Læs den officielle beskrivelse

IFA Paris MBA certificeret af FEDE (Fédération Européenne Des Écoles)

  • Varighed: 15-måneders program på engelsk
  • Campus: Paris, Shanghai, Istanbul
  • Format: Paris eller Istanbul / Paris eller Shanghai / Paris / Bangkok
  • Næste indtagelse: September 2019
  • ECTS Credits: 120
  • Ansøgningsgebyr: € 150
  • Undervisningsgebyr: € 14.800
  • Begrænset til: 25 studerende pr. Klasse

"En komplet 360-graders visning af modebranchen"


Introduktion

I løbet af hendes 2011 rullebane show, sagde Miuccia Prada, at "Fashion er et øjebliks sprog". I en tid med massiv digitalisering, hvor enkeltpersoner har indirekte kommunikation gennem en skærm, er det psykologisk beroligende at tro, at opførelsen af ​​ens stil afspejler dens repræsentation som individ. Men ligesom mange andre sprog har Fashion et utal af nuancer og facetter, som gør enhver læsning og fortolkning meget mere kompleks.

Hovedformålet med MBA i Fashion Business på IFA Paris er at udstyre sine postgraduate studerende med nøgler til at dechifrere den stadigt skiftende modeindustri. Udleveret siden 2008, er kurset blevet fuldstændig opgraderet for at udnytte IFA Paris 'arv og kulturelle særpræg fuldt ud.

Filosofien om MBA i Fashion Business drejer sig om 3 søjler:

  • Opdagelse: Studerende bliver nedsænket i et værkstedsmiljø, der giver dem mulighed for at få en intensiv og praktisk træning baseret på hver udviklingsstadie af en modeindsamling, fra start til kommercialisering.
  • Eksperimentering: Mens de rejser mellem IFAs campussteder (Paris, Istanbul, Bangkok og Shanghai), kan vores elever opleve de første egenskaber af nye og modne markeder takket være IFA Paris læring ved at gøre pædagogik.
  • Selvbevisning: Den overordnede Capstone-afhandling afspejler elevernes engagement i udviklingen af ​​et unikt og individuelt projekt.

Den overordnede kursusstruktur fremmer en holistisk tilgang til modeindustrien, der gør det muligt for deltagerne at analysere komplekse funktioner. MBA i Fashion Business er et af de eneste postgraduate kurser, der giver sine studerende mulighed for at forstå integrationen af ​​Sensorial Marketing inden for strategierne i internationale modehuse.

Udviklingen af specielle seminarer i haute couture, mode messer, celebrity endorsements og fashion ethnography er "windows" til unikke aktiviteter eller fænomener i modeindustrien. Fra deres indflydelse i tilrettelæggelsen af moderelaterede arrangementer til opdagelsen af Paris Haute Couture Ateliers indre hemmelighed vil deltagerne kunne forbedre deres faglige portefølje med erfaringer, der i sidste ende vil gøre deres profil mere sofistikeret og attraktiv for potentielle arbejdsgivere.

Endelig fra starten til eksamen og uanset deres placering vil forskere fra IFA Paris drage fordel af støtte fra en unik afdeling kaldet "Karriere- og Alumni Center". IFA Paris 'faglige uddannelsesinstitutioner har ansvaret for at arrangere to ugentlige gæsteforelæsninger og ekskursioner for at dæmpe vores elever med modepulsen. De vil have adgang til eksklusive brand lanceringsarrangementer, fashion shows, kunstudstillinger eller professionelle messer for at opbygge deres eget professionelle netværk. Karriere- og Alumni Center ledsager IFA Paris studerende selv efter eksamen ved at forbinde dem med sit stærke alumni netværk bestående af personer fra 50 forskellige lande. Nøgleordet her er synergi, hvor IFA Paris , dets studerende og kandidater er alle hovedaktører i omformningen af ​​modeindustrien panorama.

Vores MBA-kurser er struktureret med ECTS-rammen i tankerne som fastsat i Bologna-konventionen. Efter afslutningen af ​​deres studier samler deltagerne i alt 120 ECTS, som de vil kunne overføre, hvis de ønsker at videreføre deres studier. Kurset er også akkrediteret af IDEL / IDEART * og er certificeret som "International Master".


Adgang

Adgangskrav:

  • Fortrinsvis 2 års erhvervserfaring (Praktikophold tages i betragtning)
  • Bachelor Graduate eller betydelig erhvervserfaring inden for beslægtede områder
  • IELTS 6.5 eller TOEFL IBT 79 (eller ækvivalens) eller bevis på studier på engelsk for ikke-engelsktalende engelsktalende
  • Interview (på campus eller Skype)
  • Online test

Dokumenter at give:

  • Udfyld ansøgningsskemaet online
  • Seneste transkription
  • Kopi af bachelorgrad eller ækvivalens
  • Motivations brev
  • CV / CV
  • Pasfoto
  • Kopi af pas

Alle ansøgninger vil blive gennemgået af programdirektør og akademisk direktør for postgraduate afdeling. Hvis ansøgerne anses for ikke at opfylde minimumskravene for adgang til akademisk baggrund, vil de blive bedt om at tilmelde sig på en stiftelsesworkshop, der blev afholdt inden startdatoen for deres MBA-program.


Kursusstruktur

Vores Fashion Business kursus dækker en bred vifte af moduler grupperet i fem hovedmodul grupperinger:

  • Markedsføring og ledelse: Denne gruppe omfatter en række moduler, der planlægges successivt på baggrund af strukturen i en marketingplan. Den overordnede kendskab til de studerendes kendskab vil forberede dem på:
    • Analyser komplekse markedsføringsudfordringer baseret på praktiske case studies
    • Fordele ressourcer strategisk for at nå forudbestemte mål
    • Craft-mærke DNA'er, der giver mulighed for at opnå en bæredygtig konkurrencefordel
  • Forretningsproblemer: Kapaciteten til at lytte og fortolke markedernes signaler er en vigtig bestanddel af dagens ledere. Det skal kontinuerligt dyrkes. Inden for denne modulgruppering vil eleverne opdage modeindustriens idiosyncraser ud fra et økonomisk og økonomisk synspunkt.
  • Distribution og Detailhandel: Fremkomsten af ​​hurtig modehandel og den eksponentielle vækst i onlinehandel har ændret distributionslandskabet for modehuse. Denne modulgruppe undersøger vigtigheden af ​​at vælge de rigtige distributionsstrategier samt skabe et positivt indkøbsmiljø for at opnå en effektiv kunders afkastrate.
  • Mode Miljø: Programmer med fokus på Fashion Business lægger vægt på at analysere strategiske og markedsmæssige udfordringer. MBA Fashion Business på IFA inkorporerer en mere kreativ accent, der sourcing inspiration fra skolens rødder i Fashion Design. I denne modulgruppering vil eleverne lære og opleve første hånd om de forskellige trin, der er involveret i skabelsen af ​​en sammenhængende samling.
  • Fashion Lifestyle: Fra at observere udviklingen af ​​en Haute Couture-samling i et studie i Paris for at tage en etnografisk tur i de nordlige stammer i Kina for at forstå deres bidrag til den moderne mode scene, omfattede denne serie af seminarer sig i modulet "Fashion Lifestyle" gruppering vil gøre det muligt for vores elever at opleve bestemte aspekter af modeindustrien i et værksted som miljø.


Stiftelsen workshop vil blive undervist i 2 hele uger (75 timer) og omfatter følgende moduler:

  • Principper for markedsføring - 15 timer
  • Kvantitative forskningsmetoder - 15 timer
  • Regnskabsprincipper - 15 timer
  • Arbejdsmetode - 15 timer
  • Projektledelse - 15 timer


Studiearbejde

  • 510 timer med ansigt til ansigt foredrag
  • 765 timers selvstudium
  • 840 timer af et capstone projekt
  • 200 timers industriel kontakt og samarbejde


For mere information og download af programbrochuren henvises til https://www.ifaparis.com/courses/postgraduate/mba-fashion-business

Program undervist i:
Engelsk

Se 3 flere kurser fra IFA Paris »

Senest opdateret January 10, 2019
This course is Campus based
Start Date
Sep. 2019
Duration
15 måneder
Fuldtid
Price
14,800 EUR
Ansøgningsgebyr 150 EUR
Deadline
Efter placeringer
Efter dato
Start Date
Sep. 2019
End Date
Ansøgningsfrist
Start Date
Sep. 2019
End Date
Ansøgningsfrist
Start Date
Sep. 2019
End Date
Ansøgningsfrist

Sep. 2019

Location
Ansøgningsfrist
End Date
Location
Ansøgningsfrist
End Date
Location
Ansøgningsfrist
End Date

IFA Paris MBA Students Share Their Experience Studying on our Shanghai Campus

Quick Fire Questions - IFA Paris MBA Students in Shanghai: Chinese Food & Language, etc.

7 Questions with Merryhan Kotb - IFA Paris MBA Lecturer in Shanghai