MBA Luksus Brand Management, Mad og Vin

Dette program lærer eleverne at mestre markedsføring, kommercielle og strategiske specifikationer af luksusmarkedet, der bliver mere tilgængelige. Dermed træner denne master internationale ledere inden for luksus brand management, og mere præcist på de områder, der ledes af franske firmaer: Wines and Spirits, Hotel Business og Gastronomy, Fashion, Smykker og Parfume, Art og Deco.

Dette program undervises primært på engelsk, med nogle seminarer givet på fransk. Det byder deltagere fra hele verden velkommen i to anerkendte byer af prestige: Paris, epicenter og fødestedet for luksus og Bordeaux, verdens hovedstad med fin vin.

Studerende nyder godt af dybtgående indsigt i de kulturelle dimensioner af luksus, praktiske kurser på forskellige industrisegmenter og analyse af eksisterende og nye forbrugere og markeder.

Kurser

LUXURY BRAND MANAGEMENT


Introduktion til Prestige og Luksus


Forstå historien og udviklingen af ​​luksus over hele verden. Analysere de sociale, kunstneriske og kreative dimensioner af luksus.
Afkodning af semiotik af luksus og prestige.
Undersøgelse af arv, innovation og eksklusivitet i luksus brand management, og svaret på udfordringer med præmieringen.


Ledende Brand og Company Strategies


Udvikling af en international strategiplan. Brand porteføljeplanlægning i internationale grupper.
Vækststrategier på modne og nye markeder.
Forvaltning af internationale distributionspartnerskaber.
Den uafhængige familieejede virksomheds rolle.


Forbrugeradfærd: En dybdegående tilgang


Kortlægning af de ændrede prognoser for globale luksusforbrugere.
Målrette den luksus forbruger i modne og nye markeder.
Forståelse af forbrugernes sociale, kulturelle og adfærdsmæssige karakteristika.
Undersøg luksus detailkoncepter og udvikling af nye distributionskanaler.


International Marketing og Brand Management


Håndtering af kreativitet og innovation.
Indblik i eksisterende og nye luksusvaremarkeder.
International brand positionering og konkurrencedygtig analyse.
Markedsføring strategier, brand udvikling og internationale prissætning strategier.


Kommunikationsstrategier i et globalt miljø


Undersøgelse af kommunikationsstrategier og forbrugermålretning.
Luksus reklame og PR programmer.
Sponsorering og celebrity endorsement strategier.
Forvaltning af international eksklusivitet og brand image.


Online Luksus


Hvordan weben omdanner den lyse kundeoplevelse, fra online shopping til de seneste udviklinger i social networking.
Gennemgang af luksus e-strategier.

KERN VIRKSOMHEDSKUNDER I LUKSUSINDUSTRIEN


Finansiel ledelse og strategisk planlægning


Finansiel planlægning og budgettering, omkostningsstyring, fusions- og overtagelsesstrategier.
Brand egenkapital og afkast af sysselsatt kapital.
Corporate planlægning og konjunkturcyklus.


Supply Chain Management


Råvarer sourcing og levering.
Produktionsprocesser og kontroller.
Kvalitetssikringssystemer.
Anvendelse af nye teknologier.
Kontrol af distributionsnetværket.


Juridiske og lovgivningsmæssige spørgsmål


Produktlicensiering, kontrakter og kontrol af brand image.
Beskyttelse af intellektuel ejendomsret.
Bekæmpelse af forfalskning og parallelimport.
Internationale lovgivningsmæssige og skattemæssige rammer.


Organisation og Human Resources Management


Menneskelige faktorer i luksusindustrien.
Organisatorisk adfærd og design.
Ledelses- og uddannelsesproblemer i et internationalt miljø.


International Forhandlingsstrategi


Forberedelse og gennemførelse af en forhandlingsstrategi.
Mastering af forskellige forhandlingsmetoder.
Kulturelle, sociale og adfærdsmæssige aspekter af forhandling.


Luksus Retail


Indsigt i sofistikeret udvikling i forbrugerhandelsoplevelsen. En gennemgang af detailstrategier fra mursten og mørtel til dagens flerkanals indkøbsaktivitet.

NØGLESEKTORER I LUKSUSINDUSTRIEN


Champagne, Fine Vine og Gastronomi


Produktets livscyklus og produktudvikling.
Udviklingslinjeudvidelser, visuelle merchandising og salgsfremmende materialer.
Brandidentitet og visuelt design i emballageudvikling.
Smagssessioner, udflugter og besøg af førende kokke.


Luksus gæstfrihed


Forstå udviklingen i luksushotelindustrien, fra store paladser til boutique-hoteller og store internationale kæder.
En oversigt over historiske og up-to-the-minute tendenser.


Mode og Haute Couture


En introduktion til rollen som haute couture i luksusindustrien. Indsigt i at styre en international modeforretning. At forstå kreativitetens rolle i et luksusmærke. Succesfulde internationale prispolitik for luksusmærker.


Luksus rejse og turisme


Et indblik i private jetflyer, personlige rejseplaner og signaturdestinationer.
Hvordan innovation er ved at transformere skræddersyet turisme.
Successtrategier, tendenser og udviklinger.


Luksus Tilbehør


Demokratisering og eksklusivitet i parfume, kosmetik og tilbehør.
Globale tendenser i ure, fine smykker og lædervarer.
Kunst, arv og tradition i luksusproduktmixet.


Kunst og auktioner


Hvordan internationale kunstvirksomheder og auktionshuse tager en stadig mere fremtrædende rolle i luksusvirksomheden.
En gennemgang af, hvordan denne sofistikerede forretning fungerer, og om de globale muligheder på dette område.

Program undervist i:
  • Engelsk

Se 2 flere kurser fra INSEEC Paris »

Dette kursus er Campusbaseret
Start Date
Sep 2019
Duration
Kontakt skolen
Fuldtid
Deadline
Efter placeringer
Efter dato
Start Date
Sep 2019
End Date
Ansøgningsfrist

Sep 2019

Location
Ansøgningsfrist
End Date