
International Fashion Management MBA
Coventry, Det Forenede Kongerige
VARIGHED
1 up to 2 Years
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid, Deltid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Jan 2026
STUDIEAFGIFTER
Anmod om studieafgift
STUDIEFORMAT
På campus
Introduktion
Udvikl visionen, lederskabet, forretningsledelsen og iværksætterevnerne, der er nødvendige for at opbygge en succesfuld karriere i den globale modeindustri.
Kursusoversigt
Med modeindustrien, der i høj grad bidrager til den britiske økonomi, er der brug for en ny generation af forretningsfolk med et stærkt fundament inden for tværkulturel kommunikation og international modevirksomhedsledelse for at imødekomme behovene hos en følsom forbruger og et konkurrencedygtigt globalt modemarked.
- Studer på vores udfordrende og stimulerende kursus, der kombinerer den højeste kvalitet af akademisk og professionel disciplin, bygget på aktuel forskning og avanceret stipendium, med direkte input fra og eksponering for modeindustrien.
- Forstå de førende teorier og begreber om strategi, ledelse, finansiering og iværksætteri, sammen med specialiseret viden inden for modevirksomhedsledelse, kommunikation, bæredygtighed, kreativitet, brandudvikling og digital handel/virksomhed.
- Oplev simuleret læring (integreret i flagskibsmodulerne), oplevelsesaktiviteter og tværfaglige forretningsrelaterede live-projekter med industrikunder.
- Tilpas din læringsoplevelse i det sidste semester, som giver dig mulighed for at forfølge et iværksættermodul, et praktikkonsulentprojekt eller en afhandling, der vil forme din valgte fremtidige karriere.
Hvorfor du skal læse dette kursus
- CMI akkreditering
Studer på et kursus med professionel akkreditering1 fra et af Storbritanniens førende professionelle ledelsesorganer - Chartered Management Institute (CMI). Benyt lejligheden til at opnå CMI Level 7 Diploma i Strategic Management and Leadership Practice (med forbehold for vellykket gennemførelse af specifikke moduler).
- Real-world oplevelse
Du får mulighed2 for at deltage i teamwork, forretningssimuleringer og modeprojekter i den virkelige industri med modeindustriens kunder og fagfolk (afhængigt af tilgængelighed), hvilket tidligere har inkluderet kunder som The Accessories Circle, Nubian Skin, London Hat Week, Pringle of Skotland, PINKO, Sarah Haran, Endrime, Laura Lee Jewellery blandt andre, som alle er understøttet af akademisk analyse og syntese og giver dig mulighed for at anvende din akademisk viden og færdigheder i professionel praksis.
- Brancheindsigt
Du vil blive undervist af hjælpsomme, støttende og højt kvalificerede akademikere med omfattende international karriereerfaring inden for modeledelse på tværs af en række discipliner. De vil anvende deres erfaring til at illustrere din læring, og de kan bruge deres omfattende netværk af kontakter til at skabe netværksmuligheder for studerende. Bemærk venligst, at personalet kan ændres.
- London placering
Kurset har til formål at udnytte den unikke campus beliggenhed, London, som en af de vigtigste modebyer i verden. I hjertet af London vil du have nem adgang til store globale og lokale highstreet- og luksusforhandlere som Harrods, Selfridges, Harvey Nichols, Bond Street og Savile Row for at nævne nogle få. Du kan også få mulighed for at besøge spændende museer og gallerier som Victoria and Albert Museum, Fashion and Textile Museum, Design Museum, Vogue Archives, Museum of Brands, Tate Modern, blandt mange flere, hvor du har mulighed for at besøge udstillinger, forfølge dine forskningsinteresser og observere og opbygge dit fremtidige modeforretningsnetværk (med forbehold for ekstra omkostninger).
- Forbered dig på din fremtid
Du får mulighed for at netværke med arbejdsgivere og bygge dit CV. Hvis du ønsker at starte din egen virksomhed, tilbyder vi rådgivning og support til virksomhedsopstart gennem vores Enterprise Hub. MBA-studerende har også mulighed for at tage et valgfrit Entrepreneurship-modul og deltage i vores Professional Development Program, udviklet i samarbejde med virksomheders lærings- og udviklingsspecialister for at hjælpe dig med at udvikle nøglekompetencer i branchen.
Indlæggelser
Læreplan
Dine hovedtemaer er:
- Identifikation af globale og lokale markedstendenser
Ledere skal reagere på den forandring, som er iboende i mode. Evnen til at identificere og reagere på hurtige ændringer i forbrugernes appetit og designersmag er afgørende for bæredygtig succes. - Forandring og ledelse
Disse skiftende mikrotrends, kombineret med hurtigt skiftende makrospørgsmål (global økonomi, ressourcetilgængelighed, digital virksomhed, miljøhensyn og geopolitik), kræver, at modeledere accepterer og håndterer forandringens uundgåelighed og er agile i deres tilgang og beslutningstagning. . - Profilering af forbrugere og brands
Mode spænder over alle mulige sociodemografiske og enhver kultur. Ledere skal identificere, forstå og kommunikere med de rigtige kunder til deres brands i en to-vejs samtale, der involverer både at lytte og informere for at opretholde en stærk kommerciel virksomhed. - Bæredygtighed og fremtidige forbedringer
Mode er den næststørste industrielle forurener, efter olie. Ledere inden for mode skal derfor finde løsninger for at beskytte miljøet, ressourcerne, mennesker og selve industrien. Forbrug af luksus- og modeprodukter er nøglefokus i forståelsen af kompleksiteten af forsyningskæden og for at bygge videre på fremtiden for denne forsyningskæde i de kommende generationer.
moduler
- Ledelse mod beherskelse af at lede selv- og globale kulturer
- Marketing i en global tidsalder
- Globale markedstendenser og strategisk modebranding
- Ledelse mod beherskelse af at lede forandring og inklusivitet
- Entreprenørskab og innovation
- Fashion Brand Immersion: Detailhandel, finans og risikostyring
- Forskningsmetoder
- Afsluttende projekt - vælg mellem en af følgende:
- Praktikkonsulentprojekt
- afhandling
- Entreprenørskab Forretningsplan
- Praktikkonsulentprojekt
- afhandling
- Entreprenørskab Forretningsplan
Programundervisning
Karrieremuligheder
Efter en vellykket gennemførelse af dette kursus vil du være i stand til at:
- Vurder indflydelsen og være i stand til at reagere i overensstemmelse hermed på komplekse, dynamiske og kontekstuelle kræfter på globale modeorganisationer: herunder retssystemer; etiske, økonomiske, miljømæssige, sociale og teknologiske faktorer; internationale modetrends og corporate governance.
- Foretag den kritiske analyse af globale modemarkeder og kunder: tendenserne til udvikling og drift af markeder for moderessourcer, varer og tjenester; forventninger til kunder og interessenter, service og orientering.
- Effektivt anvende koncepter og processer til udvikling og markedsføring af modevarer og/eller tjenester; styring af ressourcer og operationer i den globale modeindustri.
- Kritisk vurdere de tilgængelige muligheder for finansiering af modevirksomheden eller andre former for organisationer: kilder, anvendelser og styring af finansiering; brug af regnskab til ledelsesmæssige og økonomiske rapporteringsapplikationer.
- Varetage ledelse og udvikling af mennesker inden for modeorganisationer: organisationsteori, adfærd, medarbejderrelationer, personaleledelse og forandringsledelse.
- Anvend professionelt en række forskningsmetoder, både kvalitative og kvantitative, og evaluer deres styrker og begrænsninger, når du arbejder med information og vurderer muligheder i et usikkert organisatorisk miljø i modebranchen.
- Effektivt udnytte de relevante modeinformationssystemer og -teknologier og evaluere deres indvirkning på kommunikationen af organisationer, der opererer inden for en international videnbaseret økonomi.
- Udvikle og anvende passende forretningsprocesser og strategier i en foranderlig global modekontekst, samtidig med at interessenternes interesser adresseres.
Hvor vores kandidater arbejder
Tidligere kandidater fra dette kursus har veludviklede beføjelser til analyse, strategisk tænkning og kommunikation, effektiv beslutningstagning og er godt rustet til at møde lederskabsudfordringerne i dag og i morgen. Du kan udvikle en succesfuld karriere, efter endt uddannelse, inden for en række discipliner inden for mode, herunder beklædningsproduktion, forsyningskæden, indkøb, annoncering, modedetailhandel, detailledelse, finans, brand management, visuel merchandising, digital kommunikation, marketing, PR , forlagsvirksomhed, journalistik, IT, eventproduktion eller rådgivning. Du kan vælge at blive ansat eller at starte din egen virksomhed.
Tidligere studerende er gået videre til spændende karrierer for førende mærker som Ralph Lauren, Hermes, Net-a-Porter, Karlo Otto PR, Louis Vuitton, Fortnum & Mason, Uniqlo, Coach, Emporium stormagasin for at nævne nogle få, i Europa, Japan, Kina og Thailand.