
MBA in
MBA i turisme Neapolis University Pafos

Introduktion
MBA -programmet i turisme giver en generel lederuddannelse og efteruddannelse til dem, der stræber efter eller allerede er på øverste ledelsesniveau i turismevirksomheder og organisationer, og udstyrer dem til at fungere effektivt i lederstillinger. Følgelig er målet ikke kun at forfølge et akademisk teoretisk studie, men snarere at gøre det muligt for teori at anvende i turismevirksomheders praksis såsom programmering, organisering og driftsaspekter af et turistfirma. Det er en grad, der udnytter deltagernes erhvervserfaring, men samtidig tilfører nye færdigheder og giver ny viden i et virkeligt forretningsmiljø. Således vil det udvikle deltagernes evne til at træffe velinformerede beslutninger om deres praksis, udvide og uddybe forståelsen af forretnings- og ledelsesfunktion og processer; fremme kompetencer inden for virksomhedsforskning, analyse, syntese og kreativitet for at forbedre beslutningstagningen og fremme organisatorisk trivsel inden for rammerne af et konstant skiftende og konkurrencedygtigt forretningsmiljø tilskynde til innovation og bevidsthed om informationens og teknologiens rolle i innovation udvikle bevidsthed om etiske, sociale, miljømæssige og globale spørgsmål, der påvirker ledelsesbeslutninger i turismevirksomheder.
MBA i turisme er et særpræget program, der omfatter undersøgelse af turismemarkedsforståelse, lederskab, informationsteknologi, globalisering, strategisk planlægning og beslægtede områder. Programmet vedtager et helhedsorienteret syn på turisme og integrerer kommercielle, teknologiske, økonomiske aspekter og ledelsesmæssige udfordringer. Programmets pensum er designet til at udstyre nuværende og fremtidige turistvirksomhedsledere med de færdigheder, viden og værktøjer, de har brug for for at styre turismevirksomheden med succes.
Learning Outcome
Kandidater vil kunne:
- Brug en række analytiske teknikker til at identificere et komplekst forretnings problem, generere og sammenligne alternativer og udvikle en løsning i turistsektoren.
- Vælg og implementer de relevante forskningsevner og værktøjer (informationsteknologi og / eller kvantitativ analyse) for at løse problemer i turistsektoren.
- Integrer deres funktionelle viden i anvendte indstillinger (f.eks. Case-analyser, gruppeprojekter, forskningsartikler).
- Demonstrere viden omkring begrebet værdiskabelse og den rolle, som hvert funktionelt område i et turistfirma spiller.
- Definer nøglekomponenter i driftsmiljøet (erne) for turismevirksomheden, og forklar, hvordan disse komponenter påvirker organisatoriske resultater og beslutninger.
- Demonstrer meget effektive mundtlige kommunikationsevner i professionelle omgivelser, herunder: professionelle præsentationer og overbevisende præsentationer.
- Udarbejd videnskabeligt underbyggede faglige miljøvurderingsrapporter i overensstemmelse med de relevante standarder.
- Samarbejde og arbejde effektivt med andre inden for rammerne af tværfaglige og kulturelt forskellige miljøer i turistsektoren.
- Vis modenhed, akademisk evne og ekspertise til at blive ansat i turistindustrien lige efter
Kursusstruktur
Kode | Kursus navn |
MBA570 | Operations Management & Human Resources Management |
MBA550 | Finansielt og ledelsesmæssigt regnskab |
MBA560 | Marketing Management & Forretningskommunikation |
MBA580 | Ledelse og organisatorisk adfærd |
DIST600 | Introduktion til forskning |
MBA540 | Økonomistyring |
TOUR520 | Tour Operation Management |
MBA581 | Forretningsstrategi |
TOUR530 | Hospitality Operations Management ELLER (Studerende skal vælge et kursus ud af TOUR 530, 540 eller 560) |
TOUR540 | F&B Management og kontrol |
TOUR550 | Turismeøkonomi og politik |
TOUR560 | Transport og turisme |
TOUR510 | Forskningsmetoder i turistsektoren |
MDIS600 | Afhandling |
Læreplan
Kursusstruktur
Kode | Kursets titel |
MBA570 | Operations Management & Human Resources Management |
MBA550 | Finansiel og ledelsesmæssig regnskabsføring |
MBA560 | Marketing Management & Virksomhedskommunikation |
MBA580 | Ledelse og organisatorisk adfærd |
DIST600 | Introduktion til forskning |
MBA540 | Finansiel forvaltning |
TOUR520 | Driftsstyring af turneer |
MBA581 | Forretningsstrategi |
TOUR530 | Hospitality Operations Management ELLER (de studerende skal vælge et kursus blandt TOUR 530, 540 eller 560) |
TOUR540 | F&B Forvaltning og kontrol |
TOUR550 | Økonomi og politik inden for turisme |
TOUR560 | Transport og turisme |
TOUR510 | Forskningsmetoder i turistsektoren |
MDIS600 | Afhandling |
Programresultat
Læringsudbytte
De færdiguddannede vil være i stand til at:
- Bruge en række forskellige analyseteknikker til at identificere et komplekst forretningsproblem, generere og sammenligne alternativer og udvikle en løsning i turistsektoren.
- at vælge og anvende de relevante forskningsfærdigheder og -værktøjer (informationsteknologi og/eller kvantitativ analyse) til at løse problemer i turistsektoren.
- integrere deres funktionelle viden i anvendte sammenhænge (f.eks. case-analyser, gruppeprojekter, forskningsartikler).
- demonstrere viden om begrebet værdiskabelse og den rolle, som de enkelte funktionsområder i en turistvirksomhed spiller.
- Definer nøglekomponenterne i turismebranchens driftsmiljø(er) og forklar, hvordan disse komponenter påvirker organisationens resultater og beslutninger.
- Demonstrere meget effektive mundtlige kommunikationsevner i professionelle sammenhænge, herunder: professionelle præsentationer og overbevisende præsentationer.
- Udarbejdelse af videnskabeligt underbyggede professionelle miljøvurderingsrapporter i overensstemmelse med de relevante standarder.
- samarbejde og arbejde effektivt med andre inden for rammerne af tværfaglige og kulturelt forskelligartede miljøer i turistsektoren.
- vise modenhed, akademiske evner og ekspertise til at blive ansat i turistindustrien umiddelbart efter