Keystone logo
IPADE Business School

IPADE Business School

IPADE Business School

Introduktion

Om IPADE

IPADE er en institution med fokus på videnskabelse og udveksling. Vi er en organisation, der konstant udvikler sig og ændrer sig for at afspejle den moderne verden.

Vores programmer er fokuseret på at reagere på udfordringerne i en stadigt foranderlig, globaliseret verden. IPADE er ikke begrænset til teknisk ekspertise eller til et enkelt forretningsområde. Vi er en uddannelsesinstitution i jagten på viden, sandhed og fremme af et grundlæggende menneskeligt fokus hos de virksomhedsledere, som vi træner.

Ved at bruge Case-metoden og en elevcentreret undervisningsmodel fremmer vi analyse-, diagnose- og planlægningsevner, der giver ledere mulighed for at reflektere over deres virksomheder og på sig selv for effektivt at træffe beslutninger og lede deres organisationer på en human måde.

IPADE et overblik

Historie

IPADE Business School blev grundlagt i 1967.

171561_1.png

171563_2.png

Fakultet

Vores 11 akademiske afdelinger deltager i uddannelsen af ​​deltagere fra de forskellige IPADE-programmer.

Alumni

Over 37.000 studerende er uddannet fra IPADE's klasseværelser. Det er en udvalgt gruppe af forretningsfolk fra forskellige sektorer med forskellige interesser, der deler IPADE som et knudepunkt; for IPADE er de kandidater, der udgør den vigtigste værdi.

akkrediteringerIPADE's kvalitet og konsistens har gjort det muligt at få tre af de internationale akkrediteringer, der tildeles verdens vigtigste erhvervsskoler.Rådgivende UdvalgIPADE Business School har fremmet den internationale dialog ved at inddrage to af de mest prestigefyldte erhvervsskoler i verden: Harvard Business School og IESE Business School.

Metode

Ved hjælp af Case-metoden udnytter deltagerne deres ledelsesmæssige færdigheder ved at udføre detektion, analyse og diagnose af virkelige forretningsproblemer.

Case-metoden anvender faglige materialer (forretningssager) baseret på reelle organisatoriske udfordringer analyseres ud fra forskellige perspektiver. Denne proces er opdelt i tre faser: personlig studie, teamwork og en plenarmøde ledet af en ekspertprofessor.

På baggrund af sagerne og ledsagende tekniske noter erhverver deltagerne den nødvendige viden om de grundlæggende elementer i forretningsforvaltningen. Gæstehøjttalere og gæsteprofessorer giver yderligere praktisk input, ekspertise og livserfaring.

1. Personlig undersøgelse

Deltagerne bruger deres personlige erfaring med den situation, der skitseres for at vurdere problemstillingerne og lave en handlingsplan.

2. Teamwork

Deltagernes hold kombinerer deres personlige og plenarmæssige analyser for at træffe beslutninger som om de var selskabets bestyrelse.

3. Plenarforsamling

Sagen analyseres ved hjælp af input fra hele klassen under ledelse af en ekspertprofessor.

171569_8.png

Socialt arbejde

El Peñón Foundation og Colegio Montefalco er to uddannelsesinstitutioner for dårligt stillede familier, der bor i den østlige del af Morelos. Begge skoler er en del af IPADE's initiativ til social ansvarlighed. Institutt for institutionel udvikling forbinder både deltagere og alumner med de specifikke initiativer, som skolerne fremmer for at hjælpe med at støtte undervisningen af ​​børn, unge og deres familier.

Placeringer

  • Mexico City

    Floresta No. 20 Col. Clavería, Del. Azcapotzalco Mexico City, C.P. 02080, , Mexico City

  • Monterrey

    Blvd. Díaz Ordaz No. 100, Col. Privada Sta. María, Monterrey, N.L., C.P. 646550, , Monterrey

Programmer

Spørgsmål