MBA International Management - Business in Numbers: Accounting and Finance
Reutlingen, Tyskland
VARIGHED
3 Semesters
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Anmod om den tidligste startdato
STUDIEAFGIFTER
EUR 9.600
STUDIEFORMAT
På campus
Introduktion
Denne ESB MBA giver de studerende mulighed for at dyrke de analytiske færdigheder, der er nødvendige for at forstå komplicerede forretningsmæssige udfordringer. Regnskabs- og finansområdet introduceres for at hjælpe studerende med at genkende relevante faktorer inden for beslutningsprocesser for scenarier, de måske ikke er stødt på i deres professionelle liv. Kerneforretningsspørgsmål vil blive grundigt undersøgt for at forstå deres økonomiske indvirkning på virksomhedens drift, understøttet af en forståelse af kapitalmarkedsteori. De vil også engagere sig i forskellige finansielle teknikker og instrumenter til forskellige situationer, herunder kapitalbudgettering og finansiel risikostyring. Derudover vil de studerende tilegne sig væsentlige regnskabsfærdigheder for regnskabsfærdigheder og operationel beslutningstagning.
Galleri
Ideelle studerende
Kandidater inden for alle discipliner kan tilmeldes, hvis de har mindst to års erhvervserfaring efter afslutningen af deres bachelorgrad. Kandidater inden for ingeniørvidenskab, naturvidenskab eller humaniora vil opnå kandidatkvalifikationer for at forbedre deres karrieremuligheder.
Indlæggelser
Læreplan
ECTS: 90
Fire ud af ti specialiseringer
Kernemoduler: Semester 1/ vintersemester (oktober til februar)
- Forretning i tal: Regnskab og finans
- Håndtering af efterspørgsel og udbud
- Strategier for fremtiden
- Ledelse af mennesker og kultur
- Juridiske rammer for ledelse
- Tysk 1 / Forretningssprog 1
- Tysk 2 / Forretningssprog 2
- Business Research Methods
- Virksomhedsplacering og projektrapport
- Kandidatafhandling
Valgfag: Semester 2/ sommersemester (marts til juli)
- Lean Enterprise Management
- Forhandling på tværs af grænser
- International Sales Management
- Data-Driven Marketing
- Udnyttelse af mangfoldighed, lighed og inklusion (DEI) som organisatoriske drivere
- Dataanalyse og beslutningstagning
- Bæredygtighedsdynamik
- Organisatorisk og forretningsmæssig transformation
- Forretningsmodeller for en cirkulær økonomi
- Strategiskabelse og udførelse
IN-Company Project: Sommerferie/ semester 3/ vintersemester (august til november)
Obligatorisk modul
- Strategi og foretagsomhed
- Håndtering af efterspørgsel og udbud
- Økonomisk og juridisk styring
- Regnskab og finansiering
- Organisatorisk adfærd
Valgfag
- International Technology Management
- International Marketing og Salg
- International strategi og virksomhedsudvikling
- Fire ud af ti specialiseringer
Kandidatafhandling: Semester 3/ vintersemester (november til februar)