
Online kandidatgrad - MBA i biofarmaceutisk virksomhedsledelse
Madrid, Spanien
VARIGHED
12 Months
SPROG
Spanish
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Feb 2026
STUDIEAFGIFTER
Anmod om studieafgift
STUDIEFORMAT
Fjernundervisning
Introduktion
Sektoren for farmaceutisk, bioteknologi og medicinsk udstyr er nøglen til folkesundheden, kendetegnet ved dens dynamik og strenge regulering.
Online Master - MBA i Biopharmaceutical Business Management, både i dets online modalitet (EMBA) og i dets online modalitet med praktikophold (EMBB), forbereder dig til effektivt at lede, administrere og dirigere virksomheder inden for medicinal-, bioteknologi- og sundhedsproduktsektorerne,
Det tilbyder omfattende træning, hvorigennem du vil tilegne dig de strategiske, operationelle og regulatoriske færdigheder, der er nødvendige for at drive innovation og sikre overholdelse af nationale og internationale regler gennem hele livscyklussen for farmaceutiske produkter.
På denne måde vil du bidrage til disse organisationers konkurrenceevne og succes i et miljø, der er globalt og stærkt reguleret.
Teknisk blad
Generelle oplysninger
- Næste startdato: februar 2025
- Varighed: 12 måneder
- Ækvivalens: 60 ECTS
- Metode: 100% online
- Løbende vurdering af viden.
Adresseret til
- Fagfolk, der søger at specialisere sig i ledelse af farmaceutiske, bioteknologiske og sundhedsprodukter
- Fagfolk, der allerede har ansvarsfulde stillinger og ønsker at udvide deres viden og færdigheder på disse områder
modaliteter
Kandidatuddannelsen udbydes i to modaliteter:
- Modalitet 1 – online kandidatuddannelse uden praktikpladser: dette er den bedst egnede mulighed for de studerende/professionelle, der har brug for at kombinere deres studier med resten af forpligtelserne i deres professionelle og personlige liv.
- Modalitet 2 – online kandidatuddannelse med praktik: læs i dit eget tempo og udvikle din viden gennem en aktiv metodik og garanteret praktikophold.
Indlæggelser
Læreplan
Online Master's Program - MBA i Biopharmaceutical Business Management består af 12 moduler, der dækker alle væsentlige områder af virksomhedsledelse i den farmaceutiske og bioteknologiske sektor, herunder forretningsstrategi, innovation og udvikling af nye produkter, regulering og compliance, marketing og salg samt talent management.
Disse moduler er designet til at tilbyde en praktisk tilgang, der giver eleverne mulighed for at anvende den erhvervede viden direkte i deres arbejdsmiljø.
Modul 1. Introduktion til erhvervsmiljøet i medicinal- og sundhedssektoren.
- Introduktion til erhvervsmiljøet i medicinal- og sundhedssektoren.
- Industriel miljø og udsigter for medicinsk udstyr.
- Vision, juridiske rammer og overholdelse for sundhedsteknologiindustrien.
- Mission, vision og virksomhedskultur i sundhedssektoren.
- Organisationsmodeller og relevante afdelinger.
Modul 2. Kendskab til medicinsk afdeling i medicinalsektoren
- Introduktion til R&D i den farmaceutiske sektor
- Klinisk forskning i den farmaceutiske industri. Kliniske forsøg.
- Strategiske videnskabelige aktiviteter i Medical Affairs gennem hele lægemidlets livscyklus
- Medical Affairs in the Pharmaceutical Industry og dens strategiske rolle
- MSL's rolle
Modul 3. Kendskab til regulatoriske krav i medicinal- og medicinsk udstyrssektoren
- Regulering af farmaceutiske produkter.
- Regulering af medicinsk udstyr.
- Regulering af aktive ingredienser, kosmetiske produkter og andre kategorier.
- Fremstilling af medicin.
- Kvalitetssikring i distribution af lægemidler.
- Lægemiddelovervågning af lægemidler og medicinsk udstyr.
Modul 4. Introduktion til markedsadgang og værdiskabelse i sundhed
- Markedsadgangsprofessionelles rolle, realiteter og perspektiver
- Marked, pris og finansiering af lægemidler: Hvordan opnås priser og finansiering i Spanien?
- Lægemiddelmarked, prissætning og finansiering: Hvad sker der, efter at et lægemiddel er prissat og refunderet?
- Værdiforslag for medicin og medicinsk udstyr baseret på økonomiske data
- Værdibaseret sundhedspleje: værktøjer til evidensgenerering i sundhed
- Grundlæggende begreber for forskningsmetodologi og fortolkning af kliniske resultater
Modul 5. Markedsføring i sundhedssektoren I.
- Marketingfunktioner i sundhedssektoren.
- Udvikling af marketingplan I: Analytisk markedsføring som et nøgleværktøj.
- Udvikling af Marketingplan II: Strategisk markedsføring og målsætninger.
- Udvikling af Marketingplan III: Operationel Marketing (Handlingsplan og resultatmåling).
- Fra design af marketingplan til udførelse af marketingplan I.
- Fra design af marketingplan til udførelse af marketingplan II.
Modul 6. Markedsføring i sundhedssektoren II. Fra kliniske aspekter til det digitale område
- Global Medical Affairs: The Global-Regional-Local Dynamics in Medical Affairs.
- Global Medical Affairs: Forbindelsen mellem den kliniske udviklingsfase og kommercialisering.
- Digital Marketing in the Healthcare Industry: Keys to Digital Engagement on Social Media.
- Inbound Marketing gjaldt Health.
- Sundhedspleje og forbrugerprodukter forretningsmiljø.
- Koncepter og grundlag for multikanal- og omnichannelstrategien.
Modul 7. Business Intelligence
- Introduktion til markedsundersøgelser.
- Markedsundersøgelser i sundhedssektoren.
- Informationspaneler i medicinalindustrien.
- Informationshåndtering. Nøgleindikatorer og målinger.
Modul 8. Forretningsudvikling i medicinalindustrien og kundetyper
- Ledelse af offentlige udbud og kommercielle tilbud i den offentlige sektor I.
- Håndtering af offentlige udbud og kommercielle tilbud i den offentlige sektor II.
- Ledelse og kommercielt udbud i den private sektor.
- Organisering af kommercielle teams i medicinalindustrien.
- Kontoplan-plan for interessenter.
- Samarbejdsmiljøer og forretningsudvikling.
Modul 9. Finansielle fundamentals i sundhedssektoren. Udvikling mod strategisk planlægning
- Grundlæggende økonomiske og finansielle begreber I.
- Grundlæggende økonomiske og finansielle begreber II.
- Fortolkning af balance og resultatopgørelse. Økonomisk kontrol.
- Distributionsmodeller i den farmaceutiske sektor.
- Kundeopfyldelsesstrategi og udvikling af Supply Chain mod strategisk planlægning.
- Støtte til forståelse af P&L og projektledelse fra et økonomisk perspektiv.
Modul 10. Innovation og transformation i medicinal- og sundhedsindustrien
- Forny for at skabe værdi.
- Teknologier til digital transformation af sundhed og aktørerne i sundhedssystemet I.
- Teknologier til transformation af sundhed og sundhedsvæsenet II.
- Produkttransformation mod E-Health-løsninger.
- Teknologi som centrum for forandring i sundhedsprocesser.
- På vej mod digitale terapiers æra.
Modul 11. Anvendelse af metoder til ledelse i lægemiddel- og sundhedsindustrien
- E-handel i OTC-miljø, medicinske produkter og ny distributionsmodel.
- Projektorganisation. Analyse og definition af handlingsplanen.
- Projektsporing og projektstyringsværktøjer.
- Indikatorer, beredskabsplaner og analyse af resultater.
- CANVAS og LEAN metodebaser anvendt til beslutningstagning.
- Agile metodologiske grundlag anvendt til beslutningstagning.
Modul 12. Personlig udvikling og faglige kompetencer
- Personlig branding og personligt omdømme.
- Personlig kommunikation.
- Ledelse og forandringsledelse.
- Mentoring og coaching til teamledelse.
Programresultat
- Forstå og anvende nationale og internationale regler for markedsføring og styring af farmaceutiske, bioteknologiske og sundhedsprodukter.
- Tilegne sig omfattende viden om processerne for innovation, udvikling og markedsføring af nye produkter i den farmaceutiske og bioteknologiske sektor
- Udvikle færdigheder til effektivt at styre den strategiske og operationelle retning af virksomheder i sektoren, sikre deres konkurrenceevne og tilpasning til regulerings- og markedsændringer.
- Brug avancerede værktøjer og nye teknologier til at optimere virksomhedsledelse, strategisk beslutningstagning og innovation i produktudvikling.
- At uddanne sig til at koordinere og lede tværfaglige teams i ledelse af projekter og innovationsprocesser, markedsføring og kommercialisering af sundhedspleje og farmaceutiske produkter.
- Integrer videnskabelig, teknisk og kommerciel viden for at udvikle produkter, der opfylder de kvalitets-, sikkerheds- og effektivitetsstandarder, der kræves af regulerende organer.
- At fremme lederskab og teamwork færdigheder i ledelsen af virksomheder i sektoren, fremme en innovativ og resultatorienteret forretningskultur.
- Udvikle færdigheder til at håndtere kriser og træffe kritiske beslutninger relateret til produkt-, projekt- og driftsledelse i et meget krævende regulatorisk miljø.
- Forbedre effektiv kommunikation med centrale interessenter, herunder sundhedsmyndigheder, sundhedspersonale, kunder og samarbejdspartnere i sektorens værdikæde.
- Forbedre kapaciteten til kritisk analyse, problemløsning og tilpasning til ændringer i virkelige miljøer i medicinal-, bioteknologi- og sundhedsproduktindustrien
Karrieremuligheder
Uanset om det er online eller online med praktikpladser, tilbyder denne MBA med speciale i ledelse af farmaceutiske og bioteknologiske virksomheder dig attraktive karrieremuligheder inden for ledelse, retning og ledelse i sundhedssektoren.
Områder, hvor du kan udvikle dig som professionel, når du har opnået kvalifikationen:
- Marketingafdelingsstillinger såsom Brand manager, produktchef, produktspecialist
- Markedsundersøgelsesafdeling, forretningsanalyse
- Institut for medicinske anliggender, patientengagement og patientcentrering
- Kvalitets- og reguleringsafdelingen
- Afdelingen for markedsadgang og virksomhedsanliggender
- Salgsafdeling, salg, salgsstyrke excellence, business unit manager
Stillinger, hvor online Master's - MBA i biofarmaceutisk virksomhedsledelse gør forskellen sammenlignet med andre kandidater:
- Specialist i transformations- og innovationsprojekter i medicinal- og sundhedsteknologivirksomheder.
- Kommerciel leder - salg
- Account manager
- Produktchef
- Insidesalg og forretningsudvikling
- Forretningsanalytiker
- Digital Marketing, Multichannel og Omnichannel stillinger