MBA i sports marketing
SMS - Sports Management School
Nøgleinformation
Campus placering
Paris, Frankrig
Lingvistik / Sprogvidenskab
French
Studieformat
På campus
Varighed
2 år
Hastighed
Deltid
Studieafgifter
EUR 19.400 *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* 1. år: 9700 €; 2. år: 9700 €
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
2. år MBA i sport markedsføring er for fremtidige eksperter i marketing verden. Efter MBA 1. år i sportsforvaltning, som er en fælles kerne, der fokuserer på ekspertisen inden for sportsbranchen, har MBA 2 i sportsmarkedsføring til formål at professionel integration. Det giver de nødvendige færdigheder til at praktisere i universet af denne mulighed og for at få forståelse og problemer med sportsmarkedsføring. Det næste skoleår vil være i oktober.
2. års MBA i sportsmarkedsføring har mange fordele:
- Grundlæggende kurser, der adresserer alle de vigtigste markedsføringspunkter
- Specifikke kurser at være i spidsen for markedsføring
- Opførelse af et professionelt projekt
- Professionel hukommelse til støtte for opførelsen af det professionelle projekt
- Åbning til verden af markedsføring
Programresultat
Gennem dette program vil du være i stand til at tilegne dig følgende færdigheder:
- Bliv en ekspert i marketingbranchen som helhed
- Et generelt kendskab til marketingverdenen
- En beherskelse af værktøjer og strategier
- Beherskelse af strategiske og operationelle kommunikationsteknikker med beherskelse af DTP-værktøjer
- Erfarne forretningskompetencer
- Ledelsesevner (økonomi, regnskab, budget) samt beherskelse af kontorautomatiseringsværktøjer
- En evne til at lede et projekt eller en gruppe (projektledelse og HR-ledelse)
- Evne til at organisere og planlægge et marketingprojekt
- Start en forretning
- Har en færdighed i professionelt engelsk
- Øget selvbevidsthed og professionel profil
- Opfyldelsen af hans professionelle og personlige projekt
Karrieremuligheder
- Marketingchef, produktchef, netværkschef
- Store Manager
- Idrætsforbund og klubber
- Annoncører og corporate marketing afdelinger
- Virksomheder, der arrangerer sportsbegivenheder
- Teknisk direktør, logistikchef, projektleder, sceneleder, kommunikationschef, mediekoordinator, gæstfrihed, sponsorering, ledelse af VIP-områder
- Marketing og kommunikation rådgivning agenturer gennem sport
- Lokale og regionale myndigheder
- Fitness, velvære og sport rekreation sektor
Læreplan
Mellemkundskab
- Markedsføring af markedsaktører og deres særlige forhold
- E-business strategi
- Sport markedsføring
- Midler til aktivering
* Ikke-udtømmende liste
Kommunikation - Events
Udnyttelse og aktivering af medierne omkring en sportsbegivenhed
Digital optimering af sportsbegivenheder og strukturer
* Ikke-udtømmende liste
Professionelle værktøjer - Supplerende aktiviteter
Professionelle værktøjer
- Reflekterende og professionel tilgang til sit projekt
- Byg dit image gennem sociale netværk
- DTP værktøjer
- Offentlige taler
- Faglig afhandling omkring et marketingspørgsmål
Supplerende aktiviteter
- Rejs for at opdage sporten i går og i dag
- Sport erhvervskonferencer med anerkendte eksperter i sportens verden om forskellige temaer. (PR, community management, organisering af events, frivilligt arbejde i sport)
- Forretningsfokus (intervention af en direktør, general manager, marketing-/kommunikationsdirektør for et forbund, en klub, et brand)