Keystone logo
Zhongnan University of Economics and Law - MBA School

Zhongnan University of Economics and Law - MBA School

Zhongnan University of Economics and Law - MBA School

Introduktion

En kort introduktion af Zuel

Zhongnan University of Economics og Law, et universitet i humaniora og samfundsvidenskab med økonomi, ledelse og jura som sin tre centrale discipliner, koordineret med fem andre discipliner, herunder litteratur, historie, filosofi, videnskab og teknik, er en institution for videregående uddannelse direkte under Undervisningsministeriet og en af ​​de universiteter sponsoreret af "211 Project", samt en af ​​de vigtigste universiteter i "985 Project" Advantage Discipline Innovation Platform. Universitetet har to campusser-South Lake Campus og Shouyi Campus, med førstnævnte placeret ved siden af ​​smukke South Lake og sidstnævnte nær den berømte historiske sted for Wuhan City, Yellow Crane Tårn.

(1) Fast Historical Foundation

Institutionen forgænger, Zhongyuan University, blev grundlagt af Zhongyuan præsidium Centralkomiteen for det kinesiske kommunistparti med Deng Xiaoping som første sekretær og den anden sekretær Chen Yi som direktør i den forberedende komité. I 1953, i forbindelse med omstruktureringen af ​​de nationale institutioner for videregående uddannelse, Zhongnan Institute of Finance og Economics og Zhongnan Institut for Politik og lov blev grundlagt henholdsvis baseret på Institut for Finansiering og Økonomi og Institut for Politik og lov af Zhongyuan University, der integrerer programmer for Økonomi og afdelinger Politik og lov af Sun Yat-sen Universitet, Jinan University, Guangxi Universitet, Hunan Universitet, Henan University etc i de seks provinser i Central South China. I 1958 blev der Zhongnan Institute of Finance og Economics, Zhongnan Institut for Politik og Jura, Zhongnan Politiske Cadres 'Training School og Institut for Wuhan University kombineres i Hubei University. I 1971 Hubei University blev omdøbt til Hubei Vocational School of Finance og Economics.

I Jan.1978 blev ovennævnte skole omdøbt Hubei Institute of Finance og Economics med godkendelse af Hubei Provincial regering og det var inkluderet på listen over det første parti af videregående uddannelsesinstitutioner, der fik tilladelse til at tilmelde bachelorer og kandidater nationalt. I januar 1979 blev med godkendelse af staten Rådet, Hubei Institute of Finance og Economics under tilsyn af både finansministeriet og Hubei-provinsen, med den tidligere i spidsen. I december 1984 er baseret på Juridisk Institut for Hubei Institute of Finance og Economics, Zhongnan Institut for Politik og lov blev restaureret under ledelse af justitsministeriet. I september 1985 blev Hubei Institute of Finance og Economics omdøbt Zhongnan University of Finance og Economics. Deng Xiaoping indskrevet navnet på universitetet i person. I februar 2000, efter godkendelse af staten Rådet Kina, Zhongnan University of Finance og Economics og Zhongnan Institut for Politik og lov lagt sammen til én-Zhongnan University of Economics og Law, som officielt blev stiftet den 26 maj 2000. For detaljer, se Figur 2-1 Udviklingen af ​​Zuel. Siden fusionen, har institutionen gjort store fremskridt i infrastruktur, fakultet, forskning og service til samfundet. I september 2005 Zuel blev en af ​​de universiteter sponsoreret af "211 Project". I oktober 2012, Undervisningsministeriet, Finansministeriet, og Hubei Provincial regering undertegnede i fællesskab en aftale om fælles konstruere universitetet.

(2) Højt kvalificerede fakultet Team

Universitetet består af 20 skoler, såsom MBA School, Institut for Økonomi, School of Business Administration, School of Accounting (herunder MPAcc Center), School of Finance og beskatning, School of Finance, School of Loven, og School of Public Administration (herunder MPA center), etc. Det har mere end 20 administrative organer, såsom University Office, Human Resource Office, Udvikling og Planlægning Office, Office undervisningen Anliggender, videnskabelig forskning Office, International Communication Office, Finansiering og Regnskab Office, Information Administration Office Den Logistik, Career Planning Guidance Office, osv Det har også mere end 10 organer under dens direkte ledelse, såsom bibliotek, File Administration Office, Experimental Undervisning Center for Økonomi og Ledelse, retspraksis Experimental Undervisning Centre, etc.

Der er en fuld tid undervisning og administrativt personale på 2.600 medlemmer på Zuel, herunder 1.600 lærere, om hvem der er mere end 200 professorer, 500 lektorer og 160 ph.d.-vejledere. Det har en gruppe af lærde, der har vundet prestige i den akademiske verden af ​​humaniora og samfundsvidenskab både hjemme og i udlandet. Af denne gruppe, der er en professor, der er i Cheung Kong Scholars Program og nitten professorer, der er i Chu Tian Scholars Program. Fyrre-syv lærere nyder særlige statslige kvoter fra statsrådet, mens tretten andre lærere har særlige offentlige tilskud fra Hubei-provinsen, og toogtredive lærere blev tildelt titlen "unge eksperter i Hubei-provinsen med fremtrædende bidrag". Da den tiende femårsplan, har to lærere blevet tildelt som "Excellent unge lærere" af Undervisningsministeriet; ni lærere har været i den unge lærere Aid Plan, sponsoreret af Undervisningsministeriet; fireogtyve lærere har været i det nye århundrede Excellent Talents støtteprojekt af Undervisningsministeriet; fire lærere har været medlemmer af det nye århundrede Hundred-Thousand-Ten-Tusinde Talenter projekt af Kina; én lærer har været i Cross-Century 111 Talents Project i Hubei-provinsen; og tredive lærere har været medlemmer af New Century højt plan Talents Projekt i Hubei-provinsen. Siden 2000 har mere end 800 centrale forskningsprojekter på staten og provinsniveau blevet udført ved Zuel fakultet medlemmer, heriblandt 200 var projekter fra National Social Science Fund, National Natural Science Fund og centrale projekter af Undervisningsministeriet; og 600 blev sponsoreret af Undervisningsministeriet, Finansministeriet og Justitsministeriet. Mere end 20.000 forskningsresultater er blevet opfyldt, herunder over 900 monografier, over 1000 lærebøger, og over 17.000 afhandlinger, hvoraf over 600 er blevet offentliggjort i udlandet.

(3) Komplet Uddannelsessystem

Zuel har mere end 20.000 fuldtidsansatte bachelorer, mere end 6.000 post-kandidater, 900 ph.d. og 9.000 voksenuddannelsescentre studerende og indskriver mere end 400 udenlandske studerende om året så godt. Det kan prale med tre centrale discipliner, nemlig økonomi, jura og ledelse. Disciplin integration, konkurrencedygtige discipliner, kvalitet majors, flagskib kurser, udarbejde lærebøger, og som er i stand lærere kombineres for at skabe et sundt uddannelsessystem. Indtil nu har Zuel været i Experimental program for bachelorstuderende »Innovation i tre år.

(4) Fremragende undervisningskvalitet

Universitetet lægger stor vægt på kvaliteten af ​​undervisningen. Den former uddannelse filosofi featuring "Student-orienteret undervisning", "Total Quality Control", "Special konkurrenceevne", og "koordineret udvikling" ved at tilslutte sig princippet om "Talent-Fremme First". I mellemtiden den fremhæver sine fordele i at fremme talenter "Innovative, integreret, og International". For eksempel universitetet giver de studerende med følgende kurser, der repræsenterer dens særlige kendetegn, engelsk lov, Journalistik Juridisk, Journalistik for Økonomi, retligt Regnskab, økonomisk etik, økonomi i lov, økonomisk efterforskning, for at nævne et par stykker. Det er også nationalt igangsat følgende tre offentlige compulsories: "Fundamentals of Economics", "Fundamentals of Law" og "Fundamentals of Management" for at fremskynde integration og fusion af de tre centrale discipliner. Som en af ​​de største baser for at dyrke økonomiske og finansielle talenter, universitetet arvede og båret på sine fine traditioner og holdes reformere i fortiden mere end et halvt århundrede, og dermed forme begrebet "Running First-Grade Education med særlige kendetegn" og tilstanden af ​​talent fremme i overensstemmelse hermed. Som et resultat, er kernen konkurrenceevne studerende finpudset. Beskæftigelsesfrekvensen for de studerende holder ranking top nationalt med job af højere rang.

(5) Aktiv social service

Med vedholdenhed i at kombinere videnskabelig forskning med opførelsen af ​​modernisering, Zuel giver fuld spille til de tre funktioner, nemlig funktion vejledning i filosofi og samfundsvidenskab, rådgivning funktion mange forskningsresultater værker, og servicefunktion, der tilbydes af videnskabelige medarbejdere. Zuel har formuleret strategien for "Double-orientering" (hvilket betyder forfølgelse af teoretiske resultater inden for grundforskningen og den virkelige verden forfremmelse i anvendt forskning) og begrebet "national vision med Hubei fokus, Aktiv deltagelse med særlige kendetegn". Styret af strategien, Zuel, at drage fordel af sine udestående discipliner, bestræber sig på at opbygge en tænketank inden for finans og jura, skabe en intellektuel tjeneste Logo foreneligt med den nationale strategi om "The Rise of Central China" i det 21. århundrede ". Som følge heraf vil Zuel endelig sætte sig til at tilbyde stærke intellektuelle støtte til fremme af national strategi for intellektuel ejendomsret, opførelse af lov og udvikling af økonomien.

(6) hurtigere udvikling af internationalisering.

I internationale akademiske udvekslinger, har Zuel udviklet verdensomspændende kooperativ forskning og akademisk udveksling relationer med universiteter og forskningsinstitutioner på mere end tyve lande og områder i Amerika, Europa, Asien og Oceanien. Universitetet har kørt fælles programmer for Visuel Kommunikation Design (orientering Animation og spil) og Filmvidenskab (orientering Billede indhold) med Dongseo University i Korea. Det har baseret Confucius Institute i State University of New York at Stony Brook (SBU), og har programmer for udvekslingsstuderende med Lunds Universitet i Sverige, Université de Cergy-Pontoise i Frankrig, Calais High Business School i Frankrig, Université Jean Moulin- Lyon i Frankrig, ESC Saint-Etienne i Frankrig, Oita University i Japan, og SBU. Universitetet har fælles programmer med Cardiff University og University of Glasgow i Storbritannien, University of West Georgia i USA, Canterbury University of New Zealand og Curtin University of Australia. De udenlandske studerende kommer fra mere end 70 lande. Universitetet årligt indskriver mere end 400 internationale studerende. At udvide den internationale vision om fakultetet og forbedre deres forskningskompetence, har universitetet været at gennemføre "Million Project" (tildeling 1 millioner yuan om året) for at sponsorere de unge backbone lærere til at modtage oversøisk træning. I løbet af 2007-2012 blev 153 lærere sendt til udlandet forbedring for ophold af 6-24 måneder. I de seneste år, universitetet i mellemtiden intensiverer bringe i fremragende oversøiske fakultet. I dag er der er også mere end 60 lærere, der er opnået doktorgrader fra udenlandske universiteter.

(7) Fremragende Skolegang Betingelser

Universitetet, der dækker et areal på mere end 461 hektar med boliger areal på mere end 1.110.000 kvadratmeter, er en af ​​de 100 universiteter i Kina, som er først udstyret med intranet. Den er udstyret med gode undervisningsfaciliteter, herunder multi-media klasseværelser, sprog laboratorier, specialiserede laboratorier, processpil og retsmedicin Identifikation Centre på Criminal Justice School, og eksperiment centre på School of Business Administration, Institut for Regnskab, School of Information and Safety Engineering, og Journalisthøjskole og Medier, etc. Biblioteket har mere end 3 millioner bind af bøger, mere end 2,8 millioner e-bøger, og årtiers databaser for specialiseret litteratur med søgning og hel-tekst-use funktioner.

Tidligere mere end 60 år siden sin grundlæggelse, universitetet, der fastholdt sin motto "Lært, Rational, dydige og Devoted" og udføre sin pædagogiske filosofi "Self-dyrkning, integritet, innovation, og Perfection", successivt viste sig omkring 300.000 kandidater på alle niveauer for landet. De er meget anerkendte og roste i deres samfund for deres høje kaliber og fremragende kvaliteter, i forskellige store musikselskaber og grader. Mange af disse kandidater er blevet højtstående regeringsembedsmænd, akademiske eliter og forretningsforbindelser stormænd.

I 2013 blev den række af universitetets ledelse gradvist færdig. Det nye mål er sat således: "at opbygge en første-grade forskningsorienteret universitet humaniora og samfundsvidenskab med særlige kendetegn". Det forventes at realisere den koordinerede udvikling af multi-discipliner med at bevare de fordele, i tre centrale discipliner-økonomi, jura og ledelse. I de seneste år, i henhold til den samlede nationale indsættelse af Undervisningsministeriet, giver universitetet topprioritet til udviklingen af ​​professionelle Master programmer, herunder MBA og EMBA. Det forventes, at i de kommende fem år vil den samlede registrering af de professionelle kandidatstuderende tage op 50% af det samlede beløb. Universitetet har gjort favorable politikker for professionelle kandidatuddannelser i form af indskrivning plan, praktik og praksis, fakultet udvælgelse, og økonomisk støtte.

Status på MBA School

Zuel var blandt andet parti universiteter i Kina for at tilbyde MBA-program i 1994; og i 2002 var det en af ​​første parti af universiteter i Kina for at tilbyde EMBA program. Zuel har lagt stor vægt på sin MBA-uddannelse, og som sådan, fremsat retningslinjerne for "Udvikling MBA-uddannelse med hele institutionens support". Så i 2000, Zuel oprettet MBA Education Center, giver det en skole status. I 2004 er baseret på den vellykkede drift af centret, der blev grundlagt Zuel MBA Skole og godkendt, at det eneste skole der tilbyder MBA og EMBA programmer. Som en business school i et universitet med speciale i finansiering og økonomi, det kører MBA-uddannelse ved at insistere på at repræsentere egenskaber og fordele ved dets finansielle og juridiske discipliner.

Den MBA School, der er ansvarlig for undervisning, forskning og ledelse, har oprettet MBA Office, Financial Office, MBA Programme Office, EMBA Program Office, EDP Programme Office, Career Development Office, Alumni serviceafdeling, International Exchange Office, International Accreditation Kontor , 19 Åbne Undervisning Profiler og tre forskningscentre, herunder Center for Komparativ forskning af kinesiske og udenlandske MBA-uddannelse, "Chinese Finance" Management Cases Forskningscenter og Center for Corporation Value Research.

Skolen tilbyder i øjeblikket en fuldtids MBA-program, en deltids-MBA-program, en deltids-EMBA program og en ikke-graders EDP program. Skolen er udstyret med uafhængige faciliteter, klasseværelser, reference værelser, studerende lejligheder og så videre, udelukkende til MBA og EMBA-studerende. Ved udgangen af ​​2013 havde skolen tillagt MBA grader på mere end 2.500 studerende, og EMBA grader på mere end 1.500 studerende.

Efter mere end 20 års efterforskning og udvikling, omdømme og værdien af ​​skolen er blevet bredt anerkendt af samfundet. I december 2009 Prof. Wang Haisu, den tidligere dekan for School, blev belønnet "National Udestående Administrator af MBA-uddannelse". Ifølge den 2012 MBA-uddannelse og beskæftigelsesretningslinje udstedt af QS (Quacquarelli Symonds) af Storbritannien, det samlede indskrivning og kandidater henholdsvis rangeret 8. og den 5. i det kinesiske fastland. I overensstemmelse med "2013 mest indflydelsesrige MBA Billboard i Kina" udstedt af magasinet "verdens iværksættere" inden for rammerne af World manager Group, EMBA program for skolens rangeret 8th på listen over "mest indflydelsesrige EMBA programmer i Kina "og MBA rangeret det 12. på listen over" mest indflydelsesrige MBA programmer i Kina ". I august 2011, MBA Skole bestået AMBA akkreditering, hvilket yderligere øger driftsniveau af MBA og EMBA programmer på universitetet, forbedrer kvalitetsuddannelse og internationaliseringen af ​​skolen og dens programmer. Af AMBA akkreditering, School, corporating den avancerede MBA-uddannelse standard med de disciplinære karakteristika universitetet, skaber en ny tilgang til MBA-uddannelse, som er både internationaliseret og dybt forankret i forretningspraksis af de kinesiske virksomheder.

Kort introduktion af MBA fakultet

Fra 2010 til 2013 er det samlede antal af MBA skolens MBA og EMBA kursus lærere og specialevejledere nået 227. Blandt dem, 173 lærere tjener som selvfølgelig lærere og afhandling vejledere i MBA-programmer, mens 122 er i EMBA programmer. Nogle lærere arbejder for begge programmer. Der er 5 fuldtidsansatte lærere i MBA School og 44 lærere fra uden for institutionen, resten er lærere fra andre skoler i Zuel. Skolen administrerer videnskabelige medarbejdere gennem de åbne undervisning sektioner. Fra tabel 1 til 2, er højeste grader og faglige titler videnskabelige medarbejdere opført. Tabel 3 og 4 er lister over MBA og EMBA centrale fakultet medlemmer.

National Experimental Undervisning Center for Økonomi og Ledelse

Universitetet har en "National Experimental Undervisning Center for Økonomi og forvaltning". Det omfatter en økonomisk Management Undervisning Research Institute og over seksten laboratorier, herunder finansiering og beskatning, offentlig Economics, makroøkonomisk analyse, bankvirksomhed og værdipapirer, finansieringsteknik, investeringer og projekt, Forsikring og aktuarmæssig, anvendt statistik, elektronisk beregning, Manuel Labour, E- handel, Omfattende simulation, moderne logistik, Merchandising og videnskab of Technology, UFIDA og Kingdee ERP laboratorier. Det samlede areal af de laboratorier er cirka 3.860 kvadratmeter. Det har 1899 sæt apparater og anordninger til en værdi af RMB 15 millioner og seksten suiter software. Centret forpligter undervisning, eksperimentere og praktik aktiviteter for studerende i relevante kurser såsom E-handel, Business administration, forvaltning af menneskelige ressourcer, logistik, markedsføring, og international økonomi og handel. Centret er åbent for alle ansatte og studerende i institutionen, forudsat åben stil eksperimenter.

Business Administration Forsøgscenter

I 2013 tilpasse sig til informinization af MBA-uddannelse og afstand MBA-uddannelse, School investeret mere end 3 millioner yuan til at bygge "Business Administration Experimental Undervisning Center" for at tilfredsstille IT-orienteret og fjern undervisning. Oracle og HAND Enterprise Solutions Co., Ltd, et nationalt privilegeret IT høring selskab, co-konstruerer Lab med skolen. ERP-software til styring af Oracle er installeret til co-udvikling "simuleret Omfattende Management Experimental Course".

Information Technology Support

Som en af ​​de første 100 universiteter i Kina til at udvikle sit intranet, tilbyder Zuel en stabil og hurtig intranet service til elever i hver sovesal, så de studerende til at søge op til dato akademiske ressourcer på en rettidig og bekvem måde. Alle studerende på universitetet kan ikke kun besøge bibliotekets faglige ressourcer eller e-databaser på campus, men også kan have en fjern besøg af kontonummer.

Den MBA School, ved at gøre brug af informationsteknologi, har bygget følgende platforme, såsom Financial Management Platform, MBA Omfattende Management Platform, EMBA Undervisning Platform, Student Online kommunikationsplatform, Student Learning Platform, Alumni service Platform mv Skolen har også udstyret sine klasseværelser og bibliotek med IT-faciliteter til at yde en effektiv administrativ service og bekvemme læring og kommunikation mellem fakultetet og de studerende.

Placeringer

  • Wuhan

    182# Nanhu Avenue, East Lake High-tech Development Zone

    • Wuhan

      SHOUYI Campus: 114 Wuluo Road , 430060, Wuhan

      Spørgsmål