Et mål om global og bæredygtig præstation til tjeneste for organisationer, samfund og enkeltpersoner.
Montpellier Business School , en Grande Ecole, er arvtager efter en lang tradition for undervisning baseret på virksomhedernes og markedets behov. Grundlagt i 1897 af Chamber of Commerce and Industry i Montpellier, og det har lykkedes skolen kontinuerligt at forbedre sin specialiserede undervisning i ledelsesvidenskab for at tilpasse sine kurser til konstante ændringer i lokale og globale økonomiske miljøer.
Institutionens strategi er ”at være en førende europæisk ledelsesskole i Occitanie-regionen, internationalt anerkendt for de værdier, den fremmer, dens faglige ekspertise vedrørende ledelsesmæssig innovation og iværksætterånd og bekymring for globalt ansvar og ydeevne, der kendetegner dens operationer, interessenter og resultater ”.
For at nå dette strategiske mål om global og bæredygtig præstation har Montpellier Business School , der positionerer sig inden for ledelsesmæssig innovation og iværksætteri takket være dens aktiviteter, vedtaget kerneværdierne for etik, mangfoldighed, åbenhed, ansvarlighed såvel som global præstationer, alt sammen inspirerende til sin mission, som er ”at uddanne ledere, der gennem videregående uddannelser styrkes af deres mangfoldighed, bevidst om deres globale ansvar, i stand til at gøre brug af deres sans for innovation og virksomhedskultur i udførelsen af deres professionelle aktiviteter og tilpasse sig konstante ændringer i lokale, nationale og internationale miljøer ”.
Kvaliteten af dens strategi og resultater anerkendes internationalt. Dets tredobbelte internationale akkreditering (AACSB, AMBA og EQUIS), sin plads på Financial Times Ranking af verdens bedste Master i Management-programmer såvel som sin plads i den franske rangering vidner om sit fremragende internationale omdømme.
Vores mission
Montpellier Business School 's mission er at "træne gennem videregående uddannelsesprogrammer ledere, der er styrket af deres mangfoldighed, opmærksomme på deres globale ansvar i udførelsen af deres missioner og være i stand til at tilpasse sig ændringer i lokale, nationale og internationale miljøer".
Vores værdier: et engagement i roden til enhver handling
På Montpellier Business School vejleder tre større familier af institutionelle værdier alle aspekter af skolens funktion og undervisning og afspejles hver dag i alle dens handlinger og forpligtelser:
Etik: kapacitet til at engagere sig i kritisk tænkning om reglerne for menneskelig adfærd, uanset hvad de måtte være; det vil sige at konstant sætte spørgsmålstegn ved generelle handlinger gennem ental handling for at definere den “rigtige ting at gøre”, baseret på værdierne ærlighed, retfærdighed og integritet.
Åbenhed og mangfoldighed: evnen til at håndtere mangfoldighed i alle dens former, enten frivilligt eller ufrivilligt, uden demagogisk hensigt, med intelligensen om positiv åbenhed.
Globalt ansvar og ydeevne: konstant søgning efter økonomisk, social og miljømæssig effektivitet i ens handlinger, en skarp bevidsthed om deres indvirkning på alle interessenter sammen med en vilje til at rapportere dem på en gennemsigtig måde.
Implementeringen af disse værdier anerkendes af strenge etiketter:
- EESPIG
- mangfoldighed
- Professionel lighed
- De Forenede Nationers kompakt
- Global Compact
Vores uddannelse
Innovation i hjertet af programmer
Montpellier Business School baserer sin forskning og undervisning på ledelsesinnovation og iværksætterånd samt virksomhedernes sociale ansvar.
Forskningsarbejdet ved fakultetet i Montpellier Business School , der er sammensat af mange faste lærere-forskere, hjælper med til at sikre, at undervisning forbliver ajour i det særligt stadigt skiftende felt inden for ledelsesvidenskab.
Innovative undervisningsmetoder sigter desuden mod at udvikle en følelse af ansvar og kritisk tænkning, der fremmer elevernes innovation og iværksætterånd.
Montpellier Business School er også forpligtet til bæredygtige partnerskaber inden for forsknings- og uddannelsesområder.
På universitetet i Montpelliers campus
- Medlem af COMUE LR-U, Montpellier Business School er medlem af ledelseslaboratoriet «Montpellier Recherche en Management», der samler mere end 200 forskere og spiller en vigtig rolle på nationalt niveau inden for ledelsesvidenskabelig forskning.
- Montpellier Business School er sammen med SupAgro og University of Montpellier også et nøglemedlem i Labex Entreprendre, det eneste "Laboratory of Excellence", der er dedikeret til iværksætteri i Frankrig.
Men også på nationalt og internationalt plan
- Eksisterende samarbejde med mere end 50 universiteter og handelsskoler i Frankrig.
- Aktivt samarbejde med mere end 25 lande (hovedsageligt i Europa, men også i USA, Canada og Kina).