Mester i business administration
Georgian Technical University
Nøgleinformation
Campus placering
Tbilisi, Georgien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
2 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
GEL 5.500 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* Årlig undervisning for udenlandske studerende
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Økonomiske field`s bred teoretisk viden baseret på innovationer og har de evner af praktisk arbejde, idet værdierne af almen menneskelighed, undervisning orienteret på de studerende. Formålet med programmet er at uddanne kvalificerede specialister med bachelorgrad. Specialisterne vil være i stand til at klare de komplekse problemstillinger i økonomi, evaluere den nuværende økonomiske situation og arbejde i en dynamisk social økonomiske miljø.
Program Forudsætninger
Ansøger er optaget i overensstemmelse med den georgiske lovgivning
Læringsresultater / kompetencer
Viden og forståelse
- Avanceret viden om studieretningen, herunder kritisk analyse af teorier og principper
- Forståelse af komplekse spørgsmål inden for fagområdet
Anvende viden
- Evne til at bruge både feltspecifikke og bestemte udvalgte metoder til løsning af problemer
- Evne til at udføre forskning og praktiske projekter under forudbestemte retninger
Gør domme
- Evne til at vælge og fortolke feltspecifikke data, også til at analysere abstrakte data og / eller situationer ved hjælp af standarder og bestemte valgte metoder
- Evne til at gøre dømmekraft
Kommunikationsegenskaber
- Klar og lakonisk skriftlig kommunikation;
- Observation af grammatikregler
- Gør logiske skriftlige konstruktioner;
- Undgå sofistikeret sprog;
- Kommunikation på indfødte og fremmedsprog;
- Diskutere de teoretiske økonomiske udsagn ved hjælp af tilstrækkelige argumenter
- Mundtlige erklæringer om komplekse spørgsmål;
- Offentlig præsentation og udtryk for personlige synspunkter.
Læringsevner
- En grundig undersøgelse af socioøkonomiske teoretiske discipliner ved brug af forskningsmetoder fremmer enkeltpersoner til kandidatuddannelsen og videre praksis, anerkendelse af de komplekse emner af økonomi, især:
- Økonomi, især:
- At studere mekanismen for økonomiske virkemidler fungerer
- Bevidsthed om økonomiske principper og værdier
- Kritisk vurdering af den nuværende økonomiske situation og begivenheder
- Anerkendelse af de vigtigste principper for økonomiske aktiviteter
- Fastlæggelse af mekanismer og funktionaliteter i produkt- og servicemarkederne
- Evaluering af motivation for forbruger og iværksætter adfærd
- Definition af vilkår og status for organisationsstruktur og aktiviteter iværksætteri
- Beregning af omkostninger og indvirkende faktorer.
- De typer af markeder og funktionsdygtige egenskaber og mekanismer.
- Definere produktionsvolumen og prisfastsættelse. Bevidsthed om spørgsmålene om markedsbalance.
- Reguleringsprincipper for makroøkonomi og deres egenartethed.
- Den overordnede model for udbud og efterspørgsel, makroøkonomisk balance og cyklusserne for markedsøkonomisk udvikling.
- Bevidstheden om problemerne med ledighed, arbejdsmarked, beskæftigelse og lønninger.
- Statens finansielle og kreditpolitik.
- Essensen af inflation, typer, grunde og analysen af dens negative virkninger.
- Statens skattepolitik, budget og struktur.
- Definere årsagerne til recessionen.
- Statens investeringspolitik.
- Økonomiske aspekter af dannelsen af civilsamfundet.
- Nuværende globale problemer.
- De seneste udviklingstendenser i verdensøkonomien.
- Transformationer i verdensøkonomien på grund af globaliseringsprocessen.
- Studerer de strategiske økonomiske modeller for udviklingslande og udviklede lande.
- Systematisk klassificering af landene.
- Økonomisk uafhængighedsindeks.
- Georgiens naturressourcer.
- Behov for integration i det transeuropæiske rum.
- De eksterne faktorer for økonomisk udvikling.
- De særlige økonomiske forhold, de felter, de grundlæggende principper.
- Problemerne med udenrigshandel og specifikationer.
- Regulatory tariffer og ikke-regulerende tariffer og mekanismer i udenrigshandelen.
- Årsagerne til og faktorerne for kapitalstrøm og motivation.
- Analyse af direkte udenlandske investeringer og specifikationer.
- Årsagerne til arbejdsstyrken transmigration og retning.
- Behovet for at udarbejde statspolitikken for arbejdsstyrkenes migration og indvandrings- og reguleringsmekanismer.
- Midlerne til udveksling af information og teknologier.
- Europæisk integration og Københavnskriterierne.
- Definere egenskaber ved prissætning på verdensmarkedet.
- Damppris, uddybende virksomhedstilstand prispolitik.
- Årsagerne til nye uafhængige og offshore zoner og regimet for deres funktion.
- Stater Økonomiske funktioner, rettigheder og forpligtelser.
- Mekanismerne for opsigelse og ændring af kontrakter
- Udformning af internationale kontrakter og definition af metoder og principper.
- Tilbud og Accept.
- Incoterms for levering af varer.
- Force majeure og passende handlinger.
- Økonomisk terminologi.
Værdier
- At deltage i værdiskabelsesprocessen og aspiration af dens gennemførelse; Præcision af faglige værdier (præcision, punktlighed, objektivitet, gennemsigtighed, organisation mv.) Sikkerhed;
- Forsvar lige (menneskerettigheder), etik og moralske normer
Former og metoder til opnåelse af læringsresultater
Foredrag
Seminarium (arbejder i gruppen)
Praktiske klasser
Kursusarbejde / projekt
Uafhængige arbejde Formularer og metoder til at opnå læringsresultater er inkluderet i uddannelsesprogrammet og kan findes via følgende link: http://www.gtu.ge/quality/pdf/sc.pdf
Grundlæggende undervisningsformer
Forelæsning, seminar, laboratorieuddannelse og praktisk træning;
Feltstudie;
Kursuspapir / projekt;
Bachelor-, master- og doktorafhandlinger;
Konsultation.
Foredraget Er en kreativ proces, hvor både en foredragsholder og en studerende deltager. Formålet med forelæsningen er at hjælpe eleverne med at forstå de store forestillinger om det fag, der er undervist, hvilket indebærer kreativ og aktiv opfattelse af materialet. Derudover bør der lægges vægt på grundlæggende begreber, definitioner, betegnelser, antagelser. En kritisk analyse af hovedproblemer, fakta og ideer er nødvendig. Foredraget skal sikre videnskabelig og logisk konsekvent erkendelse af grundlæggende begreber uden at gå ind i unødvendige detaljer. Derfor bør det være logisk afsluttet. Fakta, eksempler, ordninger, udkast, eksperimenter og andre visuelle hjælpemidler bør desuden hjælpe med at forklare ideen fra forelæsningen.
Forelæsningen skal sikre en korrekt analyse af den videnskabelige dialektiske proces og bør baseres på elevernes evne til at opfatte og forstå de vigtigste videnskabelige problemer.
Materialet, der studeres ved foredraget, giver mulighed for dannelse af et helt videnkendskab ved hjælp af elevernes Selvstændigt arbejde. Eleverne skal blive interesseret i bøger og andre informationskilder og blive stimuleret til at studere selvstændigt, hvilket er grundlaget for selvstændig tænkning, analyse og konklusion.
Under hensyntagen til foredragets hovedformål må kun professorer få lov til at levere dem, da deres teoretiske viden, praktiske erfaringer og pædagogiske evner garanterer at give forelæsninger af høj kvalitet. Under arbejdet med de metodologiske problemer skal forelæseren være særlig opmærksom på materialets undervisning, foredragets stil og kontakt med publikum. Foredragsholderen bør gøre rigelig brug af visuelle hjælpemidler, så eleverne tager en aktiv rolle i det.
Det teoretiske materiale, der gives på forelæsningen, opfattes bedre ved seminarer, laboratorieuddannelse og praktisk træning.
Formålet med seminar Er at sætte de studerende i stand til at uddybe deres viden om de temaer, der blev studeret på forelæsningen. Under tilsyn af en professor eller en erfaren lærer finder en elev eller en gruppe studerende og opfatter supplerende oplysninger, forbereder præsentationer, skriver essays mv. På seminaret præsenteres og diskuteres rapporter, konklusioner er lavet. Seminarets vejleder koordinerer disse processer.
Laboratorietræningen Er mere påviselig og hjælper eleverne til bedre at opfatte processer og fænomener. I et laboratorium lærer en studerende, hvordan man udfører forsøg. Under laboratorietræningen lærer en elev hvordan man håndterer, regulerer og reparerer laboratorieudstyret. De færdigheder, der erhverves i eksperimentelle træningslaboratorier, hjælper bedre med at forstå det teoretiske materiale, der blev studeret ved foredrag.
Formålet med praktisk træning Er den gradvise indlæring af det teoretiske materiale ved at løse konkrete problemer; Dette er grundlaget for at udvikle færdigheder til selvstændig brug. Læreren skal være særlig opmærksom på problemløsningsmetoder, udarbejde udkast, skitser og ordninger ved hjælp af egnede beregningsmetoder mv.
Field undersøgelse Hjælper eleverne til at uddybe og konsolidere den erhvervede viden. Den udvikler færdighederne til at implementere deres teoretiske viden i praksis ved at anvende de metoder, der er karakteristiske for det pågældende emne, til problemløsning.
Arbejder på Et kursuspapir / projekt Er en kreativ proces. Hver ny konstruktion, maskine, instrument, automatisk enhed osv. Er designet efter et projekt. Projektionsprocessen omfatter både teori og praksis. I løbet af uddannelsesperioden udarbejder en elev kursusprojekter ved at anvende grafiske data; Projekterne er faktisk de første resultater af deres selvstændige arbejde, selvom de udføres under lærerens tilsyn.
Bachelor, Master og Doktor Speciale er det afsluttende trin i et særskilt trin i undervisningsprocessen på en højere uddannelsesinstitution. Hensigten er at systematisere den teoretiske og praktiske viden, som eleverne har modtaget, samt at nå den understøttede løsning af konkrete videnskabelige, tekniske, økonomiske eller industrielle problemer. Afhandlingen skal afsløre niveauet af mastering af forskningsmetoder og gennemførelse af eksperimenter forbundet med de stillede spørgsmål samt den studerendes parathed til at arbejde selvstændigt inden for hans fremtidige erhverv. En erfaren lærer fører tilsyn med projektets opfyldelse.
Under konsultationer En lærer skal hjælpe eleverne til at erhverve selvstændige arbejdsfærdigheder, at lære at bruge akademiske bøger og andre kilder korrekt og at løse de problemer, der opstår under deres selvstændige arbejde.
Undervisnings- og læringsmetoder
I læringsprocessen er det umuligt at lære noget konkret problem ved kun at anvende en metode. Læreren skal bruge forskellige metoder under undervisningsprocessen; Også en kombination af metoder anvendes ofte. I undervisningsprocessen suppleres ofte en anden.
De mest udbredte undervisnings- og læringsmetoder samt deres definitioner er angivet nedenfor. En lærer bør vælge den rigtige metode i overensstemmelse med det konkrete mål og problem.
- Diskussion / debatter. Dette er den mest udbredte metode til interaktiv undervisning. En diskussionsproces øger kvaliteten af elevernes engagement og deres aktivitet. En diskussion kan blive et argument, og denne proces er ikke kun begrænset til de spørgsmål, som læreren stiller. Det udvikler elevernes evner til at redegøre for og underbygge deres egne ideer.
- Samarbejdsmæssig undervisning er en undervisningsstrategi, hvor hvert medlem af en gruppe ikke alene skal lære emnet selv, men også at hjælpe sin medstudent til at lære det bedre. Hvert medlem af gruppen arbejder på problemet, indtil alle de mestrer problemet.
- Samarbejdsarbejde ; Brug af denne metode indebærer at dele elever i separate grupper og give hver gruppe sin egen opgave. Gruppemedlemmerne arbejder individuelt på deres emner og deler deres meninger med resten af gruppen. Ifølge det fremkaldte problem er det muligt at flytte funktionerne blandt gruppemedlemmerne i denne proces. Denne strategi sikrer elevernes maksimale engagement i læringsprocessen.
- Problembaseret læring (PBL) er en metode, der bruger et konkret problem som den indledende fase både til erhvervelse af ny viden og integrationsproces.
- Heuristisk metode er baseret på en trinvis løsning af et givet problem. Det realiseres ved selvstændig fastsættelse af fakta i undervisningsprocessen og bestemmelse af båndene mellem dem.
- Casestudie - læreren diskuterer konkrete sager sammen med eleverne, og de studerer spørgsmålet grundigt. F.eks. Inden for tekniksikkerhed kan det være en diskussion om en konkret ulykke eller katastrofe, eller i politisk videnskab kan det være en undersøgelse af et konkret, f.eks. Karabakh-problem (armensk-Azeri-konflikten).
- Hjernestorming - Denne metode indebærer dannelse og præsentation af så mange radikalt forskellige ideer og meninger om et givet emne som muligt. Denne metode sætter betingelser for at udvikle en kreativ tilgang til et problem. Denne metode er effektiv i en stor gruppe af studerende og består af følgende faser:
- Ved hjælp af en kreativ tilgang til at definere et problem / problem
- I en vis periode på listen (hovedsagelig på tavlen) elevernes ideer om problemet uden kritik;
- Fastlæggelse af evalueringskriterierne for angivelse af ideens korrespondance til formålet med forskningen
- Evaluere de valgte ideer i henhold til de tidligere fastlagte kriterier
- Udvælgelse af de ideer, som mest svarer til det givne problem ved at anvende metoden til udelukkelse
- Afslørende den bedste ide til at løse det givne problem.
- Rollespil og simuleringer , der spilles efter et tidligere forberedt scenario, giver eleverne mulighed for at estimere problemet fra forskellige standpunkter. De hjælper eleverne til at danne alternative synspunkter. Sådanne spil samt diskussioner hjælper eleverne med at udvikle evner til selvstændigt at udtrykke deres egne ideer og deltage i diskussioner.
- Demonstrationsmetode indebærer at fremlægge information ved hjælp af visuelle hjælpemidler. Det er ret effektivt at nå det ønskede resultat. Det er ofte tilrådeligt at præsentere materialet samtidigt gennem lyd og visuelle midler. Materialet kan præsenteres både af en lærer og en studerende. Denne metode hjælper os med at gøre forskellige trin for at opfatte undervisningsmaterialet mere indlysende, angive hvilke trin de studerende skal tage selvstændigt; Samtidig viser denne strategi visuelt essensen af et problem / problem. Demonstration kan være meget enkel.
- Induktiv metode bestemmer en sådan form for formidling af enhver form for viden, når man i processen med at lære tankegangen er orienteret fra fakta over generalisering, dvs. mens man fremlægger materialet, går processen fra konkret til generel.
- Deductiv metode bestemmer en sådan form for at formidle enhver form for viden, der præsenterer en logisk proces med at opdage ny viden på baggrund af generel viden, dvs. processen går fra generel til konkret.
- Analytisk metode hjælper os med at opdele hele undervisningsmaterialet i bestanddele. På den måde forenkles den detaljerede fortolkning af separate problemer inden for det givne komplekse problem.
- Syntetisk metode indebærer dannelse af et problem fra flere separate. Denne metode hjælper eleverne til at udvikle evnen til at se problemet som helhed.
- Verbal eller oral metode omfatter en foredrag, fortælling, samtale mv. Under processen formidler læreren, forklarer materialet verbalt, og eleverne opfatter og lærer det ved at forstå og memorere.
- Skriftlig metode indebærer følgende former for aktivitet: kopiering, noter, komponering af afhandlinger, skriftlige essays mv.
- Laboratoriemetode indebærer følgende former for aktivitet: gennemførelse af eksperimenter, visning af videomaterialer mv.
- Praktiske metoder forener alle undervisningsformer, som stimulerer til at udvikle praktiske færdigheder hos studerende. I dette tilfælde udfører en elev selvstændigt forskellige former for aktivitet på baggrund af den opnåede viden, fx feltstudie, undervisningspraksis, feltarbejde mv.
- Forklarende metode er baseret på at diskutere et givet problem. I processen med at forklare materialet giver læreren konkrete eksempler, hvis detaljerede analyse er lavet inden for rammerne af det givne emne.
- Aktivitetsorienteret undervisning indebærer lærer- og elevernes aktive involvering i undervisningen, når den praktiske fortolkning af det teoretiske materiale finder sted.
- Design og præsentation af et projekt. Ved udformning af et projekt anvender en studerende den viden og de færdigheder han har erhvervet til at løse et problem. Undervisning ved at designe projekter øger elevernes motivation og ansvar. Arbejde med et projekt involverer stadier af planlægning, forskning, praktisk aktivitet og præsentation af resultaterne i henhold til det valgte problem. Projektet anses for at være gennemført, hvis resultaterne fremlægges tydeligt, overbevisende og korrekt. Den kan udføres individuelt, parvis eller i grupper; Også inden for rammerne af et eller flere fag (integration af fag); Efter afslutningen er projektet præsenteret for et stort publikum.
- E-learning Indebærer at bruge internettet og multimediemidler i undervisningsprocessen. Den omfatter alle komponenter i undervisningsprocessen (mål, indhold, metoder, midler osv.); Realiseringen af disse komponenter foregår gennem specifikke midler. Der er tre typer e-learning:
- Fuldtidsundervisning; Når undervisningsforløbet finder sted under lærernes og elevernes kontakt timer, og formidling af undervisningsmaterialet sker via et e-kursus;
- Fjernundervisning indebærer at udføre undervisningsprocessen i mangel af en professor. Undervisningen foregår fjernt; I e-format.
- Hybrid (fuldtids / fjernt) - Undervisningen foregår hovedsageligt fjernt, men en vis del af det foregår i kontakttimerne.
Spheres of Employment
- Offentlige institutioner;
- Statslige og ikke-statslige organisationer;
- Georgiske repræsentative organer af internationale organisationer; Statlige og private virksomheder (firmaer) af forskellig profil