MBA i luksus brand management
Glasgow Caledonian University, London (GCU London)
Nøgleinformation
Campus placering
London, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
1 - 2 År
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
GBP 16.800 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* fuld tid
Introduktion
Dette innovative MBA -program reagerer på en stigende efterspørgsel efter dygtige ledere med en grundig forståelse af luksusmærke -strategier og værktøjer.
Programmet bygger på succesen med MBA Luxury Brand Marketing og giver fortsat en fremragende platform til at udforske udviklingen på det globale luksusmarked.
MBA Luxury Brand Management -programmet er designet til at udstyre kandidater, der har den relevante ledelseserfaring med specialiseret avanceret viden og færdigheder til at gå videre til det næste niveau i deres karriere.
Udformningen af programmet vil hjælpe de studerende med at få en dyb forståelse af kompleksiteten i ledelse inden for luksusorganisationer, især da luksusmarkederne fortsat bliver mere konkurrencedygtige og flerdimensionale, og luksusforbrugere bliver mere polariserede.
Der er en stor vægt i hele programmet på indsamling og analyse af data til støtte for kompleks beslutningstagning. Studerende vil udvikle de analytiske færdigheder, der er nødvendige for at undersøge en lang række spørgsmål, der påvirker luksussektoren og evnen til at konstruere kreative løsninger. Aktiv erfaringslæring vil sætte eleverne i stand til at udvikle strategisk tænkning, lederskab, interpersonelle og gruppekompetencer og et dybere iværksætterperspektiv. Problemløsningsevner vil også blive dyrket gennem casestudier, forretningsspil og live briefs-projekt, skabt i partnerskab med førende luksusorganisationer.
Luksusmærker vil fortsat lykkes gennem nøgleelementerne ægthed, eksklusivitet og håndværk, men i dag skal disse afbalanceres med 24/7 adgang og umiddelbarhed og afspejle fremskridt inden for digitale teknologier og forbrugerens stigende magt. MBA Luxury Brand Management undersøger, hvordan luksusmærker skal finde innovative måder at imødegå den klassiske afvejning mellem sjældenhed og global ekspansion.
Indlæggelser
Læreplan
Centrale moduler
Luksusperspektiver og praksis
Formålet er at foretage en kritisk vurdering af luksusbegrebets kompleksitet og udviklingen i den globale luksussektor. De studerende skal analysere, hvordan opfattelsen af luksusværdi udvikler sig på tværs af forskellige produkt-/markedskontekster, og undersøge, hvordan individuelle forbrugerkarakteristika, sociale dynamikker og brandrelaterede faktorer påvirker beslutninger om at købe luksusprodukter og -tjenester.
Finansiering og formueforvaltning
Udvikler en kritisk bevidsthed om moderne formueforvaltning og bygger på de studerendes tidligere kendskab til principper og teknikker for finansiel forvaltning. Modulet vil fokusere på alle tre hovedaspekter af formueforvaltning, nemlig: skabelse af formue, bevarelse af formue og overførsel af formue.
Distribution og detailhandel af luksusvarer
Giver en kritisk analyse af ledelsestendenser og -udviklinger med hensyn til detailhandel og distribution af luksusvarer og -tjenester. Dimensionerne af luksusdetailhandelsoplevelsen behandles - med særlig vægt på skabelse af differentielle fordele gennem skabelse af butiksimage og kundeservice.
Strategi Lederskab og socialt ansvar
Gør det muligt for de studerende at analysere kritisk de roller, som ledere spiller i forbindelse med at formulere, implementere og evaluere strategier i organisationer i luksussektoren. De studerende opfordres til at reflektere over betydningen af lederskab for udvikling, beskyttelse og udnyttelse af strategiske kapaciteter i organisationer. Modulet er designet til at hjælpe de studerende med at påtage sig en vigtig lederrolle i deres fremtidige karriere i luksussektoren.
Strategisk brand management
Undersøger produktets karakter og rolle ud fra et perspektiv af levering og oplevelse af et mærke på tværs af en række luksussektorer. Den fremhæver betydningen af effektiv brand management i sektoren for luksusvarer og -tjenester gennem en detaljeret gennemgang af den relevante litteratur, støttet af kontekstuelle eksempler.
Juridiske aspekter af brand management
Fokuserer på og sætter nicheaspekter af lovgivningen i en kontekst, så de er tilgængelige for personer uden forudgående juridisk studium af lovgivning om intellektuel ejendomsret eller regulering. Den giver grundlaget for kritisk, analytisk og juridisk kreativ tænkning, samtidig med at den udforsker juridiske spørgsmål vedrørende varemærker, domænenavne, overskridelse af rettigheder, designrettigheder, patentrettigheder, ophavsret og spørgsmål vedrørende reklamestandarder.
Forskningsprojekt: Design og metoder
Introducerer de studerende til forskningsmetoder og tidsstyring, som er afgørende for deres forskningsprojekt. Modulet giver grundlæggende viden om forskningsdesign på tværs af nøgleområder og anlægger et kritisk perspektiv ved sammenligning og kontrast af alternative forskningsmodeller.
Afhandling
Det sidste element i programmet er afhandlingen, som giver dig mulighed for at udforme og gennemføre et stykke original forskning inden for et udvalgt område inden for markedsføring af luksusmærker. Som en del af forskningen har de studerende mulighed for at anvende teorier, koncepter, teorier og rammer, der er introduceret i de moduler, der tidligere er blevet undervist i. Afhandlingen kan antage en af tre former: Et anvendt forskningsprojekt, et undersøgelsesprojekt eller et virksomhedskonsulentprojekt.
Undervisning og læring
Studerende, der studerer MBA Luxury Brand Management, vil være en del af en lille og fokuseret klasse med en blanding af lokale og internationale studerende, der deler ledelsesekspertise og nyder godt af undervisning fra professorer i verdensklasse med forskning og professionel erfaring samt tætte forbindelser til industrien.
Den mangfoldighed og erfaring, som hver enkelt deltager bidrager med til klassen, er en af de vigtigste styrker ved MBA i GCU London. Programmet er designet til at fremme uformel peer-støtte og netværk til videndeling og hjælpe dem med at blive effektive, uafhængige, livslange lærere. Internationale akademikere fra Frankrig, Spanien, Italien, Taiwan, Kina og USA har besøgt GCU London for at få et indblik i vores undervisning.
Karrieremuligheder
Muligheder for kandidater
Tidligere MBA-uddannede er gået videre til at opbygge stærke karrierer i globalt anerkendte organisationer. Vores internationale kandidater har fået arbejde i deres hjemlande i Europa, Indien, Pakistan, Nigeria, Canada, Mexico, Indonesien og Kina.