Master of Business Administration (MBA)

Generelt

Program beskrivelse

Graduate uddannelsesprogram

Professionel: Erhvervsadministration

Skolesystem: 2 år

I. College Introduktion

College Introduktion College har i øjeblikket 6 afdelinger, herunder 7 grundskole majors (økonomi, international økonomi og handel, erhvervsøkonomi, human resource management, ejendomsadministration, finansiel regnskabsuddannelse og finansiel teknik) og matematik-økonomi tværkultur kursus og lov- Kurser på tværs af erhvervsuddannelserne og fem forskningscentre. Kollegiet har en ph.d.-grad i økonomisk statistik, en kandidatgrad i teoretisk økonomi og anvendt økonomi, en kandidatuddannelse, 19 second-degree kandidatuddannelser, og MBA, MAE og MF professionelle kandidatuddannelser. Anvendt økonomi er en provinsiel nøgle disciplin, Hubei Real Estate Development Research Center er et provinsielt niveau nøgle humaniora og samfundsvidenskabelig forskning base, og ejendomsadministration er en provinsial brand specialitet. På nuværende tidspunkt har kollegiet 83 undervisere og 71 fuldtidslærere. Lægerne, der modtager ph.d.-grader, tegner sig for mere end 80% af det samlede antal lærere på hospitalet. Kollegiet har 18 professorer, 30 lektorer, 23 lektorer, 47 master vejledere, 7 ph.d.-vejledere, 2 særlige stipendier fra statsrådet og 3 nye talenter støtteprogrammer fra Undervisningsministeriet. Chutian Scholars Seminar Professor 1 person. I de senere år har vores lærere ledet næsten 50 videnskabelige forskningsprojekter på nationalt plan, herunder 2 store nationale samfundsvidenskabelige projekter og offentliggjort mere end 10 artikler i autoritative akademiske tidsskrifter som Kina Social Science, Economic Research og Management World. , CSSCI papirer næsten 500, vandt provinsielle og ministerielle niveau fremragende social videnskab præstation award mere end 10, herunder 3 provinsielle og ministerielle niveau første pris. Kollegiet lægger vægt på åben uddannelse og opretholder langsigtede mellemskoleudvekslingsforbindelser med universiteter i USA, Storbritannien, Canada, Australien, Rusland, Japan, Sydkorea, Taiwan, Hongkong og andre lande (regioner) for at forbedre kollegialets internationaliseringsniveau og kvaliteten af ​​personaletræning. Det har modtaget 1 udenlandsk lærerprojekt og næsten 200 udenlandske studerende.

For det andet, professionel introduktion

Den formelle tilmeldingstid for denne major er 2012. Der er 13 fuldtidslærere, hvoraf 11 har ph.d.-grader, der udgør en undervisnings- og forskningsfaglig gruppe med en kombination af gamle og unge. I den langsigtede undervisning lægger denne hovedvægten vægt på dyrkning af elevernes grundlæggende kvaliteter og teorier, understreger bred kaliber og tyk grundskoleuddannelse, tilskynder og styrer eleverne til at deltage i forskellige former for videnskabelig forskning og innovationspraksis, fremmer iværksætterhold og forbedrer elevernes selvlærende og praktiske innovationsevne. Derudover forpligter denne professionelle lærer også uddannelse af MBA indenlandske og fuldtidsstuderende studerende og har en god akkumulering og erfaring inden for internationalisering og informationsbaseret undervisning.

Tredje, uddannelsesmål

For at dyrke gode ideologiske og moralske kvaliteter har videnskabelige tænkningsmetoder og ånd i at søge sandhedssøgende ånd besidder omfattende viden inden for ledelse, økonomi, lov mv., Har gode iværksætter- og innovationsevner og kan udføre ledelsesarbejde i forskellige industrielle og kommercielle virksomheder, offentlige myndigheder og beslægtede institutioner. Sammensatte og anvendte talenter.

For det fjerde er de grundlæggende krav

1. Har god ideologisk og moralsk dyrkning og faglig etik, selvtillid og toleranceindstilling, solidaritet og samarbejde og etablerer en korrekt livsværdi

2. Master faglig teoretisk viden inden for ledelse, økonomi og moderne virksomhedsledelse, være dygtig i at anvende fælles metoder for virksomhedsledelse til at analysere og løse forretningspraksis spørgsmål, være bekendt med det virkelige miljø, politikker og praksis og regler for international virksomhedsledelse i Kina, master litteraturen Grundlæggende metoder til hentning, data forespørgsel, forståelse af de teoretiske grænser og udviklingstendenser i disciplinen, at have foreløbig videnskabelig forskning og praktisk arbejdskapacitet;

3. Med innovativ ånd og stærk selvindlæringsevne, med et godt internationalt perspektiv, dristigt i innovation og iværksætteri, med en videnskabelig metode til tænkning og praktisk og efterforskningsånd;

4. Har stærk organisatorisk koordinering, interpersonel kommunikation og tværkulturelle kommunikationsfunktioner; kan dygtigt anvende et fremmedsprog til at kommunikere og kommunikere, tale flydende, have gode informationsbehandlings- og applikationsfunktioner.

V. Kursusplan

Kreditfordeling

Bemærk: Alle uddannelser er relateret til kinesisk. Studerende kan vælge kurser baseret på deres personlige interesser. De specifikke kursusoplysninger og tidsplaner kan konsulteres med internationale udvekslingsskoler som Elementary Comprehensive Chinese and Public Chinese. Derudover er "Business Chinese" et obligatorisk kursus for vores skole.

Sjette gradueringskrav

1. Kreditter op til 33 point, og krævede kurser og tilsvarende valgfag udfyldes efter behov.

2. Afslutte afhandling og forsvare afhandling.

Senest opdateret May 2018

Om skolen

Located in Wuhan, the capital of Hubei Province and a major hub of transportation in China, Central China Normal University is a key comprehensive university directly under the administration of the C ... Læs mere

Located in Wuhan, the capital of Hubei Province and a major hub of transportation in China, Central China Normal University is a key comprehensive university directly under the administration of the Chinese Ministry of Education. The picturesque campus of over 2,000 Mu (330 acres) is nestled on Guizi Hill, bordering South Lake. As one of the universities on the list of 211 National Education Priority Project, Central China Normal University is highly recognized as an important base for cultivating brilliant talents for the country, as well as a superior training center for excellent teachers in higher learning institutions and high schools. Minimer