
Master i Imagineering
Breda, Holland
VARIGHED
1 Years
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist *
TIDLIGSTE STARTDATO
Anmod om den tidligste startdato
STUDIEAFGIFTER
EUR 15.200
STUDIEFORMAT
På campus
* EU/EØS-studerende: 15. august | ikke-EU studerende: 1. juni
Introduktion
Innovation fra en menneskecentreret tilgang
Vil du lære mere om tiltrængte sociale og forretningsmæssige innovationer? Imagineering-tilgangen passer ind i en række nye nye kompleksitetsbaserede tilgange, der sigter mod innovation ved at styrke den kollektive kreativitet. Dette kandidatprogram fokuserer på det specifikke ved at designe strategiske fortællinger ved at engagere folk på en kreativ måde. Ved at appellere til fantasien inddrages interessenter som fremtidens co-designere.
Særligt for professionelle tilbyder BUas executive masteruddannelsen i Imagineering.
Hvorfor læse Master Imagineering på BUas?
- Et hybridt internationalt klasseværelse, hvor dine kammerater med forskellig faglig og kulturel baggrund eksperimenterer i kontinuerlige læreprocesser
- Et stort internationalt netværk af virksomheder, universiteter og alumner fra forskellige områder, der leverer virkelige projekter, oplevelser og praksis
Galleri
Indlæggelser
Opdagelsesdag
Besøg linket for mere information
Læreplan
Verden har brug for nye, komplementære tilgange og metoder, efterhånden som samfundet bliver mere og mere komplekst. Vi ser udtømningen af naturressourcer løbe sammen med den enorme vækst i forbindelse, kreativitet og innovation. Da Imagineering udspringer af og er indlejret i kompleksitetsparadigmet for åbne systemer, ikke-linearitet og vækstdynamik, går det i sin kerne ud over kun design, innovation, forretningsmodellering eller forandringsledelse.
Hvad det gør, er at sætte samfund, virksomheder og organisationer i stand til bevidst at udvikle sig i en strategisk retning med tankegangen om at bygge på selvorganisering og fremkomst. Her tør vi godt sige, at Master Imagineering passer ind i denne kontekst af strategisk design. Sigter mod at realisere den organisatoriske transformation, der er til fordel for værdiskabelse i samfundet som helhed.
Programmet giver dig en dybere teoretisk indsigt i problemstillinger vedrørende organisationsdesign i forbindelse med virksomhedslogiktransformation. Det giver dig mulighed for at udvikle analytiske, proaktive, problemløsende holdninger og designfærdigheder i forhold til disse spørgsmål. Derudover vil du udvikle den viden og de færdigheder, der kræves til at designe og implementere professionel rådgivning i en organisatorisk og tværkulturel sammenhæng. Ydermere vil du opbygge og styrke din ekspertise til at innovere, deltage og lede processer for samarbejde og kreativitet gennem denne kandidatuddannelse.
Kursus detaljer
Under Master Imagineering skal du på 'ekspedition'. På denne rejse vil du udforske hovedprincipperne i den kollaborative og kompleksitetsdrevne essens af Imagineering som en designtilgang.
Programmet består af tre blokke af klasser, og den fjerde blok er dedikeret til at udføre et forskningsbaseret Imagineering-projekt på området. Hver blok af klasser varer seks uger og afsluttes med en eksamen/designuge. Inden for blokkene afholdes interaktive teoretiske klasser sammen med workshops, aktiviteter og opgaver.
Blok 1: Inspiration
Denne første blok om 'Inspiration' sætter fokus på kandidatuddannelsens brede teoretiske ramme. At studere processer for værdiskabelse og forandring/innovation/fremkomst fra kompleksitets-/oplevelsesperspektivet. Komplekse adaptive systemer og kompleks tænkning spiller en central rolle i blok 1, hvilket åbner op for et andet akademisk perspektiv på virkeligheden. Kompleksitetsperspektivet giver anledning til et anderledes dynamisk syn på forandring og innovation i menneskelige systemer, som vi har udviklet i Imagineerings designmetodologi.
Blok 2: Idéer
Inden for rammerne af den anden blok 'Ideation' har programmet til formål at udforske kreative processer i organisationer og muligheder for transformation. Blokken er opdelt i teoretiske, materielle og praktiske eksempler og aktiviteter, der giver næring til diskussion og inviterer til refleksion over kreativitet, innovation og mening; de grundlæggende komponenter til organisatorisk, forretningsmæssig og social transformation. Eleverne fordyber sig i verden af samskabelse, fantasi og dialog; har stor indflydelse på transformative processer. Endvidere vil de studerende få mulighed for at lære, hvordan Imagineering designmetoden anvendes, og hvordan man designer til sociale systemer. Anvende teoretiske rammer fra flere discipliner og formulere en kritisk mening om kompleksiteten af organisatorisk, forretningsmæssig og social udvikling, for eksempel under vores hackathon-projekt.
Blok 3: Implementering
Den tredje blok af programmet 'Implementering' har til formål at tilbyde en forståelse af de ledelsesmæssige problemstillinger, der opstår, når 'kontinuerlig kreativ forretningsudvikling' skal være en kernekompetence i organisationen. Efter Inspirations- og Idé-faserne fokuserer Implementeringsfasen på design af organisationen på en sådan måde, at realiseringen af oplevelseskonceptet kan eksekveres optimalt.
Ved hjælp af rigtige business cases bliver eleverne i denne blok eksponeret for at anvende Imagineering som en metodik og proces til at hjælpe organisationer/virksomheder/samfund med at bevæge sig væk fra deres fiksering i den industrielle logik, transformere mod at fungere i den netværksforbundne co-creative logik.
Blok 4: Udførelse af det forskningsbaserede Imagineering-projekt
Den fjerde blok er dedikeret til at udføre det forskningsbaserede Imagineering-projekt hos eller i samarbejde med en applikationsvirksomhed. Det betyder, at de studerende gennem de endelige leverancer skal demonstrere, at de er professionelle mestre i Imagineering. Det betyder, at den studerende skal være i stand til at facilitere, (sam)skabe og (re)designe forretningsmæssige og sociale processer med det formål at antænde en transformativ organisatorisk forandring på en fantasifuld, informativ og socialt medieret måde. Ved at anvende en Imagineering-tænkning i dette afsluttende projekt skal den studerende indtage tre klare roller: forskerens, de co-kreative katalysatorer og designeren.
Gennem hele programmet opfordres til selvudvikling via forskellige workshops. Eleverne bliver også udfordret til selv at designe og facilitere workshops for at få erfaring.
Studielast og coaching
Master i Imagineering tilbyder studerende et lille akademisk miljø, da antallet af studerende, der optages på kandidatuddannelsen, er begrænset, og underviserne altid er der for at tilbyde hjælp. For spørgsmål til uddannelsens indhold kan undervisere nemt træffes. Desuden er programkoordinatoren tilgængelig for at hjælpe med daglige problemer.
Programundervisning
Karrieremuligheder
Kandidater fra Master Imagineering finder generelt beskæftigelse i innovationsrelaterede stillinger, marketing- og brandingroller eller som virksomhedskonsulenter.
Eksempler på titler, som vores alumner har i øjeblikket er:
- Specialistpolitik og innovation hos en af de største energileverandører i Holland
- Manager Strategic Brand Innovations hos en verdenskendt leder inden for software
- Projektassistent hos en af de førende konsulentvirksomheder i Europa
- Programleder hos en anerkendt hollandsk bank
- Assisterende chef for Corporate Identity Europe hos en international billeverandør fra Tyskland
- Konsulentsamskabelse hos et up-and-coming bureau
- Specialist i social pleje og overvågning hos et up-and-coming bureau
Hvorfor studere på Breda University of Applied Sciences?
- Den multikulturelle sammensætning af det internationale klasseværelse med mange forskellige nationaliteter er det bedste læringsmiljø, du kan ønske dig
- Du vil drage fordel af et stort og internationalt netværk af organisationer, universiteter og alumner, som du vil samarbejde med om virkelige projekter og dele erfaringer med