MBA
DEI College
Nøgleinformation
Vælg placering
Campus placering
Thessaloniki, Grækenland
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
Blandet, På campus
Varighed
12 Måneder
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Oct 2024
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Department of Business Administration på DEI COLLEGEhar til formål i samarbejde med University of Sunderland at uddanne postgraduate studerende inden for områder, der giver dem mulighed for at skabe en succesfuld erhvervskarriere ved hjælp af en internationalt anerkendt grad. Postgraduate programmer giver et dynamisk og afbalanceret forhold mellem ledelsesmæssig knowhow og akademisk ekspertise, der udstyrer kommende kandidater med værdifuld praktisk viden direkte fra markedet, lederfærdigheder, selvtillid og konkurrencemæssige fordele, ukonventionel tankegang og innovativ kritisk evne, orientering mod løsninger og iværksætterånd med et globaliseret og udadvendt synspunkt.
Postgraduate Program in Business Administration - MBA er ideelt for kandidater, der ønsker en internationalt anerkendt postgraduate grad med direkte adgang til erhvervsmarkedet. Undervisningen er designet til at give et dynamisk og afbalanceret forhold mellem ledelsesmæssig knowhow og akademisk ekspertise, hvilket giver fremtidige erhvervsledere og medlemmer af organisationer de nødvendige kvalifikationer.
Ideelle studerende
MBA-programmet henvender sig til dem, der:
- Ønsker at få værdifuld praktisk viden direkte fra markedet
- Søge at udvikle deres kritiske evner og viden om aktuelle problemstillinger, der vedrører virksomheder
- Ønsker at tilegne sig kvalitativ og kvantitativ viden relateret til problemløsning
- Ønsker at få et udadvendt syn på erhvervslivet, så de kan opnå en konkurrencefordel på arbejdsmarkedet
Indlæggelser
Læreplan
Programmet varer tolv måneder og starter i oktober-november og i januar-februar hvert akademisk år.
Modulerne er som følger:
1. Term
Økonomistyring og kontrol
Studerende vil blive introduceret til hovedområderne økonomistyring og finanskontrol. De vil studere regnskabets rolle i udarbejdelsen af strategiske planer, måling og sammenligning af økonomiske resultater, konceptet for en enheds omkostninger i operationel og strategisk ledelse og den overordnede ledelse og omkostningsanalyse. Samtidig vil eleverne lære metoderne til omkostningsberegning og kontrol, principperne for strategisk planlægning i beslutningstagning og begrebet budget. De vil studere budgetforberedelse og finansiel kontrol, evaluering af investeringsmuligheder, beslutninger om virksomhedsfinansiering og arbejdskapitalens rolle i at levere virksomhedsfinansiering.
Strategisk ledelse i international sammenhæng
Efter at have studeret økonomistyring og kontrol får de studerende mulighed for at fordybe sig i at udforske forskellige emner inden for strategi og international business, i takt med at erhvervslivet i stigende grad bevæger sig mod et globalt perspektiv. I løbet af programmet vil centrale og aktuelle emner relateret til international og global strategisk ledelse blive undersøgt, hvor man studerer designet af strategisk ledelse og ledelsesprocesser, samt måderne, hvorpå strategiske beslutninger påvirker driften af organisationer, der driver forretning både nationalt og internationalt. .
Professionel ledelse og lederudvikling
Studerende vil have mulighed for at studere og udvikle deres personlige ledelsesstil gennem en række ledelses- og ledelsesteorier. I løbet af programmet vil de studerende udforske emner som strategi og forandring, de tre niveauer af strategi og beslutningstagning, forskelle mellem ledelse og ledelse, ledelsesholdninger og -motivationer, følelsesmæssig intelligens og personlig ledelsesstil, transaktions- og transformationsledelse og overordnet planlægning af udvikling af menneskelige ressourcer .
2. semester
Værdiskabelse i organisationer - Drifts- og marketingledelse
Studerende vil udvikle kritisk tænkning om, hvordan organisationer skaber værdi for kunderne gennem integration af nøgleaspekter af drift og marketing management strategi. I løbet af programmet vil de studerende studere værdiskabelse som det primære mål for organisationer, uanset om de er nystartede eller eksisterende, fra de første ideer til produkter og tjenester til udbredelsen til nye markeder. Studerende vil blive undervist i grundlæggende begreber, modeller og teorier om moderne operations management og marketing management strategi og vil fokusere på anvendelsen af rammer, der omfatter de grundlæggende funktioner i en organisation.
Dette afsnit undersøger de aktuelle udfordringer i nutidens ustabile konkurrencemiljø. Nøgleemner omfatter: værdiskabelse og innovation, aspekter af driftsledelse relateret til design, planlægning, kontrol og forbedring af driften, vigtigheden af kraftvarmerelationer og påskønnelse af de utallige kanaler, hvorigennem kunder oplever og interagerer med virksomheder.
Specialiseringskurser
MBA i finans
Ledelsesregnskab og økonomi til beslutningstagning
MBA i Marketing
Håndtering af brands / Digital Marketing
MBA i Human Resource Management
Moderne International Human Resource Management
3. Term
MBA projekt
Afsluttende projekt
I samarbejde med instituttets faglige vejleder og ved hjælp af en anvendt erhvervsforskningstilgang vælger de studerende formatet på deres afsluttende projekt blandt en afhandling, et anvendt virksomhedsprojekt, et virksomhedsprojekt eller en erhvervsafhandling. Hver studerendes afhandling bør indeholde et klart resumé, et resumé af den organisation, der forskes i, en gennemgang af den relevante akademiske litteratur og udtræk af valide forskningsspørgsmål fra både litteraturen og organisationen eller forretningsmæssige problemstillinger. Samtidig skal den studerende lave en gennemgang af de metodiske problemstillinger relateret til forskningsemnet, herunder den kritiske vurdering af alternative forskningsmetoder og deres begrænsninger, en gennemgang af den anvendte forskningsmetode og dataindsamlingsteknikkerne, som omfatter interviews, observationer og . deltagerobservation, samt deres implikationer og begrænsninger. Der vil blive lagt særlig vægt på fortolkning og analyse af kvalitative og eventuelt kvantitative data ved brug af passende statistiske og beregningsmæssige teknikker samt på præsentation af empiriske resultater.
*Modulerne kan ændres hvert år.
Karrieremuligheder
Efter vellykket gennemførelse af programmet vil den studerende have erhvervet viden og færdigheder til at forfølge en karriere, hvor han / hun vil drage fordel af de fremragende muligheder for internationalt netværk med virksomheder, offentlige organer, non-profit organisationer og socialøkonomiske institutioner. Du vil drage fordel af den praktiske erfaring og dynamikken hos mange ledere fra private virksomheder og organisationer, modtage en række forretningsincitamenter fra Grækenland og i udlandet, deltage i internationale forretningsmissioner og forskningsprogrammer og kende meget detaljeret de nye og mest moderne praksisser inden for handel, ledelse og forretningsudvikling.