Keystone logo
IRIS Sup'

IRIS Sup'

IRIS Sup'

Introduktion

At vælge IRIS Sup 'er garanti for en træning anerkendt af staten, tilpasset arbejdsklimaets krav, beregnet til dem, der ønsker at udøve eller udvikle sig professionelt i en international sammenhæng.

IRIS Sup 'skole IRIS

Lavet af IRIS i 2002, IRIS Sup 'er en privat teknisk videregående uddannelsesinstitution registreret på Paris Rectorat der har til formål at træne de studerende og professionelle i forskellige brancher i en international sammenhæng.

Det udsteder titler anerkendt af staten, niveau 7 registreret i National Directory of Professional Certifications (RNCP).

Geopolitik og professionel praksis

IRIS Sup træning 'tilbyde de studerende:

  • den nødvendige viden til at forstå internationale spørgsmål og udvikle deres kapacitet til analyse og forslag til at hjælpe afgørelsen i organisationer;
  • professionelt værktøj, med en stor andel givet til læring gennem simulering og idriftsættelse arbejdssituation, fra det 1. år;
  • at modnes og udvikle deres karriere planer inden dedikerede workshops.

Vælg eksamen

IRIS Sup 'tilbyder uddannelse i anvendt geopolitik, der fører til to niveau 7 titler anerkendt af staten: International Strategy Analyst (ASI) og International Program Manager - Humanitarian and Development (MPI-HD ). Tilgængelig med en bac + 3, kurserne varer to år. Indehavere af en bac + 4 kan ansøge direkte på 2. år.

> 1. år hos IRIS Sup '(bac + 4)

Det private eksamensbevis for grundlæggende studier i internationale relationer (RI 1) markerer det første år på IRIS Sup '. Obligatorisk passage til bac + 3 uden erhvervserfaring, dette år kan også give studerende med en højere videnskabelig grad mulighed for at erhverve solide fundamenter om politiske, økonomiske og diplomatiske spørgsmål, inden de specialiserer sig i 2. år.

> 2. års kurser (bac + 5)

International Strategy Analyst (ASI)
3 kurser rettet mod at udvikle deres kapacitet til analyse, handling og beslutningstagning i internationale miljøer:
- Geopolitik og fremtidig*
- Geoøkonomi og risikostyring*
- Forsvar, sikkerhed og krisestyring*.

International programleder - humanitær og udvikling (MPI-HD) *
En grundlæggende læseplan, der tager sigte på at udvikle dens kapaciteter til at analysere konteksten af intervention på området, mestre projektcyklusstyring (PCM) og programmering sammen med tre stier (strategisk, operationel, fortalervirksomhed).
Færdigheder erhverves ved at arbejde på projekter i partnerskab med aktører af international solidaritet (ngo'er, foreninger, sociale iværksættere).

* Kurser tilbydes også eksternt.

Rich kampagner mangfoldighed

Hos IRIS Sup', ikke kloner. Studerende eller professionel, fransk eller udenlandsk, hver kommer med sin rejse, erfaring, målsætninger, og vil blive beriget i løbet af året, da læren af ​​mangfoldigheden af ​​oprindelsen af ​​de studerende og interessenter.

IRIS Sup 'hvert år omkring 20% ​​af de studerende, der repræsenterer tredive nationaliteter.

Flydende i engelsk er nødvendigt i enhver international aktivitet, er nogle kurser undervises på engelsk.

Overvågning og uddannelsesmæssig støtte

Med mere end 560 ansigt-til-ansigt- og fjernstuderende forbliver IRIS Sup' en struktur, hvor anonymitet ikke har nogen plads. I starten af året underskriver hver elev et internt regulativ, som skal regulere hans forhold til lærerne og pædagogisk team. Deltagelse er obligatorisk og opgaver skal returneres inden for de fastsatte frister. Dialogen med forvaltningen er konstant: Uanset om der er et administrativt eller pædagogisk spørgsmål, vil hver elev altid finde nogen at kontakte.

IRIS Sup 'studerende har et arbejdsstue, hvor overskrifter fra den franske og internationale presse er tilgængelige for dem samt 200 online tidsskrifter på CAIRN portalen. Flere computerstationer med kontorsuite, internet og wifi er åben adgang.

Åbne kurser i den professionelle verden

- En organisation, der er gunstig for vekslende studier / praksis: mulighed for at tage praktikpladser eller have et job 3 dage om ugen, parallelt med undervisningen fra oktober til maj, derefter på fuld tid fra juni til december.


- Kontakt med fagfolk: alle interessenter arbejder i virksomheder, foreninger, internationale organisationer eller senior civiltjenesten. Deres kurser kombinerer således teoretiske bidrag, praktiske anvendelser og daglig oplevelse af funktioner i et internationalt miljø. Projekter gennemføres med og for partnerorganisationer.


- Tilknytning til IRIS-aktiviteter: sideløbende med deres kurser kan IRIS Sup' studerende deltage i konferencer og samarbejde i IRIS-aktiviteter (International og strategisk gennemgang, ansøgning om praktik i publikationsafdelingen eller som forskningsassistent...),
Alumni-netværket: oprettet i 2008, IRIS Sup' Alumni har til formål at samle et netværk, der nu har mere end 2.600 kandidater!


- Professionelle og internationale oplevelser: ledet af coacher, workshops for at reflektere over deres professionelle projekt og deres metoder til at finde et praktik / job er inkluderet i alle programmer. Ledere af praktik- og arbejdsundersøgelseskontrakter offentliggør også meddelelser til studerende, som de også modtager for personlig rådgivning. IRIS Sup-studerende er nu værdsat i flere hundrede private virksomheder og offentlige organisationer. En international relations manager udvikler tilbud i udlandet, international mobilitet og overvåger udenlandske studerende.

Opdateret træning hvert år

Hos IRIS Sup' tæller hver aktørs mening: studerende, lærere (alle professionelle), vejledere til praktikophold og lærlingekontrakter, partnere, dimittender i øjeblikket i post... Evalueringsspørgeskemaer, rådgivningsudvikling med eksterne fagpersoner, uddannelsesmøder, møder og formelle og uformelle diskussioner giver gennem året mulighed for at blande synspunkter og hele tiden udvikle uddannelsens indhold. At tilpasse uddannelsen til arbejdsgiverorganisationernes forventninger er et permanent anliggende.

De fællestræk i al uddannelse

Udvælgelsen (valgbarhed på fil, optagelse på samtale), studietempoet, den geopolitiske blanding og professionel praksis, af professionelle talere, der er anerkendt inden for deres felt, er de fælles egenskaber.
Metoderne til validering af træning, tilpasset hvert kursus, er tæt: kontinuerlig kontrol (deltagelse, forelæsninger, læsning af noter, øvelser, simuleringer osv.), Eksamener (januar og slutning af maj); afhandling og mundtligt forsvar (september-oktober); praktikrapport (september).

Skolens ofte stillede spørgsmål

Placeringer

  • 2 bis rue Mercoeur, 75011 , Paris

Spørgsmål