
MBA in
MBA luksus- og modeledelse og marketing ESLSCA Business School

Introduktion
MBA Management and Marketing of Luxury and Fashion er i dag, efter 15 års eksistens, kendt og anerkendt som en af de bedste måder at integrere de forskellige luksussektorer på.
Det har til formål at give eleverne en baggrund af viden og værktøjer til at analysere de økonomiske, kunstneriske og kulturelle sektorer af luksus. Det giver også de færdigheder, der er nødvendige for at have en professionel ledelsesaktivitet på dette område.
Studerende er også uddannet i modemarkedsføring inden for områder som skabelse, trends og samtidskunst. Programmet undersøger trends inden for design og mode fra historiske, geografiske og sociologiske aspekter.
Uddannelsen er også fokuseret på Digital, en spirende sektor, der fremmer de færdigheder, som virksomheder søger i dag.
En 3-dages studietur til Italien er også på programmet for at opdage italienske håndværkere og Made in Italy (en benchmark inden for mode).
MBA Management and Marketing of Luxury and Fashion er DEN tværgående uddannelse, der dækker alle områder af luksus og marketing.
Indlæggelser
Læreplan
Program
MBA i luksus og modestyring og marketing er organiseret som følger: kurser, tutorials, konferencer, luksusfora, guidede ture, møder med institutioner for luksus, mode og moderne kunst, casestudier, projektworkshops, reelle forretningssager, der dækker et teamstudie , forbløffelsesrapport, praktik og afhandling på slutningen af cyklus.
Træningsstien består af 4 moduler:
Modul 1: Luksus og mode
- Global historie og økonomi i luksus
- Stående kræfter: Luksusgrupper, historie, strategi
- Kunstindustri
- Modeværksteder: Mode og tekstiler, smykker
- Projekt for moderne kunst og kultur
- Luksus turisme og hoteller
- Parfumery-Fragrance Fundamentals
Modul 2: Luksusmarkedsføring
- Juridisk beskyttelse
- International Marketing
- Interpersonel kommunikation
- Annoncør kommunikation
- Marketing Management, Brand Management, Visual Management
- Merchandising
Modul 3: Strategi
- Forretningsspil (simuleringer)
- CRM
Modul 4: Kompetencer
- Karriereopbygning
- Den digitale verden til tjeneste for luksusindustrien
- Fagligt projekt - Forskningspapir
- International Business Analysis
- Offentlige taler
- Internationale menneskelige ressourcer
- International Business Law
- iværksætteri
Ranglister
placering
- SMBG -program lancerer præmie og top ti placeringer siden oprettelsen.
- Vinder af Trophées de la Pédagogie (Uddannelsestrofæer) 2013.
- VM -vinder af EDUNIVERSAL 2017 Best Master's: 18. blandt de 50 bedste i verden.
- 5. i SMBG-Eduniversal-rangeringen af de bedste kandidat-, MS- og MBA-2017 i kategorien “Luxury Management”.
- SMBG -programpræmie og top ti placeringer.
- Vinder af Trophées de la Pédagogie (Uddannelsespokal) 2013.
- VM -vinder EDUNIVERSAL 2017 Bedste master: 18. blandt de 50 bedste i verden.
- 5. i SMBG-Eduniversal-rangeringen af de bedste kandidat-, MS- og MBA-2017 i kategorien “Luxury Management”.
mål
Som en tværfaglig grad, der er i stand til at foregribe og endda udløse ændringer, er unge ledere, der følger denne uddannelse, forberedt på de forskellige funktioner, der er omfattet af ledelsen: oprettelse, identifikation af fremtidige muligheder, projektteknik i alle dens former - produktion, marketing, økonomi, ledelseskontrol , teamledelse og forandringsledelse.
Karrieremuligheder
Karriereperspektiver
- Manager
- Produktchef
- Salgsdirektør
- Operationsdirektør
- Detaildirektør
- Direktør for Visual Merchandising
- Kommunikationschef
- Event manager
- Detailuddannelseschef
Og enhver ledelsesmæssig funktion, som denne uddannelse gør det let at passe ind i erhvervene luksus, mode eller sektorer med meget høj merværdi.