MBA International Management Fuldtidsuddannelse
ESB Business School
Nøgleinformation
Campus placering
Reutlingen, Tyskland
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
3 semestre
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Introduktion
En altomfattende ledelsesværktøjskasse for fremtidige ledere på flydende og globale markeder
International Management Full-Time MBA er især rettet mod kandidater fra tekniske, videnskabelige og akademiske fagområder som ingeniørvidenskab, naturvidenskab og humaniora med henblik på ledelses- og ledelsesopgaver inden for international virksomhed.
Adgang til den tyske industri allerede før eksamen
Opbyg og forædl dine forretnings-, forvaltnings- og ledelsesfærdigheder på kortest mulig tid og anvend dem i en virksomhed, som du selv vælger at placere.
Internationalt orienteret
Programmets indhold er rettet mod en international karriere; du studerer udelukkende på engelsk og lærer samtidig tysk.
Galleri
Ideelle studerende
Kandidater inden for alle discipliner kan tilmeldes, hvis de har mindst to års erhvervserfaring efter afslutningen af deres bachelorgrad. Kandidater inden for ingeniørvidenskab, naturvidenskab eller humaniora vil opnå kandidatkvalifikationer for at forbedre deres karrieremuligheder.
Indlæggelser
Læreplan
Studieforløb
Varighed: 3 semestre
ECTS: 90
Fire ud af ti specialiseringer
Kernemoduler: Semester 1/ vintersemester (oktober til februar)
- Forretning i tal: Regnskab og finans
- Håndtering af efterspørgsel og udbud
- Strategier for fremtiden
- Ledelse af mennesker og kultur
- Juridiske rammer for ledelse
- Tysk 1 / Forretningssprog 1
- Tysk 2 / Forretningssprog 2
- Business Research Methods
- Virksomhedsplacering og projektrapport
- Kandidatafhandling
Valgfag: Semester 2/ sommersemester (marts til juli)
- Lean Enterprise Management
- Forhandling på tværs af grænser
- International Sales Management
- Data-Driven Marketing
- Udnyttelse af mangfoldighed, lighed og inklusion (DEI) som organisatoriske drivere
- Dataanalyse og beslutningstagning
- Bæredygtighedsdynamik
- Organisatorisk og forretningsmæssig transformation
- Forretningsmodeller for en cirkulær økonomi
- Strategiskabelse og udførelse
IN-Company Project: Sommerferie/ semester 3/ vintersemester (august til november)
Obligatorisk modul
- Strategi og foretagsomhed
- Håndtering af efterspørgsel og udbud
- Økonomisk og juridisk styring
- Regnskab og finansiering
- Organisatorisk adfærd
Valgfag
- International Technology Management
- International Marketing og Salg
- International strategi og virksomhedsudvikling
- Fire ud af ti specialiseringer
Kandidatafhandling: Semester 3/ vintersemester (november til februar)