
MBA in
MBA i sports marketing SMS - Sports Management School

Introduktion
2. år MBA i sport markedsføring er for fremtidige eksperter i marketing verden. Efter MBA 1. år i sportsforvaltning, som er en fælles kerne, der fokuserer på ekspertisen inden for sportsbranchen, har MBA 2 i sportsmarkedsføring til formål at professionel integration. Det giver de nødvendige færdigheder til at praktisere i universet af denne mulighed og for at få forståelse og problemer med sportsmarkedsføring. Det næste skoleår vil være i oktober.
2. års MBA i sportsmarkedsføring har mange fordele:
- Grundlæggende kurser, der adresserer alle de vigtigste markedsføringspunkter
- Specifikke kurser at være i spidsen for markedsføring
- Opførelse af et professionelt projekt
- Professionel hukommelse til støtte for opførelsen af det professionelle projekt
- Åbning til verden af markedsføring
Gennem dette program vil du kunne erhverve følgende færdigheder:
- Bliv professionel ekspert inden for marketing sektoren som helhed
- En generel generel viden om markedsføringsverdenen
- En styring af værktøjer og strategier
- Beherskelse af strategiske og operationelle kommunikationsteknikker med styring af DTP-værktøjer
- Stærk forretningskompetencer
- Ledelsesevner (finans, regnskab, budget) samt en styring af kontorværktøjer
- Evne til at styre et projekt eller en gruppe (projektledelse og HR-ledelse)
- Kapacitet til at organisere og planlægge et marketingprojekt
- Start en virksomhed
- Har en professionel kommando af engelsk
- Øget selvbevidsthed og professionel profil
- Opfyldelsen af hans faglige og personlige projekt
Programmets muligheder:
- Marketing Manager, Product Manager, Network Manager
- Store Manager
- Forbund og sportsforeninger
- Annoncører og marketingafdelinger i virksomheder
- Virksomheder, der organiserer sportsbegivenheder
- Teknisk direktør, Logistikchef, Projektleder, Manager, Kommunikationschef, Mediekoordinator, Gæstfrihed, Sponsorering, VIP Area Management
- Marketing og kommunikation rådgivning agenturer gennem sport
- Lokale og territoriale samfund
- Fitness, velvære og sportsaktiviteter sektor
MBA 2. år i sportsmarkedsføring
Mellemkundskab
- Spillerne i marketingmarkedet og deres særlige forhold
- E-business strategi
- Sport markedsføring
- Virkningsmidlet
* Ikke-udtømmende liste
Kommunikation - Begivenheder
Udnyttelse og aktivering af medierne omkring en sportsbegivenhed
Digital optimering af arrangementer og sportsstrukturer
* Ikke-udtømmende liste
Professionelle værktøjer - Supplerende aktiviteter
Professionelle værktøjer
- Refleksiv og professionel tilgang til sit projekt
- Byg dit billede gennem sociale netværk
- DTP værktøjer
- Offentlige taler
- Professionel hukommelse omkring et markedsføringsproblem
Supplerende aktiviteter
- Journey for at opdage sporten i går og i dag
- Sports business konferencer med eksperter anerkendt i sportens verden på forskellige temaer. (PR, community management, arrangement organisation, frivilligt arbejde i sport osv.)
- Forretningsfokus (Intervention af en leder, daglig leder, marketing / kommunikationsdirektør for en føderation, en klub, et mærke osv.)
Programresultat
Gennem dette program vil du være i stand til at tilegne dig følgende færdigheder:
- Bliv en ekspert i marketingbranchen som helhed
- Et generelt kendskab til marketingverdenen
- En beherskelse af værktøjer og strategier
- Beherskelse af strategiske og operationelle kommunikationsteknikker med beherskelse af DTP-værktøjer
- Erfarne forretningskompetencer
- Ledelsesevner (økonomi, regnskab, budget) samt beherskelse af kontorautomatiseringsværktøjer
- En evne til at lede et projekt eller en gruppe (projektledelse og HR-ledelse)
- Evne til at organisere og planlægge et marketingprojekt
- Start en forretning
- Har en færdighed i professionelt engelsk
- Øget selvbevidsthed og professionel profil
- Opfyldelsen af hans professionelle og personlige projekt
Karrieremuligheder
- Marketingchef, produktchef, netværkschef
- Store Manager
- Idrætsforbund og klubber
- Annoncører og corporate marketing afdelinger
- Virksomheder, der arrangerer sportsbegivenheder
- Teknisk direktør, logistikchef, projektleder, sceneleder, kommunikationschef, mediekoordinator, gæstfrihed, sponsorering, ledelse af VIP-områder
- Marketing og kommunikation rådgivning agenturer gennem sport
- Lokale og regionale myndigheder
- Fitness, velvære og sport rekreation sektor
Læreplan
Mellemkundskab
- Markedsføring af markedsaktører og deres særlige forhold
- E-business strategi
- Sport markedsføring
- Midler til aktivering
* Ikke-udtømmende liste
Kommunikation - Events
Udnyttelse og aktivering af medierne omkring en sportsbegivenhed
Digital optimering af sportsbegivenheder og strukturer
* Ikke-udtømmende liste
Professionelle værktøjer - Supplerende aktiviteter
Professionelle værktøjer
- Reflekterende og professionel tilgang til sit projekt
- Byg dit image gennem sociale netværk
- DTP værktøjer
- Offentlige taler
- Faglig afhandling omkring et marketingspørgsmål
Supplerende aktiviteter
- Rejs for at opdage sporten i går og i dag
- Sport erhvervskonferencer med anerkendte eksperter i sportens verden om forskellige temaer. (PR, community management, organisering af events, frivilligt arbejde i sport)
- Forretningsfokus (intervention af en direktør, general manager, marketing-/kommunikationsdirektør for et forbund, en klub, et brand)