Master of Business Administration (MBA)
AUM American University of Malta
Nøgleinformation
Campus placering
Cospicua, Malta
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning, På campus
Varighed
2 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 3.500 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* internationale studerende pr. semester; 2500 EUR - EU og maltesiske studerende pr. Semester
Introduktion
Master of Business Administration (MBA) opfylder de højeste internationale standarder og giver kandidatstuderende færdigheder og information, der er værdifuld for deres faglige succes. I løbet af kurset giver vi dig de rigtige værktøjer og hjælper dig med at fremme den analytiske og kritiske tankegang, der er nødvendig for fuldt ud at forstå det indre arbejde i forretnings- og virksomhedskultur. MBA -studerende kan designe og implementere praktiske løsninger på store ulemper i enhver virksomhed. MBA -programmet giver eleverne mulighed for at opleve eventuelle problemer og situationer på egen hånd ved at observere dem i forbindelse med maltesisk international virksomhedskultur.
Vi har opbygget en tværfaglig læseplan, der holder trit med udviklingen af et nutidigt marked, en stærkt påvirket af fremskridt inden for teknologier og kommunikationskanaler, der samler verden i et stort, globalt, fælles rum.
Det er denne fælles ånd, der er kernen i vores MBA -program. Ved at arbejde med et team af jævnaldrende, der hver især bringer forskellige oplevelser og perspektiver til bordet, såvel som fakultetsmedlemmer, der har en fremragende portefølje inden for og uden for den akademiske verden, vil du vokse yderligere ind i din rolle som kyndig og markedskyndig leder .
Minimumskrav til optagelse for dette program
Alle ansøgere til ethvert kandidatuddannelsesprogram (MQF 7) ved American University of Malta skal opfylde følgende adgangskrav:
- Ansøgere skal have en treårig universitetsgrad og 3 års erhvervserfaring
- Universitetsuddannelser, der viser mindst 180 ECTS eller tilsvarende.
- Grade Point Average (GPA): Studerende skal have mindst 2,2 CGPA for at blive optaget. Studerende med en CGPA på mindre end 2,2 i deres bacheloruddannelse kan ikke optages på MBA ved American University of Malta
- IELTS = 6.5 eller TOEFL = 79 eller PTE = 55 Kravet til engelskkundskaber må kun fraviges, hvis du er engelsk som modersmål, og du har afsluttet din sekundære uddannelse i et land, hvor engelsk er det officielle sprog, og engelsk var sproget i instruktion, hvor du tog eksamen
AUM forbeholder sig retten til at anmode om engelske testresultater fra enhver ansøger.
Program læringsresultater
Det overordnede mål med MBA ved American University of Malta er at bibringe den nødvendige viden, færdigheder og kompetencer, der kræves for med succes at lede en virksomhed i den globale økonomi. Succesfulde ledere påtager sig ansvaret for at designe og implementere strategi i overensstemmelse med virksomhedens langsigtede mål, styre omkostninger og rentabilitet og føre tilsyn med medarbejderne. De er ansvarlige for at løse komplekse problemer, der involverer økonomiske spørgsmål, forretningsstrategi, organisationsdesign, forskningsresultater, juridiske retningslinjer og ledelse af medarbejdere. Det miljø, hvor succesfulde ledere opererer, er ofte usikkert og er underlagt vanskelige begrænsninger. Kandidater fra American University of Malta vil have de kritiske tænkningsevner og analytiske rammer til at træffe vanskelige forretningsbeslutninger, der påvirker flere valgkredse. Kurset er beregnet til personer med en bachelorgrad (MQF niveau 6) og mindst 3 års erhvervserfaring.
Kurset giver en streng erhvervsuddannelse baseret på et solidt fundament inden for de funktionelle forretningsområder forbedret med færdigheder i analyse og kritisk tænkning. Læreplanen bygger på grundlæggende viden med resultaterne af nuværende forskning, hvilket fører til det tværfaglige perspektiv, der er nødvendigt for at lede en succesfuld virksomhed i en global økonomi.
Viden
Kandidater får viden om følgende områder, der er nødvendige for at styre en virksomhed eller non-profit organisation:
- Regnskab
- Forretningsret
- Økonomi
- Finansiere
- Ledelse
- Marketing
- Operations Management
- Forskningsmetoder
- Statistik
Skills
Kandidater vil udvikle følgende færdigheder, der bruges til at styre en virksomhed:
- Evaluer strategier og taktik
- Vælg strategier og taktikker
- Identificer konkurrencedygtige trusler.
- Identificer eksterne påvirkninger på en virksomhed.
- Identificer relevante oplysninger til budgettering og beslutningstagning
- Anvend passende statistiske teknikker til forretningsdata for at træffe beslutninger.
- Demonstrer forståelsen af de grundlæggende begreber inden for makroøkonomi, herunder men ikke begrænset til finansielle systemer, konjunkturcykler, arbejdsmarkeder, pengepolitik og finanspolitik
- Demonstrer forståelse for de grundlæggende begreber inden for mikroøkonomi, såsom udbud og efterspørgsel, elasticitet, nytteværdi, konkurrenceformer og markedseffektivitet
- Demonstrer forståelse for pengestrømme, nutidsværdi og kapitalmarkeder.
- Demonstrer forståelse for de juridiske spørgsmål, der er relevante for erhvervslivet, herunder kontrakter, ansvar, svig og tvistbilæggelse.
- Demonstrer forståelse for fordele, ulemper og gennemførlighed ved forskellige metoder til forskning.
- Demonstrer forståelse for forskellige tilgange til omkostningsregnskab og omkostningsstyring.
- Brug forskningsresultater til at udvikle nye strategier og taktikker.
- Design, implementer og evaluer forskningsstudier.
- Design passende driftsstrategier og tilgange til supply chain management
- Fortolk værktøjer til finansiel regnskab såsom balance og resultatopgørelse for at vurdere en virksomheds økonomiske helbred.
- Beregn kontantstrømme.
- Anslå efterspørgsel.
- Vurder et markeds størrelse.
- Beregn investeringsafkast.
- Beregn netto nutidsværdi.
- Identificer forhindringer i en forsyningskæde.
- Identificer virksomhedens mest værdifulde kunder.
- Analyser virksomhedens konkurrencemiljø for at identificere strategier for vækst
- Udvikle strategiske planer og midlerne til deres gennemførelse.
- Evaluer medarbejdernes præstationer.
Kompetencer
Kandidater vil udvikle følgende kompetencer:
- Skab innovative løsninger på komplekse forretningsproblemer.
- Vær ansvarlig for aktiviteter, der påvirker forretningsresultater, herunder men ikke begrænset til økonomisk styring og rapportering, strategiudvikling og implementering, drift, marketing og medarbejderledelse.
- Tag upartiske beslutninger, der understøttes af data frem for mavefornemmelser.
- Overhold faglige standarder og love og demonstrer den højeste forretningsmæssige og professionelle etik.
- Lav forretningsplaner, der vil skabe værdi for virksomheden og dens interessenter.
Leveringsform og vurderinger
Vurderingsmetoder og politikker varierer afhængigt af hvert modul. Generelt vurderes fundament og kernemoduler ved skriftlige eksamener og hjemmearbejde. Avancerede moduler vurderes ved skriftlige eksamener, hjemmearbejde og casestudier.
MBA består af 3 semestre på fuld tid kurser plus et fjerde semester, hvor et stort uafhængigt forskningsprojekt afsluttes.
Karrieremuligheder
- Marketingdirektør i en verdensomspændende detailkæde.
- Chief Business Strategist i et multinationalt selskab.
- Rentabilitetsanalytiker for kommende virksomheder.
2-års gradplanoversigt
År 1
Semester I
- FIN 510 Regnskab
- FIN 520 Økonomi til ledere
- MGT 550 Organisationsteori
- MGT 560 Marketing Management
Semester II
- FIN 530 Ledelsesregnskab
- MGT 610 forskningsmetoder til erhvervslivet
- MGT 520 Strategisk ledelse
- MGT 501 Forretningsstatistik
År 2
Semester I
- MGT 510 Erhvervsret
- MGT 530 Økonomistyring
- MGT 540 Operations Management
- FIN 540 Penge og bankvirksomhed
Semester II
- MGT 620 forskningsprojekt
Programresultat
Det overordnede mål med MBA på American University of Malta er at give den nødvendige viden, færdigheder og kompetencer, der kræves for at lede en virksomhed med succes i den globale økonomi. Succesfulde ledere påtager sig ansvaret for at designe og implementere en strategi, der er i overensstemmelse med virksomhedens langsigtede mål, styre omkostninger og rentabilitet og føre tilsyn med medarbejderne. De er ansvarlige for at løse komplekse problemer, der involverer økonomiske spørgsmål, forretningsstrategi, organisatorisk design, forskningsresultater, juridiske retningslinjer og ledelse af medarbejdere. Det miljø, som succesfulde ledere arbejder i, er ofte usikkert og underlagt vanskelige begrænsninger. Kandidater fra American University of Malta vil have evnen til kritisk tænkning og en analytisk ramme til at træffe vanskelige forretningsbeslutninger, der påvirker flere grupper. Kurset er beregnet til personer med en bachelorgrad (MQF niveau 6) og mindst 3 års erhvervserfaring.
Kurset giver en grundig erhvervsuddannelse baseret på et solidt fundament i de funktionelle områder af erhvervslivet forbedret med færdigheder i analyse og kritisk tænkning. Undervisningsplanen bygger på grundlæggende viden med resultaterne af aktuel forskning, hvilket fører til det multidisciplinære perspektiv, der er nødvendigt for at lede en succesfuld virksomhed i en global økonomi.
Viden
Kandidater vil tilegne sig viden om følgende områder, der er nødvendige for at lede en virksomhed eller non-profit organisation:
- Regnskab
- Erhvervsret
- Økonomi
- Finans
- Ledelse
- Markedsføring
- Driftsledelse
- Forskningsmetoder
- Statistik
Færdigheder
Kandidaterne vil udvikle følgende færdigheder, der bruges til at lede en virksomhed:
- Evaluere strategier og taktikker
- Vælg strategier og taktikker
- Identificer konkurrencemæssige trusler.
- Identificere eksterne påvirkninger af en virksomhed.
- Identificere relevant information til budgettering og beslutningstagning
- Anvende passende statistiske teknikker på forretningsdata for at kunne træffe beslutninger.
- Demonstrere forståelse af de grundlæggende begreber i makroøkonomi, herunder, men ikke begrænset til, finansielle systemer, konjunkturcykler, arbejdsmarkeder, penge- og finanspolitik.
- Demonstrere forståelse for de grundlæggende begreber i mikroøkonomi, såsom udbud og efterspørgsel, elasticitet, nytteværdi, konkurrenceformer og markedseffektivitet.
- Demonstrere forståelse af pengestrømme, nettonutidsværdi og kapitalmarkeder.
- Demonstrere forståelse for de juridiske spørgsmål, der er relevante for erhvervslivet, herunder kontrakter, ansvar, svindel og tvistbilæggelse.
- Demonstrere forståelse for fordele, ulemper og gennemførlighed af forskellige tilgange til forskning.
- Demonstrere forståelse for forskellige tilgange til omkostningsregnskaber og omkostningsstyring.
- Brug forskningsresultater til at udvikle nye strategier og taktikker.
- Designe, implementere og evaluere forskningsstudier.
- Designe passende driftsstrategier og tilgange til supply chain management
- Fortolke finansielle regnskabsværktøjer som balance og resultatopgørelse for at vurdere en virksomheds finansielle sundhed.
- Beregn pengestrømme.
- Anslå efterspørgslen.
- Estimere størrelsen af et marked.
- Beregn afkast af investeringen.
- Beregn nettonutidsværdi.
- Identificere forhindringer i en forsyningskæde.
- Identificer virksomhedens mest værdifulde kunder.
- Analysere en virksomheds konkurrencemiljø for at identificere strategier for vækst
- Udvikle strategiske planer og midler til deres implementering.
- Evaluere medarbejdernes præstationer.
Kompetencer
Dimittenderne vil udvikle følgende kompetencer:
- Skabe innovative løsninger på komplekse forretningsproblemer.
- Være ansvarlig for aktiviteter, der påvirker forretningsresultaterne, herunder men ikke begrænset til økonomistyring og rapportering, strategiudvikling og implementering, drift, marketing og medarbejderledelse.
- Træf upartiske beslutninger, der er understøttet af data snarere end mavefornemmelser.
- Overholde professionelle standarder og love og udvise den højeste forretnings- og professionelle etik.
- Skabe forretningsplaner, der skaber værdi for virksomheden og dens interessenter.
Karrieremuligheder
- Marketingdirektør i en verdensomspændende detailkæde.
- Chefforretningsstrateg i en multinational virksomhed.
- Rentabilitetsanalytiker for up-and-coming virksomheder.
Læreplan
Leveringsform & Vurderinger
Evalueringsmetoder og -politikker varierer fra modul til modul. Generelt bedømmes basis- og kernemoduler ved skriftlige eksamener og hjemmeopgaver. Avancerede moduler vurderes ved skriftlige eksamener, hjemmeopgaver og casestudier.
MBA'en består af 3 semestre med fuldtidskurser plus et fjerde semester, hvor der gennemføres et større uafhængigt forskningsprojekt.
Oversigt over 2-årig studieplan
År 1
Første semester
- FIN 510 Finansielt regnskab
- FIN 520 Økonomi for ledere
- MGT 550 Organisationsteori
- MGT 560 Markedsføringsledelse
Andet semester
- FIN 530 Ledelsesregnskab
- MGT 610 Forskningsmetoder for virksomheder
- MGT 520 Strategisk ledelse
- MGT 501 Erhvervsstatistik
År 2
Første semester
- MGT 510 Erhvervsret
- MGT 530 Finansiel ledelse
- MGT 540 Driftsledelse
- FIN 540 Penge og bankvæsen
Andet semester
- MGT 620 Forskningsprojekt
Indlæggelser
Programundervisning
Optagelseskrav til programmet
Demonstrer dit engagement og parathed til at få succes på handelsskolen ved at tage GMAT-eksamenen - den mest udbredte eksamen til optagelser, der måler dine kritiske tænkning og ræsonnement.
Download GMAT-miniquizzen for at få en smagsprøve på de spørgsmål, du finder i eksamen.