MBA i turisme og hospitality management
Cospicua, Malta
VARIGHED
18 Months
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Sep 2025
STUDIEAFGIFTER
EUR 3.500 / per semester *
STUDIEFORMAT
På campus
* plus engangsgebyr: 1500 EUR + registreringsgebyr: 400 EUR årligt + aktivitetsgebyr: 200 EUR årligt
Introduktion
Det overordnede mål for MBA i Tourism and Hospitality Management er at indgyde den nødvendige viden, færdigheder og kompetencer, der kræves for at kunne lede en turisme- og gæstfrihedsvirksomhed i en global økonomi. Succesfulde ledere påtager sig ansvaret for at designe og implementere en strategi, der er i overensstemmelse med en industris langsigtede mål, administrere turisme- og gæstfrihedstjenester og føre tilsyn med medarbejdere. De er ansvarlige for at løse anvendte problemer, der involverer økonomistyringsspørgsmål, forretningsanalyse og strategi, salg og marketing, juridiske spørgsmål, strategisk ledelse, marketing, kommunikationsstrategi, e-handel og ledelse. Det miljø, hvor succesfulde ledere opererer, er ofte usikkert og underlagt vanskelige begrænsninger. Kandidater fra American University of Malta vil have de kritiske tænkningsevner og analytiske rammer til at træffe vanskelige forretningsbeslutninger, der påvirker flere valgkredse.
Kurset giver en stringent erhvervsuddannelse baseret på et solidt fundament i de funktionelle områder af erhvervslivet inden for turisme og gæstfrihed forbedret med færdigheder i analyse og kritisk tænkning. Læseplanen bygger på grundlæggende viden med resultaterne af aktuel forskning, hvilket fører til det tværfaglige perspektiv, der er nødvendigt for at lede en succesfuld virksomhed i turisme- og gæstfrihedsindustrien.
Dette kursus er designet til dem, der gerne vil arbejde i en ledelsesrolle i turisme- og gæstfrihedsindustrien, der beskæftiger sig med turisme og gæstfrihedsvirksomhed, tjenester og ledelse på området. Dette kursus henvender sig også til dem, der har en vis erhvervserfaring inden for området og gerne vil forbedre deres effektivitet og kompetence.
Programdetaljer
- Programlængde: 18 måneder.
- Kreditter nødvendige for at opnå graden: 46US-kreditter / 92ECTS.
- GPA nødvendig for at opnå graden: 3,0 eller højere.
Indlæggelser
Læreplan
Opbygning af programmet for fuldtidsdeltagelse:
Semester 1
- Økonomi for ledere
- Regnskab
- Økonomistyring
- At skrive og præsentere akademisk forskning
Semester 2
- Operation Management
- Bæredygtighed for turisme og gæstfrihed
- Human Resources Management / Informationssystemer i turisme og gæstfrihed / Iværksætteri for turisme og gæstfrihed
- Forskningsmetoder for erhvervslivet
Semester 3
- Marketingstrategier og ledelse for turisme og gæstfrihed
- Kvalitetsstyring i turisme og gæstfrihed
- Forskningsafhandling i turisme og gæstfrihed
Uddannelsens struktur for deltidsdeltagelse:
Semester 1
- Økonomi for ledere
- Regnskab
Semester 2
- Økonomistyring
- At skrive og præsentere akademisk forskning
Semester 3
- Operation Management
- Bæredygtighed for turisme og gæstfrihed
Semester 4
- Human Resources Management / Informationssystemer i turisme og gæstfrihed / Iværksætteri for turisme og gæstfrihed
- Forskningsmetoder for erhvervslivet
Semester 5
- Marketingstrategier og ledelse for turisme og gæstfrihed
- Kvalitetsstyring i turisme og gæstfrihed
Semester 6
Forskningsafhandling i Tourism and Hospitality Management
Programresultat
Program læringsresultater
Eleven vil være i stand til at:
- Overfør visionen, missionen, målene, den strategiske retning og forretningshandlingsplanen til alle interessenter
- Fortolke forskningsresultater i anvendte termer
- Analysere og fortolke erhvervsmarkedet, strategiske, operationelle, juridiske, l og finansielle spørgsmål
- Forklar indvirkningen af forskellige forretnings- og servicedesigns på effektiviteten af tjenester, indkomst og videreudvikling
- Kritisk diskutere metoder til forretningstransformation og introduktion af innovative tilgange og teknologier
- Diskuter på en kritisk måde virkningen af forretningsetik og kultur på medarbejdernes præstationer
Læringsudbytte for færdigheder opnået i slutningen af programmet
- Anvend den nødvendige viden, færdigheder og kompetencer, der kræves for med succes at lede en virksomhed i turisme- og gæstfrihedsbranchen og demonstrere færdigheder i at bruge effektiv strategisk og operationel ledelse
- Påtage dig ansvaret for at designe og implementere marketingstrategi i overensstemmelse med mål, styring af kvalitet, omkostninger og rentabilitet, informationsteknologi.
- Ansvarlig for løsning af komplekse problemer, der involverer økonomiske spørgsmål, forretningsstrategi, forretnings- og servicedesign, forskningsresultater, juridiske retningslinjer og ledelse af medarbejdere.
- Har evner til kritisk tænkning og analytiske rammer til at træffe vanskelige forretningsbeslutninger, der påvirker flere valgkredse.
- Evne til at bruge informationssystemer og digital teknologi som kommunikationsværktøj.
Viden
Kandidater får viden om følgende områder, der er nødvendige for at styre en virksomhed eller non-profit organisation:
- Formuler og vurdere en bred vifte af regnskabsmæssige, økonomiske og finansielle praktiske værktøjer og data.
- Analysere og fortolke omfattende juridiske forretningspolitikker og teoretiske rammer
- Estimere og begrunde tværfaglig organisationsstruktur og implementere opgaver og projekter
- Konstruer og bevis effektiviteten af marketingstrategier.
- Model forbrugeradfærd og virksomhedsannoncering.
- Indgå og anvende forsknings- og statistikmetoder (dvs. kvalitative og kvantitative).
- Vælg og fortolk forskellige IKT-tilgange i en digital samfundsbaseret ramme.
Skills
Kandidater vil udvikle følgende færdigheder, der bruges til at styre turisme- og gæstfrihedsvirksomheder og -tjenester:
- Klassificere, anvende og analysere konkurrencemæssige trusler, og skelne mellem kompleksiteten af ydre påvirkninger på forretningsaktivitet.
- Anvend passende statistiske og finansielle investeringsteknikker og værktøjer til forretningsdata for at træffe vellykkede forretningsbeslutninger.
- Øve performant driftsstyring, herunder omkostningsstyring.
- Mål og forudsige virkningen af makroøkonomiske indikatorbevægelser, herunder men ikke begrænset til finansielle systemer, konjunkturcykler, arbejdsmarkeder, penge- og finanspolitik
- implementere forståelse af de juridiske spørgsmål, der er relevante for forretning, herunder kontrakter, ansvar, svindel og tvistbilæggelse.
Kompetencer
Kandidater vil udvikle følgende kompetencer:
- Bestem innovative løsninger på komplekse forretningsproblemer.
- Vurdere og evaluere aktiviteter, der påvirker forretningsresultater, herunder men ikke begrænset til økonomistyring og rapportering, strategiudvikling og implementering, drift, marketing og medarbejderledelse.
- Forsvar uvildige beslutninger, der understøttes af data frem for mavefornemmelser.
- Overhold faglige standarder og love og demonstrer den højeste forretningsmæssige og professionelle etik.
- Transformér forretningsplaner, der vil skabe værdi for organisationen og dens interessenter.
- Vælg og implementer digital teknologi til at træffe forretningsbeslutninger
Programundervisning
Karrieremuligheder
På trods af inflationen af MBA-uddannelser på det internationale marked, er det stadig sandt, at kandidater fra kvalitets MBA-uddannelser tilegner sig viden, færdigheder og kompetencer, der allerede placerer dem et skridt foran i karrierevejene for kandidater fra bacheloruddannelser eller andre kandidatgrader.
Dette program forbereder ikke studerende efter National Occupation Standards, da det er etableret som MQF Level 7. Derfor er dette program højt specialiseret i virksomhedsledelse, og det er på forkant med viden inden for Business Administration.
Kandidater fra et kvalitets MBA-program kommer ikke kun ind i arbejdsstyrken med højere lønninger end andre kandidater, men har også større chancer for at opnå og besidde en lederstilling på højt niveau i deres virksomheder. I betragtning af adgangskravet på mindst tre års erhvervserfaring, befinder en MBA-studerende sig selv omgivet af fagfolk, der allerede har etableret sig i arbejdsverdenen og dermed nyder et betydeligt niveau af netværk og forbindelsesdannelse. MBA-erfaringen giver fagfolk, der havde mulighed for at etablere visse rutiner i deres nuværende positioner, for at tage et nyt kig på deres færdigheder og dispositioner og bevæge sig ud af deres komfortzone. Af alle disse grunde betragter AUM MBA som et strategisk uddannelsesprogram at tilbyde i starten, for at tjene befolkningen, der arbejder på det professionelle niveau i Malta, og som leder efter muligheden for at opnå en dygtig kvalifikation, der vil forbedre deres karriere væsentligt ved det nationale og internationale niveau.
Kandidatstuderende kan ansøge om følgende stillinger inden for ethvert felt, herunder men ikke begrænset til:
- Turist- og gæstfrihedschef
- Turisme og gæstfrihed startups
- Marketingchef i turisme og gæstfrihed
- Leder for turisme og gæstfrihed
- Turisme- og gæstfrihedskonsulent
- Turisme Erhvervsudviklingskonsulent
- Hotelbestyrelse
- Entreprenør inden for turisme og gæstfrihed
- Event manager
- Tourism Business Operations Manager
- Ejendomsudvikling til gæstfrihed
Levering af programmer
MBA består af 3 semestre med fuldtidskurser plus et fjerde semester, hvor et større uafhængigt forskningsprojekt er afsluttet (af MFHE Guidelines for Accreditation of MQF Level 7 Courses:
"Enhver kandidatgrad skal omfatte en afhandling, et forskningsprojekt eller en forskningskomponent/er af tilsvarende standard, hvortil der er tildelt mindst 20 ECTS.")
Kurserne er sekvenseret således, at senere kurser udnytter materiale lært i tidligere kurser.
Generelt omfatter den pædagogiske tilgang til introduktions- og hovedmodulerne forelæsninger, hyppige lektier og eksamener.
De avancerede moduler omfatter casestudier og gruppeprojekter.
Modulet Forskningsmetoder kræver, at de studerende udarbejder et forslag til forskningsprojektet i det sidste semester. Studerende skal gennemføre et kursus i Forskningsmetoder for Erhvervsmodul på tredje semester med et forslag til fjerde semesters selvstændige forskningsprojekt, inden projektet påbegyndes.
Kursusarbejdet omfatter 62 ECTS og forskningsprojektet er tildelt 30 point, i alt 92 ECTS.
For online-programmet vil undervisningen foregå via en online møde/forelæsningssoftware for at levere forelæsninger i realtid.
En VLE vil blive brugt til at levere asynkron læring, som gør det muligt for eleverne at nå læringsindhold (f.eks. PDF'er, e-bøger, videoer osv..), når det er det mest passende tidspunkt for dem.
Fakultetet vil levere online videoforelæsninger, der er identisk i indhold med ansigt-til-ansigt klasser. Undervisningsvideoer vil blive like fra akademiske ressourcer, der er licenseret gennem AUM Library (f.eks. Business Source Complete og andre databaser). Hvis det er relevant, kan fakultetet også bruge udvalgte VOD'er såsom Netflix eller Apple TV til at inkorporere i forelæsninger.
For akademisk støtte vil VLE- og SIS-systemerne være de vigtigste kommunikationskanaler for studerende-tutor-engagement. Teknisk support - billetsystem - vil være tilgængelig 24/7 på begge platforme.
Derudover vil arbejdsbaseret læring også blive brugt som læringsmetode. Studerende vil blive støttet af branchementorer, som vil lette læring på deres arbejdsplads. Viden og underliggende principper vil blive leveret også ved brug af traditionelle metoder.
Arbejdsbaseret erfaring tilskyndes, men er ikke obligatorisk, gennem uddannelsesmæssige ekspeditioner efterfulgt af praktikophold, aftaler mellem universiteter og privat sektor for praktiske sessioner og kortvarig deltidsansættelse. Studerende opfordres også til at vælge en virksomhed til at opbygge deres praktiske kompetencer og færdigheder og observation af den virkelige proces på stedet. Arbejdsbaserede læringsmuligheder, der involverer feltarbejde, vil følge universitetets partnerskabsaftaler. Arbejdsbaseret læring kan være en del af kursusprojektet eller anden vurdering ifølge kursusvejlederen.