
MBA i International Business - Woolf, Malta
VARIGHED
14 Months
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Anmod om den tidligste startdato
STUDIEAFGIFTER
AED 35.000 / per course
STUDIEFORMAT
Fjernundervisning
Introduktion
MBA i International Business-programmet giver de studerende en omfattende læseplan designet til at udstyre dem med den nødvendige viden og færdigheder for at få succes i det globale erhvervsmiljø.
Programmet omfatter både kernemoduler og specialiseringsmoduler, der dækker en bred vifte af emner, herunder ledelse, strategi, kommunikation, teknologi, beslutningstagning, supply chain management, økonomi, strategisk tænkning, samarbejde med andre, etiske spørgsmål og specialiserede områder som f.eks. som det 21. århundredes globalisering, analyse til forretningsbeslutningstagning og detail-, kommerciel- og virksomhedsbanker.
Gennem hele programmet vil de studerende udvikle væsentlige færdigheder i kritisk tænkning, analyse og problemløsning, som er afgørende for effektiv beslutningstagning i den internationale forretningsarena. Ved programmets afslutning vil de studerende have opnået en dyb forståelse af forskellige forretningskoncepter og deres praktiske anvendelser, og forberede dem til lederstillinger i globale organisationer.
Indlæggelser
Læreplan
Kernemoduler
Ledende mennesker, teams og organisationer: Organisationsteori
Dette modul er designet til at informere og hjælpe de studerende, få tilstrækkelig bevidsthed om de forskellige aspekter af teamwork, koordinering og ledelse i organisationen. Et af de mest væsentlige krav i enhver organisation er evnen til at få arbejdet udført af folket og være en inspiration, der holder folk i gang. Dette kursus dækker forskellige aspekter af ledelse, vil diskutere årsagerne til manglende motivation i teamet og tips til at kommunikere og lede på en måde, så medarbejderne ikke kun bliver inspireret, men forbliver engagerede i organisationen. Eleverne vil også få dybdegående indsigt i samarbejde og forskellige kulturelle værdiorienteringer.
Forretningsledelse og strategi
De kernebegreber, der er gennemgået i dette modul, vedrører de strategiske aspekter af virksomheden. Eleverne vil være i stand til at forstå strategisk ledelse og forskellige færdigheder, der kræves af en leder eller ledelse på øverste niveau for at nå virksomhedens vision og mission. Dette modul er fokuseret på at give eleverne nok viden om strategiformuleringen og implementeringsprocessen. Ydermere er der også fokus på forskellige forandringer, som en organisation kan bringe med udgangspunkt i den aktuelle markedssituation. Disse ændringer er uundgåelige, og modulet vil derfor forberede eleven til at vælge de rigtige typer ledere til at implementere de rigtige strategier i tider med forandring.
Effektiv ledelseskommunikation
Modulet er opbygget for at gøre eleverne opmærksomme på begrebet kommunikation på arbejdspladsen. Det eneste, der forbinder den ene person med den anden, er kommunikationen. Verbal eller non-verbal, det er kommunikationen, der hjælper folk med at forstå målet eller dagsordenen for samtalen. Så enkelt som konceptet ser ud, når kommunikation bliver en del af et professionelt syn, skal det forstås meget klart.
Derfor vil hovedfokus for dette modul være at afdække detaljerne i kommunikationen på arbejdspladsen, dens tilstande og barrierer. Efter forståelsen af det grundlæggende i konceptet, vil eleverne blive gjort opmærksomme på de organisatoriske strukturer og forskellige ledelsesstile og deres sammenhæng med organisatorisk kommunikation. Til sidst vil modulet blive afsluttet ved at oplyse eleverne om teknologien og dens indflydelse på effektiv styring af kommunikation på arbejdspladsen.
Teknologi og driftsledelse
Teknologi og driftsledelse giver et omfattende overblik over teknologianvendelse til at skabe en konkurrencefordel for virksomhedens drift. Eleverne udforsker forskellige teknologiløsninger til automatisering af forretningsprocesser, herunder analyse af værdiforslag på tværs af organisationsfunktioner.
Du vil også analysere, hvordan teknologi kan udnyttes til at forbedre produktudviklingen i løbet af de fire livscyklusfaser. Kurset giver et detaljeret overblik over teknologiens indvirkning på forskellige driftsmodeller såsom produktion, supply chain management, kundevendt, produktudvikling og supportfunktioner (f.eks. HR og økonomi).
Evidensbaseret beslutningstagning
Dette kursus giver dig en grundlæggende introduktion til postgraduate forskning for at forstå, hvordan evidens bruges til beslutningstagning. Ved at udforske videnskabelig litteratur vil du blive fortrolig med målene og vigtigheden af kvalitetsforskning og metoderne til dataindsamling ved hjælp af beskrivende statistikker og processer involveret i udførelsen. At forstå forskning og de processer, der er involveret i at udføre, designe, rapportere, fortolke og evaluere forskning er af afgørende betydning for succes i postgraduate studier.
Supply Chain Management
Dette modul understøtter strategiske beslutningstagere og operationelle ledere på internationale og indenlandske markeder til at styre succesfuld logistik på tværs af deres virksomheder. Det demonstrerer begreberne forsyningskæde i detaljer og hjælper med at udforske forholdet mellem det samme og forretningsmålene. Logistik og indkøb, som er det afgørende område for enhver virksomhed, forstås også gennem læringerne fra dette modul. Dette kursus vil give eleverne en mulighed for at få et detaljeret syn på forskellige logistikdrivere og de måder, hvorpå virksomheder kan gøre deres forsyningskæde til en konkurrencefordel.
Strategisk økonomi
Økonomikurset udforsker grundlæggende økonomiske principper (teorier og anvendelser), der er relevante for MBA-programmets forretningskerne. Dette kursus handler om at lære at tænke som en økonom og samle de nødvendige værktøjer til at gøre det, herunder studiet af mikroøkonomi og makroøkonomi.
Kursets mål er at lære de bestemmende faktorer for markedets efterspørgsel og udbud, og hvordan økonomer modellerer markeder; at undersøge produktions- og omkostningsanalyse; at lære, hvordan virksomheder klarer sig i konkurrenceprægede og monopolistiske miljøer; at studere strategisk virksomhedsadfærd, herunder grundlæggende spilteori, adgang og afskrækkelse, hemmeligt samarbejde og samarbejde og forhandlinger; at udvikle en forståelse af information, auktioner og incitamenter; at analysere bruttonationalproduktet og dets komponenter samt pengepolitik og udbud og efterspørgsel efter penge; og at give et stærkt grundlag for at forstå forretningscyklussen
Integrativ og strategisk tænkning
Denne samling af stabelbare emner introducerer de grundlæggende principper for moderne strategisk tænkning og de grundlæggende værktøjer til strategisk analyse, og opbygger din evne til at skitsere en meningsfuld fremtidig retning for en organisation. I anerkendelse af organisationers natur som komplekse åbne systemer tilbyder dette kursus et integrerende, praktisk perspektiv på strategisk tænkning og fremsætter et syn på strategisk ledelse som guidet fremkomst.
Arbejde med andre
Dette modul er et kritisk modul for, at eleverne kan udforske begreberne menneskelige ressourcer i virksomheden. Enhver organisation kan arbejde effektivt, når folk i virksomheden arbejder i harmoni og udnytter deres teamledelsesevner. Siden globaliseringen er verden blevet et mindre sted, hvor folk nemt kan krydse landegrænser og flytte til internationale grænser for at få mere erfaring og vokse mere.
Indholdet af dette modul vil derfor fremhæve det internationale menneskelige ressourcestyringskoncept. En del af dette indhold er fokuseret på kernerollen for personaleafdelingen, som overvåger og støtter arbejdsstyrken. Dette kursus vil blive betegnet som fuldt gennemført, når og når eleven forstår vigtigheden af motivation ved at lære forskellige typer motivation og tiden til at bruge dem til at løse problemerne i organisationen, især de internationale organisationer.
Etiske spørgsmål for ledere
Nutidens ledere må nødvendigvis beskæftige sig med etiske spørgsmål, fordi uetisk adfærd skaber juridiske risici og skader for såvel virksomheder som medarbejdere og forbrugere. Forretningsetik er blevet en integreret del af erhvervsuddannelserne generelt. En studerende eller leder, der er velbevandret i etisk adfærd i praksis, ikke kun på hjemmemarkedet, men internationalt, vil finde sig selv bedre forberedt til at håndtere problemer eller situationer, der kan opstå, som ikke altid involverer lette svar eller beslutninger . Dette kursus introducerer vigtigheden af etik i erhvervslivet. Studerende fokuserer på betydningen af etik for interessenter; undersøge, hvem der har ansvaret for overvågning af etik; og udforske etiske situationer, der er almindelige i organisationer.
Specialisering Pathway
Det 21. århundredes globalisering
Dette kursus undersøger kritisk emnet globalisering fra et forretningsperspektiv. Globalisering er et stort emne, og intet kursus kan dække alle dets aspekter. Dette kursus har til formål at give den studerende jordforbindelse i de mest fundamentale aspekter af globalisering, med udforskning af udvalgte indholdsmæssige emner og casestudier for at hjælpe med at forankre det generelle i det særlige. Vi undersøger selve konceptet, de centrale temaer for skiftende kommunikation, sociale netværk og oplevelser af rum og tid, og globaliseringens store forretningsmæssige, økonomiske, politiske og ideologiske dimensioner.
Analytics til forretningsbeslutningstagning
Dette kursus vil fokusere på at udvikle de studerendes forståelse af en bred vifte af strategiske og operationelle forretningsproblemer og beslutninger, som ledere og beslutningstagere står over for inden for økonomistyring, menneskelig ressourcestyring, marketingledelse, driftsledelse og international virksomhedsledelse . Studerende vil blive vist, hvordan man bruger en række kvantitative tilgange til at analysere forretningsproblemer og, baseret på disse analyser, træffe effektive beslutninger. Kurset vil tage deskriptiv-analytisk, prædiktiv-analytisk og præskriptiv-analytisk tilgang. De studerende forventes at være i stand til at beregne og manipulere data samt fortolke resultaterne for at udlede og vurdere alternative løsninger på typiske forretningsproblemer.
Retail, Commercial og Corporate Banking
Dette modul er designet til, at eleverne kan få et bredere perspektiv på de forbrugerorienterede tjenester, der tilbydes i bank- og finanssektoren. Dette modul bygger på den forudsætning, at kunder er overvældet af valgmuligheder og tilgængelighed, og moderne organisationer skal som minimum opfylde kundernes forventninger eller lide under konkurrencen. Dette modul vil også hjælpe eleverne med at få et bredere perspektiv på de fremtidige udfordringer i detail- og kommercielle banknetværket.
Programresultat
Hvad får du som masterstuderende med Exeed College
- Indgående kendskab til dit felt
- Øgede muligheder
- Et højere indtjeningspotentiale
- Omdømme og troværdighed
- Bedre netværksfærdigheder
- Holder dig konkurrencedygtig