
MBA in
Master of Business Administration (MBA) The University Of Georgia

Stipendier
Introduktion
Programmål:
Hovedformålet med Master of Business Administration (MBA) programmet er at levere konkurrencedygtige og højt kvalificerede erhvervslivet fagfolk udstyret med moderne tværfaglig teoretisk viden og kreative og praktiske færdigheder baseret på kravene på internationale og lokale arbejdsmarkeder. Hovedformålet med uddannelsesprogrammet er at forberede erhvervslivets fagfolk, som vil kunne udføre forskning uafhængigt, tænke kreativt, have dyb og systematisk kendskab til forretningsadministrationens principper og teorier, foretage den kritiske analyse af organisationer og miljøet, vurdere strategiske alternativer og udvikle og planlægge specifikke forretningsstrategier, foretage økonomisk regnskabsførelse både på niveauet for hele virksomheden og på de specifikke forretningsprocessniveauer. Efter afslutningen af programmet vil de kandidater være i stand til at blive ansat i ledende stillinger i banker, forsikring, marketing, finansielle og andre private og offentlige organisationer. De vil også være i stand til at oprette egne virksomheder og styre dem effektivt.
Metoder til at opnå læringsresultater:
- Forelæsninger og seminarer
- Bookwork metode
- Forklarende metode
- Demonstrationsmetode
- Undervisningsmateriale til video-lyd undervisningsmaterialer
- Interaktiv undersøgelse
- Situationsproblemer
- Rollespil
- Nyhedsanalyse
- Mindre forskning
- Praktisk arbejde
- Samarbejde
- Simuleret ydeevne
- Problemindstilling og løsning
- Produktion (mindre) mere kompliceret forskning under tilsyn
- Kritisk analyse
- Præsentation og forsvar af diskussionsemner
- Gruppeopgaver
- Projekter
- Øvelser på problemløsning
- Casestudie
- Litteraturanmeldelse
- Kritisk selvvurdering
- Konstruktiv kritik af andres arbejde
- Søgning efter materialer elektronisk eller på biblioteket
- Skrivemetode
- Essay writing
- Præsentationer
- Mundtlig metode
Viden og forståelse
Den studerende vil kunne:
- har dyb og systemisk viden om ledelsesmæssige aspekter af økonomiske teorier og principper for at træffe beslutninger under nye og uforudsete omstændigheder
- have kendskab til matematiske og statistiske modeller, der kan anvendes til at løse visse forretningsmæssige administrative problemer i forbindelse med prognoser, kapacitetsplanlægning, optimeringsstrategien
- have en dyb forståelse for etiske og juridiske aspekter af virksomheden
- har dyb viden om metoder til kritisk analyse af organisationer og miljø, moderne evalueringsinstrumenter og modellering af situationer, metoder til vurdering af muligheder for organisatorisk udvikling
- har dyb systemisk viden om metodologi til evaluering af strategiske alternativer og konkurrencedygtige forretningsstrategier til udvikling af nye ideer;
- har en dyb viden om teoretiske aspekter af optimering for at udvikle nye originale ideer om ledelsesproces i forretningsaktiviteter
- har dybt kendskab til omkostningsklassifikation, beslutningsproblemer baseret på relevant information, prisfastsættelsesstrategier og budgettering
- kend finanskoefficienterne til at evaluere en virksomheds præstationer
- har dyb viden om, hvordan man løser problemer i kapitalbudgetprocessen og moderne budgetmetoder
- kend de vigtigste principper for projektledelse og hvordan man bruger dem til planlægning af forretningsaktiviteter
- forstå produktionskapacitetsplanlægning, kvalitetsstyring, lokalplanlægning og supply chain management
- har dyb systemisk viden om de nødvendige midler til at skabe et sikkert arbejdsmiljø og løse problemer i forbindelse med etiske spørgsmål
- have et grundlæggende kendskab til den internationale økonomiske relationersteori og globale økonomiske begivenheder og processer, der vil hjælpe eleverne med at identificere nye originale ideer i forbindelse med international handel
- have en forståelse af strategiske, innovative, iværksættermæssige, finansielle, internationale, administrative, socio-psykologiske, kulturelle, etiske og andre aspekter af ledelsen.
Anvendelse af viden
Den studerende vil kunne:
- Konstruere økonomiske modeller for adfærd for at løse komplekse forretningsmæssige problemer i uforudsete og tværfaglige forhold ved hjælp af specifikke forskningsmetoder og implementere dem i praksis
- Har lederskab færdigheder nødvendige for at styre, planlægge, organisere, motivere og kontrollere forretningsprocesser og den involverede menneskelige kapital
- Demonstrere effektivitet, mens du arbejder både individuelt og i en tværfaglig gruppe for at løse specifikke og komplekse opgaver
- Etabler en investeringspolitik for et selskab, opret og administrer en investeringsportefølje
- Administrer deres adfærd i konflikt- og krisesituationer
- Udvikle en strategisk vision, lav en forretningsplan, tildele ressourcer og tegne en operationel plan
- Planlæg og gennemføre organisatoriske ændringer for at identificere nye ideer og måder at løse problemer på
- Gennemfør markedsføring og anden forskning uafhængigt ved hjælp af moderne metoder og metoder
- Tag tilstrækkelige beslutninger i kritiske situationer til at vedtage strategiske planer for et forandrende miljø
- Har lederskab færdigheder til at fremme opgaver og et positivt arbejdsmiljø.
- Behandle statistiske resultater af forskning og bestemme statistiske egenskaber
- Identificere komplekse problemer i specifikke og uforudsete marketingmiljøer for at søge kreative måder til deres løsning;
- Brug passende matematiske og statistiske værktøjer til at generere nye og originale løsninger på forretningsproblemer;
- Opretholde finansiel regnskabsføring og udarbejde finansielle rapporter for sektorspecifikke økonomiske operationer;
- Definere og udlede koefficienter til resultatvurdering
- Gennemføre omkostningsregnskaber, der er underlagt specifik erhvervsaktivitet
- Forbered master og kontanter budget;
- Find oplysninger om børsinstrumenter;
- Administrer investeringsprojekter og porteføljer uafhængigt.
At dømme
Den studerende vil kunne:
- Kritisk analysere komplekse og undertiden ufuldstændige, kvantitative og kvalitative data opnået som følge af forskning;
- Gør en velbegrundet konklusion baseret på analyse af statistiske oplysninger opnået som følge af markedsføring eller anden forskning;
- Forvent salg, priser mv baseret på analyse og innovativ syntese af historiske statistiske data;
- Brug opdateret information til at analysere miljø og markedskræfter, vurdere konkurrenter, analysere styrker, svagheder, muligheder og trusler (SWOT) i en virksomhed;
- Analyser finansielle rapporter og træffer passende konklusioner om en virksomheds finansielle status
- Lav en konklusion baseret på sammenligningen af koefficienter for en bestemt forretningsenhed med koefficienter på markedet og har kompetence til at analysere og syntetisere data;
- Find optimale investeringsbeslutninger baseret på vurdering af investeringsprojekter;
- Analyser uafhængigt et specifikt investeringsklima og hovedindikatorerne for international handel for at få en konklusion om det optimale valutasystem for et bestemt land
- Analyser budget og faktiske data og identificer årsager til afvigelser
Kommunikationsfærdigheder
Den studerende vil kunne:
- Præsentere deres egne ideer skriftligt, mundtligt og ved hjælp af tekniske midler i form af præsentation
- Beskriv forskningsmetoder, modeller og antagelser ud fra fordelene ved en valgt metode;
- Forbered detaljeret en skriftlig rapport om jobbeskrivelse ved hjælp af moderne teknologi og præsentér det akademiske samfund.
- Udgiv forskningsdokumenter og artikler i overensstemmelse med normer og normer for akademisk ærlighed.
Læringsevner
Den studerende vil kunne:
- Identificere hans / hendes faglige interesser, forstå egenskaberne i læringsprocessen, identificer behov for perfektion af viden, som gør det muligt for ham / hende selvstændigt at afgøre i hvilken retning at fortsætte faglig udvikling og strategisk planlægge sin læringsproces i næste fase af undersøgelsen
- Fortsæt selvstændig læring ved hjælp af faglitteratur, akademiske tidsskrifter og avisartikler.
Værdier
Den studerende vil kunne:
- Har liberale demokratiske værdier udtrykt med hensyn til enkeltpersoner og ejendom
- Overvej værdier relateret til fysisk og intellektuel ejendomsret og holdninger til kolleger og partnere i forhold til dem
- Overvej personlige og gruppebesvarende spørgsmål og gruppemedlemmers holdning til værdierne
- Deltage i processen med at danne liberale værdier, der vil danne værdier relateret til respekt for privat ejendom og enkeltpersoner
- Overvej ansvaret for samfundet og staten, udtrykt i at handle i overensstemmelse med loven og normerne for forretningsetik.
Kontaktperson:
Mr. John Dastouri: j.dastouri @ UG .edu.ge
Dr. Bahman Moghimi: B.Moghimi @ UG .edu.ge