
MBA in
GEMBA: Kandidatuddannelsen i Global Business Management Thammasat Business School

Stipendier
Introduktion
OM GEMBA
Master of Business Administration Program i Global Business Management er designet til dem, der har mindst 3 års erfaring efter at have optaget en bachelorgrad på alle områder.
Programmet lægger vægt på case-studier, bedste praksis og dynamiske læringserfaringer, så de studerende kan benchmark øst- og vest-forretningsstrategier inden for områder som ledelse, økonomi, marketing, innovation, digitale virksomheder og global forretning.
Hvorfor GEMBA TBS?
Kompakt
- 36 point i 17 måneder (3 semester og 1 sommer)
- Emner tilbydes i 'moduler' med henblik på at give en koncis, interaktiv og produktiv klasseværelse oplevelse

PROGRAMVERSIGT
Nærmere oplysninger om Master of Business Administration (MBA) i Global Business Management er som nedenfor
Påkrævede kurser
Forretningsmodel i den globaliserede verden
- Strategier og casestudier af organisationer i at levere virksomheder i lande med forskellige økonomiske og sociale forhold. Ledelse, markedsføring, menneskelige ressourcer og driftsspørgsmål fra virksomheder i fusions- og erhvervssituationer diskuteres.
Globale forbrugere og marketing
- Forbrugerbehov på forskellige markedsniveauer som Business-to-Business og Business-to-Consumer analyseres. Kendetegn og segmenter af forbrugere i forskellige lande og sammenhænge diskuteres. Kurset diskuterer også hvordan forretningspolitik og markedsføringsstrategi udvikles og reagerer på forbrugernes behov, især i en alder af digital.
Beslutningsproces ved brug af regnskab
- Anvendelsen af firmaets regnskabsmæssige og finansielle oplysninger til ledelsens analyse, planlægning og beslutningstagning. Ledelsens case studies i brugen af regnskabsmæssige og finansielle oplysninger i målefirmaets præstationer er diskuteret.
ASEAN Økonomiske Fællesskab I
- ASEAN geografisk, økonomisk og socialt miljø som muligheder for virksomheder i denne region. Retninger og tendenser i brancher og virksomheder i ASEAN.
ASEAN Økonomiske Fællesskab II
- Case studier af succesfulde virksomheder med deres fodspor i ASEAN og deres marketing, ledelse og finansielle strategier. Udfordringer i at opretholde langsigtet konkurrencefordel er diskuteret.
CEO Vision Serie I
- CEOs vision om succesfulde globaliserede virksomheder diskuteres. Dette omfatter forretningspolitik, marketing, finansiering
CEO Vision Series II
- CEOs vision om succesfulde globaliserede virksomheder diskuteres. Dette omfatter ledelsesstrategi, organisationsændring og innovation. Studerende vil udforske case studies af forskellige lande.
Ledelse for Global Business
- Ledernes roller i at styre folks forskelle, hold og kulturelle mangfoldighed studeres. Principper for ledere med vision og lidenskabelig for at ændre globale forretninger vil også blive diskuteret.
Global Business Strategy Management
- Organisationsstyringsstrategier diskuteres. Interne og eksterne miljøvurderinger og processen med at formulere forretningsstrategi for regional og global konkurrenceevne diskuteres også.
Global Business Finance
- Principper for økonomisk planlægning for firmaets mål, overlevelse og succes. Case studier af ledelsens strategi for finansiering. Dette indbefatter, hvordan CFO forvalter forretningsfinansielle aktiviteter for virksomhedens konkurrenceevne i forskellige lande.
Innovation Management for Global Business
- Firmaets innovationsudviklingsproces og innovationsstyringsstrategi i globaliseret forretning. Case studier af vellykket innovation på forskellige markeder. Dette indbefatter, hvordan en virksomhed formår at reagere på forandringer og innovation.

Valgfrie kurser
Seminar i organisationsledelse
- Diskussion af perspektiver på virksomhedens ledelse og vigtige succesfaktorer for at nå en global forretning. Dette omfatter forretningsstruktur, organisationsstruktur og firmaets strategi for forskellige former for forretningsudvidelse.
Seminar i Global Marketing Management
- Diskussion af perspektiver på firmaets marketing og vigtige succesfaktorer i global business marketing. Dette omfatter drøftelsen af case studies i global branding strategi.
Seminar i Global Human Resources Management
- Diskussion af perspektiver på firmaets human resources management og udvikling af menneskelige ressourcer i global business. Dette omfatter diskussionen om rekruttering, udvælgelse, udvikling, præstationsvurdering og kompensation af ledere og ledere på forskellige niveauer af global forretning.
Uafhængig undersøgelse
Uafhængig undersøgelse
- Undersøgelse af problemer, der er vigtige for global forretningsforvaltning. Dette kan eksempelvis være inden for global markedsføring, finansiering, drift, menneskelige ressourcer eller innovation. Oprettelse af en uafhængig undersøgelse under rådgiverens høring og tilsyn.
TENTATIV STUDIEPLAN

ADGANGSKRAV
- Bacheloruddannelse eller tilsvarende (på et hvilket som helst felt) fra en akkrediteret institution, fra Thailand eller i udlandet med 3 års erhvervserfaring , eller en TBS Bacheloruddannelse med 3.00 kumulative GPA og 6 studiepoints praktik .
- En indsendelse af en engelsk test (som specificeret af universitetet), taget ikke mere end 2 år indtil den sidste dato for optagelse.
- en. TU-GET-score på mindst 550 eller
- b. TOEFL-score på mindst 550 for papirbaseret, eller mindst 213 til computerbaseret eller mindst 79 for internetbaseret, eller
- c. IELTS score på mindst 6,5
- Studerende, der er indfødte engelsktalende, vil blive fritaget i dette tilfælde.
- Hvis kandidaterne ikke har scoret af en engelsk test som angivet ovenfor, og de har en score på TU-GET mindst 400 eller TOEFL Paper-baseret mindst 400 / Computer-baseret mindst 97 / Internet-baseret mindst 32 , eller IELTS mindst 4,5, kandidater skal have en GPA af en bachelorgrad på mindst 3,00 eller de skal enten have en forsknings publikation eller executive erfaring. Bemærk venligst at kandidater skal tage den engelske test med en score på højst 2 år indtil den sidste dato for optagelsen. I dette tilfælde kan programmet acceptere kandidaterne, og kandidaterne skal indsende den engelske score som krævet af universitetet før undersøgelsen af den uafhængige undersøgelse. Hvis ikke, vil kandidaterne automatisk blive afvist fra programmet.
- En indsendelse af en hensigtserklæring og / eller en diskussion af relevant job / erhvervserfaring relateret til programmet på ikke mere end en side.
- Aflever engelsk interviewtest af det udvalg, der udpeges af universitetet. De, der er hjemmehørende i udlandet, kan undtages fra interviewet i Thailand, og programudvalget vil overveje en alternativ proces fra sag til sag.
ADMISSION DATOER

PROGRAMGIFTER
STUDIEAFGIFTER
Baht 650.000 (thailandske studerende) og Baht 704.000 (internationale studerende) dækker undervisning, undervisningsmaterialer og de fleste måltider i løbet af klasserne.
YDERLIGERE OMKOSTNINGER
Flyvninger, lokale rejseudgifter og indkvartering er ikke inkluderet i undervisningsgebyret ovenfor. Denne ekstraomkostning, som ansøgeren er fuldt ansvarlig for, er ca. 300.000 Baht.
