
MBA in
Master of Business Administration (MBA) i turisme Akaki Tsereteli State University

Stipendier
Introduktion
Programmet sigter mod at forberede en specialist med praktiske færdigheder og evner til at udføre videnskabelig forskning og kreative værker, der passer til arbejdsmarkedet i den voksende og dynamiske turistindustri, som vil have:
Dybdegående viden og færdigheder for at få en succesrig karriere i turistbranchen og vil være i stand til at besætte ledende stillinger i turistorganisationer, statslige institutioner, deltage i planlægning, udvikling og bestemmelse af statspolitik, skabe og styre deres egen forretning.
Læringsresultater (generelle og branchekompetencer):
Kandidatuddannelsen i turisme tildeles en studerende, der har et passende niveau af viden, færdigheder og værdier bestemt af videregående kvalifikationer.
Viden og anerkendelse:
Kandidaten vil have indgående kendskab til Georgiens turistmæssige potentiale og dets udviklingsmuligheder i betragtning af planlægning af kulturelle og udvejsture inden for turistvirksomhed, nye turistprodukter "øko", "agro" og organisationsspecifikationer kender videnskabelige forskningsmetoder inden for turisme, planlægger turistvirksomhed og kontrolspecifikationer under betingelser for udarbejdelse af turistpolitik og globale integrationsprocesser; styring af turistvirksomheders metoder, metoder til styring af økonomiske ressourcer i turistfirmaer, metoder til udarbejdelse af forretningsstrategier for turistvirksomheder og international rolle som turisme i udviklingslandets økonomiske processer.
Færdighed til at bruge viden i praksis:
En mester kan:
Planlæg og udarbejd et nyt turistprodukt baseret på moderne markedskrav, videnskabelig forskning i markøren, strategiske synspunkter, international erfaring med turisme, innovative holdninger og landudvikling svarende til statspolitikken;
Administrer økonomiske ressourcer fra turistvirksomheder;
Vis og håndter farer, der er karakteristiske for turistindustrien;
Arbejde med forskningsresultater ved hjælp af moderne metoder, estimere nuværende situationer, definere en analytisk sammenhæng mellem analyse af indekser, modellering af dem og overveje ændringer og deres påvirkningsfaktorer;
Færdighed til at løse komplekse problemer i uforudsigelige situationer med turistadministration baseret på erhvervet viden; bruge de nyeste metoder og holdninger til analyse og prognose for at estimere risiciene
Arbejder forskningen uafhængigt under hensyntagen til foreløbigt bestemte anbefalinger / instruktioner;
Dygtighed til at drage konklusioner:
Lav logiske konklusioner og forslag baseret på information modtaget af hans / hendes egne data eller andre kilder eller ved hjælp af moderne metoder til turistmarkedsundersøgelser;
Lav optimal styring af konklusioner baseret på analyse, syntese, innovative holdninger til forskningsresultater og erhvervet viden;
Kommunikationsegenskaber:
Præsentere sit eget arbejde / forskningsresultater og konklusioner, hævde og vedligeholde dem mundtligt eller skriftligt på georgiske og fremmedsprog med fagfolk og ikke-professionelle;
Har kontakter med repræsentanter for turistbranchen i sit eget land eller i udlandet
Læringsevner:
Øge og udvikle hans / hendes viden baseret på at værdsætte hans / hendes viden, færdigheder og evner kritisk og objektivt;
Udvikle en specialiseret grad i at udføre forskning for at opnå det næste uddannelsesniveau (PhD);
Ansættelses muligheder:
Masters vil besætte stillinger i turistorganisationer, tjenester, der er passende for statslige institutioner, deltage i planlægning af turisme, bestemme dens udviklingspolitik, skabe og styre deres egen virksomhed.