
MBA in
MBA Specialiseret Management og Marketing af Luksus og Mode ESLSCA Business School

Introduktion
MBA Management og Marketing of Luxury and Fashion er i dag efter 13 års eksistens kendt og anerkendt som et af de bedste midler til adgang til disse aktiviteter.
Det sigter mod at give eleverne, udover bagage af viden og analyseværktøjer for disse sektorer økonomisk, kunstnerisk og kulturel, den kompetence, der anses for væsentlig for enhver person, der har eller ønsker at have en professionel ledelsesaktivitet på disse områder. domæner uanset funktion: leder, produktchef, indkøbschef, driftsdirektør, detaildirektør, visuel handelsdirektør, kommunikationsdirektør, eventdirektør, detaildirektør.
Ud fra de grundlæggende områder af disse aktiviteter, herunder skabelse, tendenser, samtidskunst, stiller formationen til denne specifikke ledelse strømmen af design og mode i de historiske, geografiske og sociologiske aspekter på tværs af vejen. Således er eleverne uddannet gennem modeuddannelse .
Det overvejer også de "digitale, nye vækstlande, nye økonomi" -komponenter, der er en del af de færdigheder, som virksomhederne søger.
stillinger
- SMBG program lanceringspris og top ti ranking siden starten
- Vinder af 2013-pædagogikprisen
- Vinder EDUNIVERSAL World 2017 Bedste Masters: 18. blandt de 50 bedste i verden
- 5. i SMBG-Eduniversal Ranking af de bedste masters, MS og MBA 2017 i kategorien "Luxury Management" .
målsætninger
Tværfaglig, der er i stand til at forudse, selv for at udløse ændringer, den unge leder som følge af denne uddannelse, er forberedt på de forskellige ledelsesfunktioner: skabelse, identifikation af fremtidige muligheder, projektteknik i alle dens aspekter - produktion , marketing, økonomi, ledelseskontrol, team management og change management.
Hvem er træningen til?
- Til studerende i denne branche, der ønsker at integrere en uddybning af markedsføringsdelen af luksusen og den måde, der passer til deres sektor af fornemmelse.
- Studerende fra handels-, ledelses- og finanssektoren, der ønsker at tilpasse de historiske, økonomiske og kulturelle faktorer i disse aktiviteter sammen med de menneskelige og kunstneriske komponenter i sektorens praksis, såsom detailhandel og visuel handel.
- Til studerende på det videnskabelige område, der ønsker at ændre deres verdenssyn i dens komponenter både drømmeagtige og økonomiske.
- Til fagfolk med kun delvis erfaring inden for de påtænkte områder (kun i en sektor og en bestemt aktivitet), der ønsker at udvide deres synsfelt og forståelse og berige deres færdigheder.
- Fagfolk, der primært har arbejdet i ansvarsområder, der ønsker at uddybe deres fagområder inden for sektoren for at styrke deres potentiale for handling.
- Til folk i omskoling uden direkte erfaring med erhvervets praksis.
program
MBA Management og Marketing af luksus og mode er formuleret på denne måde: kurser, tutorials, konferencer, luksus fora, guidede ture, møder med luksus institutioner for mode og samtidskunst, casestudier , projekt workshops, reelle tilfælde af virksomheder, der dækker en undersøgelse af markeder behandlet af hold, rapport af forbavselse, praktikplads, ende af cykelminne.
Så træningen er opdelt i 4 moduler:
Modul 1: Luksus og mode
- Historie og global luksusøkonomi
- De involverede kræfter: luksusgrupper, historie, strategi
- Kunstmarked
- Mode Workshops: Mode og tekstil, Smykker
- Moderne Kunst- og Kulturudstilling Projekt
- Turisme og luksus hoteller
- Grundprincipper for parfume
Modul 2: Luksus Marketing
- Juridisk beskyttelse og lovgivning
- International Marketing
- Interpersonel kommunikation
- Annoncør kommunikation
- Marketing Management, Brand Management, Visual
- Merchandising
Modul 3: Strategi
- Business Games (simulering)
- CRM
Modul 4: Færdigheder
- Karrierebygning
- Digital til tjeneste for luksusaktiviteter
- Professionelt projekt - hukommelse
- International Business Analysis
- Offentlige taler
- International Human Resources,
- International Business Law
- iværksætteri
partnerskaber
Abc Luxe, DNA, ARPP (ex BVP), Artsphere, Balistik Art, Balenciaga, Berlutti, Carita, Cartier International, Chanel, Wheston Shoes, Chloe International, De Beers, Dior, Elie Saab, Eres, Expanscience, Estee Lauder, Fashion Group (Hubert Barrère), Federation of Art and Luxury Crafts, Firmenich, Hermes, Galeries Lafayette, Marais Gallerier, Galerie Mermoz, Galerie l'oeil Neuf og Atelier Z, Givenchy, IFOP, Institut Qualiquanti, Issey Miake, ITEC (Beyond Skønhedssalon), La Sultane de Saba, Forår, Dekorative Kunst Paris, LVMH, Martin Margiela, Montblanc, Galliera Museum, Nelly Rodi, L'Occitane, Fashion Paco Rabanne, Paris hovedstad, Le Petit Palais, Prada, Roberto Cavalli, Salon Heavent, Salon 1618, SEMO, Sephora, Tara Jarmon, Teleparis, Next Whos, Bijorca, Vanessa Bruno, JMWeston, Yamamoto osv.
muligheder
Eslsca MBA giver mulighed for at opbygge de færdigheder, der anses for væsentlige for enhver person, der har eller ønsker at have en professionel aktivitet i ledelsen på disse domæner, uanset funktionen: leder, produktchef, direktør for indkøbene, direktør for operationerne, direktørhandel, direktør for visuel merchandising, kommunikationsdirektør, eventdirektør, detaildirektør mv.
Uddannelsen giver således adgang til følgende sektorer:
Oprettelse, trends, marketing, indkøb, fremstilling, reklame, visuel merchandising, kunderelationer, eksport mod Asien og nye lande, menneskelige ressourcer, digital model - e-handel, digitale animationer og kampagner, samfundsledelse - skabelsesbeskyttelse , finansiel, skattemæssig og juridisk ledelse.
- administrator
- Produktchef
- Indkøbsdirektør
- Operationsdirektør
- Detaildirektør
- Direktør for visuel merchandising
- Direktør for kommunikation
- Event Director
- Retail Training Director
Og enhver ledelsesfunktion, som denne træning gør det nemt at passe ind i luksus-, mode- eller værditilsatte sektorer.
MBA alumni profiler mode og luksus ledelse
Hvor arbejder de?
Alkos, Balmain, Burberrys, Hermes, Carita, Darphin, Celine, Chanel, Clarins, Clear Channel, Dior, Elie Saab, Elizabeth Arden, The Natural, Giorgio Armani, Gucci, Guerlain, L'Oreal, H
Hvad laver de?
Inden for store koncerner og SMV'er er marketing-, detail- eller modeforvaltningsfunktioner: detailforvaltning (salg-i-salg), visuel merchandising, arrangementshåndtering, produktleder, råmaterialer, international uddannelse - Retail, CRM Manager, PR Manager, Brand Manager Assistant, Business Analyst, Product Manager Trade Marketing Export osv.
indlæggelser
Skolen giver dig mulighed for alle sine kurser at anvende online hele året: fra januar til december.
Udvælgelsen af kandidater er færdiggjort (CV spørgeskema for kandidatur) efterfulgt af et interview af motivation.
Betingelser for godkendelse
- Licens 3 valideret eller i løbet af validering for en skole i løbet af to akademiske år (program MBA 1, MBA 2)
- MBA 1 valideret eller i løbet af validering til en skolegang i løbet af et universitetsår (program MBA 2)
- Kan også anvende selskabets ledere
Ideelle studerende
Hvem er træningen til?
- Til studerende i denne sektor, der ønsker at integrere en uddybning af marketingdelen af luksus og mode, der passer til deres valgte sektor.
- Til studerende inden for handel, ledelse, finansiering, der ønsker at tilpasse de historiske, økonomiske og kulturelle determinanter knyttet til disse aktiviteter på samme tid som de menneskelige og kunstneriske komponenter i sektorens praksis, f.eks. Detailhandel, visuel merchandising.
- Til studerende på det videnskabelige område, der ønsker at udvikle deres vision om verden i dens komponenter, både drømmeagtige og økonomiske.
- Til fagfolk med kun delvis erfaring inden for de påtænkte områder (kun i en virksomhed inden for en given sektor og aktivitet), der ønsker at udvide deres synsfelt og forståelse og berige deres færdigheder.
- Til fagfolk, der hovedsageligt har arbejdet i ansvarsstillinger, der ønsker at uddybe deres vidensområder for sektoren for at styrke deres handlingspotentiale.
- Til mennesker i omskoling uden direkte erfaring med erhvervets praksis.
Indlæggelser
Læreplan
program
MBA Management and Marketing of Luxury and Fashion er struktureret på denne måde: kurser, tutorials, konferencer, luksusfora, guidede ture, møder med luksusmode og samtidskunstinstitutioner, casestudier, projektworkshops, reelle cases om virksomheder, der dækker et markedsstudie behandlet af teams, forbavselsesrapport, praktik, afhandlingens afslutning på cyklus.
Uddannelsen er derfor opdelt i 4 moduler:
Modul 1: Luksus og mode
- Historie og global luksusøkonomi
- De involverede kræfter: luksusgrupper, historie, strategi
- Kunstmarked
- Mode Workshops: Mode og tekstil, Smykker
- Samtidskunst og kulturelt udstillingsprojekt
- Turisme og luksushoteller
- Grundprincipper for parfume
Modul 2: Luksus Marketing
- Juridisk beskyttelse og lovgivning
- International Marketing
- Interpersonel kommunikation
- Annoncør kommunikation
- Marketing Management, Brand Management, Visual
- Merchandising
Modul 3: Strategi
- Forretningsspil (simulering)
- CRM
Modul 4: Færdigheder
- Karrierebygning
- Digital til tjeneste for luksusaktiviteter
- Fagligt projekt - speciale
- International Business Analysis
- Offentlige taler
- International Human Resources,
- International Business Law
- iværksætteri
partnerskaber
Abc Luxe, ADN, ARPP (ex BVP), Artsphere, Balistik Art, Balenciaga, Berlutti, Carita, Cartier International, Chanel, Chaussures Wheston, Chloe International, De Beers, Dior, Elie Saab, Eres, Expanscience, Estee Lauder, Fashion Group (Hubert Barrère), Fédération des Métiers d'Art et du Luxe, Firmenich, Hermes, Galeries Lafayette, Les Galeries d'Art du Marais, Galerie Mermoz, Galerie l'œil Neuf og Atelier Z, Givenchy, IFOP, Institut Qualiquanti, Issey Miake, ITEC (Beyond beauty salon), La Sultane de Saba, Le Printemps, les Arts Décoratifs Paris, LVMH, Martin Margiela, Montblanc, Musee Galliera, Nelly Rodi, L'Occitane, Paco Rabanne Mode, Paris Capitale, Le Petit Palais, Prada, Roberto Cavalli, Salon Heavent, Salon 1618, SEMO, Sephora, Tara Jarmon, Teleparis, Whos Next, Bijorca, Vanessa Bruno, JMWeston, Yamamoto osv.
Ranglister
stillinger
- SMBG -programmets lanceringspris og top ti siden starten
- Vinder af pædagogiske trofæer i 2013
- World EDUNIVERSAL 2017 Best Masters vinder: 18. blandt de 50 bedste i verden
- 5. i SMBG-Eduniversal Ranking of Best Masters, MS and MBA 2017 i kategorien “Luxury Management”.
Programresultat
målsætninger
Multidisciplinær, der er i stand til at forudse, endda udløse ændringer, er den unge direktør, der er resultatet af denne uddannelse, forberedt på de forskellige ledelsesfunktioner: oprettelse, identifikation af fremtidige muligheder, projektering i alle dens aspekter - produktion, marketing, økonomi, ledelseskontrol, team ledelse og forandringsledelse.
Karrieremuligheder
Muligheder
Eslsca MBA gør det muligt at opbygge de færdigheder, der anses for væsentlige for alle, der har eller ønsker at have en professionel ledelsesaktivitet inden for disse områder, uanset funktion: leder, produktchef, indkøbsdirektør, driftsdirektør, detaildirektør, direktør for visuel merchandising, kommunikationsdirektør, eventdirektør, detailuddannelsesdirektør osv.
Uddannelsen giver således adgang til følgende sektorer:
Oprettelse, tendenser, marketing, forsyning, fremstilling, reklame, visuel merchandising, kundeforhold, eksport kontra Asien og nye lande, personaleforvaltning, digital model -e -handel, digitale begivenheder og kampagner, samfundsstyring -, beskyttelse af skabelse, finansiel , finanspolitisk og juridisk ledelse.
- administrator
- Produktchef
- Indkøbsdirektør
- Operationsdirektør
- Detaildirektør
- Direktør for visuel merchandising
- Direktør for kommunikation
- Eventdirektør
- Retail Training Director
Og enhver ledelsesfunktion, som denne uddannelse gør det let at komme ind i luksus, mode eller sektorer med meget høj merværdi.
Mode- og luksusledelse MBA -alumni -profiler
Hvor arbejder de?
Alkos, Balmain, Burberrys, Hermès, Carita, Darphin, Céline, Chanel, Clarins, Clear Channel, Dior, Elie Saab, Elizabeth Arden, Les Naturelles, Giorgio Armani, Gucci, Guerlain, L'Oréal, H & M, Dim Apparel, Intercosmétique, Interparfums, Lacoste, Lenôtre, Lacure Officine, Lanvin, La Perla, Martin Margiela, Parfums Menard, Paul Smith, Qualiquanti, Sephora, Richard Mille, Société des Bains de Mer de Monaco, Montblanc, Hublot, Vanessa Bruno, Van Cleff, Vuitton, Design Christian Restoim - Carine Roitfeld.
Hvad laver de?
Inden for store grupper såvel som små og mellemstore virksomheder, marketing-, detail- eller modehåndteringsfunktioner: detailstyring (salg i - udsolgt), visuel merchandising, Events Director, Product Manager, Raw Material Procurement, International Training Manager - Retail, CRM Manager, PR Director , Assistant Brand Manager, Business Analyst, Assistant Trade Marketing Export Product Manager osv.