MBA i ledelse

Generelt

Program beskrivelse

Uddannelse af forretningsfolk involverer meget mere end en forståelse af de forskellige discipliner for erhvervsorganisationer. Som MBA i management-studerende ved Dominican College vil du mestre de forskellige færdigheder, kompetencer og perspektiver, der kræves for en sund beslutningstagning, effektiv ledelse og effektivt lederskab.

Disse omfatter:

  • Kritisk tænkning og kommunikationsevner.
  • Færdigheder i ledelse og interpersonel dynamik.
  • Kritisk forståelse af virksomhedens globale kontekst.
  • Evnen til at integrere og sammenholde forskellige forretningsdiscipliner, så de effektivt fungerer som en helhed.
  • En stærk følelse af etisk og socialt ansvar.
  • Styring af forandring og innovation.

Når det er muligt, vil du opleve læringsmuligheder i den virkelige verden gennem en læseplan, der er relevant, integreret, fleksibel og dynamisk.

Programdesign

MBA i Management-programmet er et 39-kredit-program med en potentiel afkald på op til 18 credits, som kan afsluttes på mindre end 2 år.

Klasserne er 8 uger lange og mødes på en hybridmodelbasis ved hjælp af en kombination af ansigt til ansigt og online klasser. Klasselokomponenten er på hverdagsaftener.

Deltag i programmet i begyndelsen af en af de seks accelererede sessioner.

Vores undervisning er konkurrencedygtig, og undervisning udsættelse er tilgængelig, når en arbejdsgiver giver refusion for undervisning.126574_pexels-photo-1181346.jpeg Christina Morillo / Pexels

Curriculum

Fundament

  • MB500 - Kritisk
  • MB503 - Økonomi til ledere *
  • MB505 - Marketing for ledere *
  • MB508 - Den globale manager *
  • MB509 - Management af teknologi *
  • MB515 - Finansiel beslutningstagning for ledere *
  • MB520 - Management

Valgfag

  • MB604 - Operations Management
  • MB606 - Human Resource Management
  • MB607 - Dynamics of Effektiv Leadership
  • MB608 - Kvalitetsstyring
  • MB609 - Avanceret strategisk styring
  • MB610 - Projekt
  • MB611 - Ledere
  • MB612 - Styring af innovation
  • MB613 - Organisatorisk kommunikation
  • MB614 - Aktuelle emner i ledelse

Capstone

  • MB705 - Forretningsmodelanalyse

* Kursus kan fraviges på baggrund af den studerendes akademiske erfaring og arbejdserfaring.

Jobmuligheder

En MBA i management giver fremragende karriereforberedelse, da ledere er nødvendige i alle typer forretninger. Karrieremuligheder er også tilgængelige inden for bestemte områder af ledelse, såsom:

  • HR afdeling
  • Marketing Management
  • Operations Management
  • Supply Chain Management

En MBA i ledelse kan også føre til en succesrig karriere som konsulent.

Krav til accept

  • Udfyldt ansøgningsskema og betaling af ansøgningsgebyr
  • Opdateret genoptagelse
  • Et officielt udskrift, der dokumenterer alle grader fra akkrediterede institutioner
  • Et gennemsnit på mindst 3,0 på en skala fra 4,0
  • For ansøgere med et gennemsnit af karakterpoint under 3,0 kan andre faktorer, såsom års erhvervserfaring, karakterpoint gennemsnit i hovedområdet og akademisk udvikling ud over baccalaureatgraden også tages i betragtning i optagelsesbeslutningen
  • To anbefalelsesbreve ved hjælp af anbefalingsformularen leveret af kontoret for kandidatoptagelser
  • Et interview med programdirektøren enten ansigt til ansigt, telefonisk eller via video
  • En TOEFL-score, hvis engelsk ikke er ansøgerens første sprog. Et minimumsscore på 90 på den internetbaserede test (IBT) kræves for optagelse
Senest opdateret November 2019

Om skolen

The aim of Dominican College is to promote educational excellence, leadership, and service in an environment characterized by respect for the individual and concern for the community and its needs. Fo ... Læs mere

The aim of Dominican College is to promote educational excellence, leadership, and service in an environment characterized by respect for the individual and concern for the community and its needs. Founded by the Dominican Sisters of Blauvelt, the College is an independent institution of higher learning, Catholic in origin and heritage. In the Dominican tradition, it fosters the active, shared pursuit of truth and embodies an ideal of education rooted in the values of reflective understanding and compassionate involvement. Minimer