Master's Name MBA i Sports Management
Kursstart Oktober 2019
varighed 12 måneder

MBA i Sports Management

Retning og ledelse af sportsenheder er en forskellig udfordring med hensyn til organisering og ledelse af enhver anden type organisationer. Logisk set har de, der er ansvarlige for forvaltningen af sportsenheder, brug for grundlæggende viden og færdigheder relateret til strategisk beslutningstagning, markedsføring, økonomisk styring og menneskeledelse. Men ud over alle disse kompetencer har de brug for et grundigt kendskab til idiosynkrati, deres egne regler og forandringsmotorer i sportsenheder.

Det, der fik mig til at vælge skole, var den opmærksomhed, jeg fik. De var meget villige til at forklare hver min tvivl, og det tjente til at afklare, om det var det, jeg ledte efter.

Celtic Meche
SMS-studerende

Fra ledelse af et motionscenter eller en lille lokal klub til ledelsen af en frontline fodboldklub i international sammenhæng skal sportsenheder sikre indkomstgarantier , god økonomisk styring, passende styring af personer med profiler diametralt anderledes (fra institutionens vicevært, til de mere eller mindre professionaliserede ledelseskadre, til elite-atleterne).

Vækstplaner på sportsområdet får en ny dimension, som nogle eksperter har lagt mellem effektiviteten af ledelsen og reguleringen af passionen for sport. Sportsbranchen , uanset organisationstype eller den specifikke sport, er baseret på tre vigtigste søjler , der skal kendes, styres og udvides.

Til de særegenheder og kompleksiteter i sponsorverden, sportsresultater, audiovisuelle rettigheder, træning af højtydende atleter, afledte tjenester ... er tilføjet og nye udfordringer relateret til de sociale netværkers rolle dukker stadig frem hasardspil sport, fremkomsten af nye brugere fra popularisering og massering af visse sportsgrene.

Kort sagt, retning og ledelse af sportsenheder i det næste årti kræver fagfolk med en ny og bred vision med tværgående kompetencer, der er baseret på viden om behov og muligheder for sportsenheder, der vokser og udvikler sig i en global og digital kontekst.

målsætninger

Hovedformålene med dette program er:

  • Kend sportsforretningens særpræg, og forstå forskellene mellem forskellige sportsgrene, lande og regioner.
  • Træne studerende i strategiske og ledelsesmæssige beslutninger i sportsbranchen.
  • Forstå grundpillerne i sporten business og uddybe de enkelte indtægtskilder, dens vigtige forretningsmæssige og strategier til at maksimere deres værdi.
  • Udvikle en sportsenheds vækstplaner fra analyse af muligheder til at sikre planens levedygtighed.
  • Udvikle deres ledelsesmæssige færdigheder til styring af multidisciplinære og multikulturelle teams.
  • Forstå de juridiske og etiske rammer for sportens verden og dens konsekvenser for erhvervslivet.

Curriculum

MBA i sportsledelse og ledelse er struktureret baseret på følgende emner, der er integreret i et afsluttende projekt, som giver de nødvendige værktøjer til at udvikle en professionel karriere inden for sportsforretningssektoren.

emne ECTS
1. Sportsmiljø og dets globale marked 3
2. Strategisk ledelse 3
3. Sportsmarkedsføring og sponsorering 5
4. Økonomisk, finansiel og finansiel forvaltning 4
5. Virksomheden i sportsarenaen 5
6. Audiovisuelle rettigheder i sport 3
7. Den digitale forretning inden for sport 2.5
8. Sportsprestationsstyring 3
9. Drift og forretningsorganisation 3
10. Lov på sportsområdet 3
11. Talentstyring og ledelsesevner 4
12. Teknologi, informationssystemer og digital transformation af sportsorganisationer 4
13. Valgfrie emner
Iværksætteri og innovation
Sportsoverførselsmarked
Offentlige politikker på sportsområdet
Organisering og markedsføring af internationale sportsbegivenheder (Paris)
vælg 7.5
2.5
2.5
2.5
5
14. Afsluttende masterprojekt 10
samlede 60

1. Miljø sporten og dens globale marked

Emne, der introducerer den studerende i forbindelse med sportsbranchen overalt i verden, samt til at analysere de forskelle, der findes på forskellige markeder og sportsgrene. Konceptet International Sports Governance introduceres: At kende organisationer, der styrer og regulerer sport på nationalt og internationalt niveau, samt deres jurisdiktion og hierarki.

2. Strategisk ledelse

Sportsselskaber bør som enhver anden virksomhed basere deres ledelse på en mellemlang og langvarig strategi. Dette emne introducerer den studerende til de teoretiske fundamenter og metodologiske grundlag for strategisk ledelse samt implementering af forretningsstrategier.

3. Sportsmarkedsføring og sponsorering

Sportsorganisationens brand er et af de mest relevante aktiver i sportsbranchen, søjlen, som sponsorvirksomheden er bygget på, salg af merchandising og licenser, og er også genstand for virksomhedskommunikation og PR Analyse af aktuelle sponsorstrategier og evolution afledt af digitalisering. Udfordringerne fra brandforeningen vil blive arbejdet på forskellige medier og med forskellige mål, idet man forstår risikoen ved bakholdsmarkedsføring. Emnet uddyber også Merchandising og brand licens.

4. Økonomisk, finansiel og finansiel forvaltning

Både i den mest beskedne sportsorganisation og i den mest anerkendte sportsklub er økonomisk styring hjørnestenen i institutionens overlevelse og vækst. Realiseringen af investeringer, kontrollen af driftskapitalen, styringen af ressourcerne, kreditmarkedet, skal være områder, som lederen af sportsenheder kender og dominerer. Der er få klubber, der har set deres sportsbaner nedsat på grund af en vigtig ubalance mellem deres sportslige kapacitet og deres økonomiske kapacitet. God ledelse bør forsøge at overvinde de vanskeligheder, en sådan ubalance kan skabe.

5. Erhverv i sportsarenaen

Virksomheden genereres inden for sportsområdet i nogle sportsgrene og kategorier, den vigtigste indtægtskilde for en sportsenhed. Fra salg af billetter og sæsonbilletter til oprettelsen af en tur til faciliteterne, gennem cateringtjenester eller leje af faciliteter til andre begivenheder. Internet og mobile enheder revolutionerer shoppingoplevelsen og det direkte forhold til forbrugerne og bringer nye muligheder i oplevelsen på stedet.

6. Audiovisuelle rettigheder i sport

Udnyttelse af audiovisuelle rettigheder er et stadig mere grundlæggende element i indtægtsopgørelserne for sportsenheder og konkurrencer. Af denne grund vil dette emne uddybe markedet for tv-rettigheder i de forskellige lande i verden såvel som internettet, OTT og nye forbrugsmuligheder og den nye konkurrencedygtige ramme. I fodboldens verden gennemgår kontrakter om audiovisuelle rettigheder en konstant transformation og udvikling i udnyttelsesmodeller såvel som i deres værdiansættelse og kommercialisering over hele verden.

7. Den digitale forretning inden for sport

Dette emne dækker sportsenheders digitale strategi, digital marketing som et tværgående værktøj til aktivering og de muligheder, som digitale kanaler åbner for indkomstvækst. Sportsenheder er blevet en del af underholdnings- og kommunikationsselskaber. Og fra den rolle administrerer de digitale målgrupper, der er langt større end medierne. Hvad er nøglerne til at styre den digitale forretning, og hvilken strategi skal man tage for at maksimere brandværdi og indtægter?

8. Sportsprestationsstyring

Udviklingen af en sportsenhed udvikler sig parallelt med dens sportsresultater og præstationen for de atleter og hold, den fremmer. Antallet af medlemmer, salg af billetter, værdien af deres audiovisuelle rettigheder og deres sponsorater vil altid være knyttet til disse resultater, uanset hvilken afdeling vores virksomhed bevæger sig i. Kend de muligheder, vi har, forbedrer ydeevnen hos atleter, forbedre gruppedynamikken i holdsport, identificere nøglerne til at opdage nye talenter, styre forskellige personligheder, støtte de bedste atleter i deres personlige udvikling og Når talentet er bevaret, er dette nogle af de komplekse udfordringer med hensyn til styring af sportspræstation på de institutioner, som vi skal styre.

9. Drift og forretningsorganisation

Sportsenheder skal som enhver virksomhed svare til en forretningsorganisation, der maksimerer sine resultater. Hvad er en sportsorganisations organisationsstruktur? Er der succesmodeller, der kan replikeres? På den anden side, hvis der er et miljø, hvor kompleksiteten af operationerne er omvendt proportional med dens synlighed, er det sporten. Blandt mange aspekter skal vi tage fat på følgende: styring af rum og sportsarena, styring af tidsplaner, kapacitet og mobilisering af store grupper af mennesker, sikkerhed på tidspunkter med maksimal kapacitet osv. Emnet giver mulighed for at forstå arbejdsgange i sportsenheder, og hvordan forretningsprocesser og aktiviteter skal designes til god koordinering mellem de forskellige afdelinger.

10. Lov på sportsområdet

Som enhver økonomisk sektor er sportsforretningen styret af de forskellige juridiske rammer i hvert land og også af deres egne regler for overnationale enheder, som voldgiftsansvaret er tillagt. På den anden side er sportsenheder underlagt de samme love som ethvert selskab, selvom det er nødvendigt at kende nogle særlige forhold.

11. Talentstyring og ledelsesevner

I tidligere moduler har vi allerede arbejdet med den organisation, der overskrider sportsaktivitet og om styring af sportstalent, men for alt dette skal arbejde kræver ledelse et tværfagligt team af professionelle, som man kan styre motivation, kompetencer og kompensation. . Selv om det er sandt, at sportsenheder normalt har en høj værdi leveret af følelsen af at tilhøre institutionen, er det vigtigt at styre og styrke den for at opnå den højest mulige effektivitet i et optimalt arbejdsmiljø. Derudover kræver lederrollen færdigheder i ledelse af mennesker, følelsesmæssig intelligens og teammotivation.

12. Teknologi, informationssystemer og digital transformation af sportsorganisationer

Sportsenheder har traditionelt været en sektor med et lavt teknologisk implementeringsniveau. Informationssystemer er imidlertid essentielle værktøjer inden for ethvert arbejdsområde og et nøgleelement for effektivitet. Emnet giver de nødvendige koncepter for at forstå, hvad er de teknologiske værktøjer, der giver sportsorganisationer mulighed for at forbedre deres konkurrenceevne, og hvordan dataanalyse kan give en bedre forståelse af virksomheden. Processen med digital transformation er ikke udelukkende knyttet til implementeringen af digitale værktøjer, men til en ændring i virksomhedernes organisationskultur, og hvordan de udfører deres forretningsprocesser. Begreber som agile management, arbejde for milepæle, brug af samarbejdsredskaber kan betyde en grundlæggende ændring, når det kommer til at fremme en sportsorganisation.

13. Valgfrie emner

Programmet giver mulighed for valg af flere specialiserede emner for at tilføje 7,5 ECTS-point.

13A. Iværksætteri og innovation

Vi forbinder normalt innovation med kreativitet og tager en del af processen for det hele. Men innovationsprocesser og succesrige iværksætteroplevelser har en masse metode og vedholdenhed. I dette emne får de studerende grundlæggende viden og færdigheder til at blive forfalskere af innovative projekter i deres organisationer.

13b. Sportsoverførselsmarked

En god præstation på transfermarkedet kan betyde en sportsorganisations succes eller ødelæggelse. I dette emne vil vi gennemgå de skriftlige og uskrevne regler på overførselsmarkedet og nogle af de grundlæggende færdigheder, der er nødvendige for at interagere inden for dette marked.

13c. Offentlige politikker på sportsområdet

Hvad er de offentlige politikker, der fremmer social sport på en inkluderende og lige måde? Hvad skal den offentlige administration gøre for at fremme græsrodsport med et folkesundhedsmål? Hvilken kapacitet har offentlige politikker til at styrke sporten med det formål at skabe atleter i verdensklasse?

Dette emne gennemgår de offentlige administrationers rolle og ansvar i at fremme sport fra deres sociale og også konkurrencedygtige aspekter.

13d. Organisering og markedsføring af internationale sportsbegivenheder (Paris)

Studerende, der tager dette valgfrie emne, rejser til Paris i to hele uger. Dette valgfrie emne fokuserer på at forstå de særlige egenskaber ved større internationale begivenheder.

Undervisningen afholdes på SMS-hovedkvarteret i Paris og undervises på engelsk. Inden for aktivitetsprogrammet vil der være besøg på følgende sportsinstitutioner og organisationer:

  • Organiserende udvalg for de olympiske lege i Paris 2024
  • Organisering udvalg i Rugby World Cup Frankrig 2023
  • Faciliteter International tennisturnering Roland Garros

14. Afsluttende masterprojekt

Masterfinale-projektet omfatter al den læring, som den studerende har erhvervet gennem Masteren i deres forskellige fag. Til realisering arbejder du i en gruppe, da målet er så vidt muligt, at arbejdet tilnærmer erhvervets virkelighed. Det vil bestå af implementering af en forretningsplan i en sportsenhed med en orientering om mål og behov, og hvor det søges, at den studerende demonstrerer, at han er i stand til at anvende al den viden, der er undervist i de forskellige fag og gennemføre projektet fra start til slut .

Det endelige projekt vil blive udviklet i grupper på 3 eller 4 studerende, der har en tutor fra definitionen af projektet til dets endelige præsentation eller forsvar.

Ledelsesudvikling

Studerende deltager i et coachingprogram, der sigter mod at udvikle en metode til permanent forbedring:

  • Forbedring kræver detektion.
  • Definition af mål og frister.
  • Fremskridtskontrol
  • Evaluering af resultater.
  • Etablering af nye udfordringer.

Forretningssimulatorer

Brug af simulatorer giver os mulighed for at placere læringsaktiviteter i et næsten rigtigt miljø, hvor succes eller fiasko ikke kun afhænger af vores handlinger, men også af vores konkurrenters handlinger, så de beslutninger, vi træffer, også kræver viden og analyse af din aktivitet

Simulatorerne giver os mulighed for at spille forskellige roller og læse den samme virkelighed fra forskellige perspektiver.

Udendørs træning

Udendørskonferencerne består af aktiviteter, der er relateret til sportens verden, så vi kan evaluere og udvikle vores teamwork og lederegenskaber.

SMS har et team af coaches med omfattende erfaring inden for ledelsestræning, som kan hjælpe os med at knytte udviklingen af ledelsesmæssige færdigheder til vores daglige miljø, så vi kan eksponentielt udvikle vores ledelsesevner.

yderligere aktiviteter

Inden aktivitetsprogrammet, vil forskellige aktiviteter, der supplerer kurserne organiseres:

  • Besøg i flere enheds sportsfaciliteter:
    • FC Barcelona
    • RCD Espanyol
    • High Performance Sports Centre (CAR)
    • Girona FC
    • Reial Club de Tenis Barcelona
    • Formel 1 Catalunya Circuit
    • Besøg på Nou Camp Experience FC Barcelona og det olympiske museum i Barcelona
  • Masterclasses i symbolske steder:
  • FC Barcelona
  • RCD Espanyol
  • Udendørs aktiviteter, der er en del af lederudviklingsplanen

karrieremuligheder

Studerende, der afslutter denne Master, kan udvikle deres professionelle karriere i følgende lederstillinger:

  • Professionelle fodboldklubber
  • Klubber i andre sportsgrene
  • Nationale eller internationale sportsorganisationer.
  • Virksomheder dedikeret til sportssektoren.

Undervisningspersonale

120827_MicahelTapiro.jpg 120828_CintoAjram.jpg

Michael begyndte sin sportskarriere som rugbyspiller på Stade Français. År senere valgte han at påtage sig og oprette Paris Neuilly Rugby Club. År senere grundlagde han agenturet Au delà du sport, der var specialiseret i forholdet mellem sport og forretningsstyring.

Parallelt underviste Michael i markedsføring i mere end 15 år, indtil han i 2010 besluttede at starte sin egen skole ved at oprette Sports Management School (SMS), en handelsskole specialiseret i sportsledelse, hvoraf han nu er grundlægger og professor .

Professionel verden af ​​markedsføring og sponsorering, især sport, med mere end 12 års erfaring i forskellige multinationale selskaber såsom Banco Sabadell, Zurich Insurance eller Futbol Club Barcelona.

Grundlægger af CA Sports Marketing, et firma dedikeret til aktivering og formidling af sponsoraftaler. Han udvikler i øjeblikket også konsulentområdet på Johan Cruyff Institute. Han er sponsor og sportsmarkedsføringsprofessor i de vigtigste mestre og postgraduate af Spanien.

120829_XavierVilaseca.jpg 120830_XavierBoixeda.jpg

IP-specialist advokat

Endelig rekruttere atleter udgiver aftaler (i billedet rettigheder og udnyttelse). Hans syn som Sports Konsulent og Event Planner i de sidste 5 års erhvervserfaring fuldføre en ekspertise også fra perspektivet for Marketing og Finans, og give den merværdi på området for sport forretning.

I 5 år var han ansvarlig for udviklingsprojekterne for faciliteterne i FC Barcelona og nåede en betydelig stigning i indtægterne fra dens kommercielle udnyttelse. Tidligere var han ansvarlig for CRM-projektet og kundeservice på samme institution.

Forbundet med e-Business-projekter siden 1996, i 2012 blev han ansat i Onebox Ticket Management som partner og CEO. I 2016 grundlagde han Start-IT Studio for at levere konsulenttjenester og oprettelse af startups på det teknologiske område.

120831_AlbertGomaCribillers.jpg 120832_UnaiConchaOlabarrieta.jpg

Sportsmarkeder med over 6 års erfaring i kommercielle positioner inden for verdenen af sport og underholdning i London. Mere specifikt knyttet til digitale forretningsudviklingsprojekter, udnyttelse af kommercielle licenser og implementering af Ticketing-tjenester

I øjeblikket som New Business Manager for den digitale afdeling. Før F1 arbejder jeg hos Viagogo, en førende virksomhed på det sekundære marked for billetter til sportsbegivenheder, med ansvar for at åbne og udvikle forretning på det sydeuropæiske marked. Dermed tiltrækker nye klubber og topniveau sportskonkurrencer til virksomheden.

Han har arbejdet i online-spilbranchen siden 2008 med at udføre forskellige opgaver, altid knyttet til marketingafdelingerne. Han begyndte at arbejde for NetBet i hovedkvarteret i London, og i 2010 flyttede han til Barcelona for at slutte sig til Suertia, som assistent for marketingafdelingen.

Efter tre år i Barcelona-virksomheden og endnu et i RetaBET gik han til at arbejde for Mediapro, specifikt i den digitale del af beIN SPORTS som B2C Manager, hvor han tilbragte to og et halvt år. Siden marts 2018 arbejder han for The Coin Gaming Group, et estisk firma, der er specialiseret i online-spil med cryptocurrencies, som leder af LATAM-regionen.

120833_NuriaSoler.jpg 120834_SergiMesonero.jpg

Grundlægger og direktør for konsulentfirmaet dedikeret til vækst og udvikling af potentialer hos mennesker og hold: Alter Ego Sports

Mentor i ledelse og sociale færdigheder, specialiseret i High Performance. Coach og coach af mennesker og hold inden for erhverv og sport.

Læge i NLP (Neurolinguistic Programming). Forretningskvinde og manager med mere end 18 års erfaring, medlem af bestyrelsen for Barcelona Marketing Club siden 2010 og medlem af ”Catalan Sports Advisory Board” i Generalitat de Catalunya som generalsekretær siden 2011.

Sergi Mesonero er medstifter og strategidirektør for Liga de Videojuegos Profesional, den største spansksprogede e-sportsorganisation.

Han er også direktør for Esports-formanden for det katolske universitet i Murcia (UCAM). Tidligere udviklede han sin professionelle karriere inden for ikke-kommerciel filmdistribution og udstilling, instruerende flere filmfestivaler og priser og deltog i oprettelsen af Barcelona Festival Platform.

120835_RaulCipres.jpg 120836_RafaelStaat.jpg

Raúl Ciprés er en industriel teknisk ingeniør fra det polytekniske universitet i Catalonien. Master i Sports Management og Marketing fra La Salle-JCI. Grundlægger af partner og administrerende direktør for Creativialab, BTL Marketing Agency dedikeret til sport og social pro marketing. Partner og CMO for Start iWOPI. Partner af Startup EASY TRAVEL startvinderen af Airbnb Travel Tech Award. Tidligere bestyrelsesmedlem - Marketingområde - Alliancer og udvidelse af Joventut Badalona Club (Club Liga ACB). Han var General Marketing Director for Soccer Club -RCD Espanyol. Udvikling af projektet i det nye RCD Stadium.

Han var marketingdirektør for Real Club de Polo de Barcelona. Han var marketingdirektør for Joventut Badalona Club-klubben i Endesa Basketball League. Han underviser og har undervist på Master i Marketing Management på EAE Business School, Master i Sports Marketing ved UAB- Johan Cruyff Institute, Tecnocampus Mataró UPF, Postgraduate Sports Journalism på Blanquerna - Ramon Llull University og ESADE.

Hans ekspertiseområder er branding, sponsorering, sportsmarkedsføring, strategiske planer, marketingplaner, kreativ konceptualisering, branding, ny teknologi-BTL aktiveringsplaner.

Rafael er direktør for Barcelona-kontoret for Yeesss-agenturet, dedikeret til oprettelse af digitalt indhold til mærker, klubber og atleter med hovedkvarter i Paris.

Før han kom med i dette projekt, arbejdede han i fem år i kommunikationsafdelingen i Fodboldklubben Barcelona og ledede blandt andet det sociale hold af det første hold.

Han deltog også i udviklingen af en online strategi for elite virksomheder og atleter.

120837_SergiVieta.jpg 120838_VanessaBasora.jpg

Med en grad i forretningsadministration og ledelse fra ESADE har Sergi udviklet det meste af sin professionelle karriere inden for fodboldsektoren og arbejdet for agenturer, producenter, klubber og foreninger og erhvervet en global vision for denne forretning. Han begyndte sit forhold til sport ved at tilbyde økonomisk rådgivning til klubber og andre virksomheder i fritidssektoren fra KPMG Football European Unit i England. Da han vendte tilbage til Barcelona, påtager han sig flere projekter og begynder at samarbejde med Mediaiasports Media Mediasports Marketing bureau, som han senere integrerer til at lede fodbolddivisionen, rådgive klubber, konkurrencer og mærker, der er forbundet med fodboldverdenen.

På få år tiltræder Sergi i Mediapro Group Soccer Committee og leder driften af LFP World Challenge, et strategisk internationalt udviklingsprojekt fra LaLiga. I 2016 overtog han Generaldirektoratet for Granada CF på anmodning af den nye ejendom, den kinesiske gruppe DDMC, piloterende overgangen og lægger grundlaget for en professionel, digital og bæredygtig klubstyring. Siden begyndelsen af dette år er Sergi administrerende direktør for sportsfirmaet Onside Sports Iberia, et datterselskab af Lagàrdere Sports Group

Lidenskabelig om sportsverdenen, der begyndte hendes sportskarriere som tennisspiller og professionel træner.

Hun har en grad i Business Administration and Management (UVIC), Master i Marketing and Digital Business (ESADE).

Han har ledet sin professionelle karriere til verdenen af marketing og sport. Han arbejdede i mere end 11 år hos FC Barcelona og udviklede forskellige positioner inden for markedsføring, kommunikation og kommerciel, blandt andet marketingchef og leder af sportsmarkedsføring. Han er i øjeblikket chef for Brand for Sevilla FC.

Vanessa har lang erfaring med marketing, branding, digital og kommunikation.

120839_RaydeLuisBaez.jpg 120840_SerafinIbanezBailey.jpg

Dominikansk økonom, flyttet i Barcelona for 14 år siden med mere end 10 dedikeret til sportsindustrien. Han har været generaldirektør for WWP's internationale agentur for Sydeuropa og Amerika og ledet operationerne på den iberiske halvø. Tidligere har han været meddirektør for sponsorafdelingen og leder af afdelingen for digital og indhold i Euroleague Basketball.

Gennem sin karriere har han arbejdet med kommercielle og aktiveringsprojekter med NBA og et dusin af hans franchiser, LaLiga, Major League Baseball og flere af hans hold, Royal Spanish Football Federation (RFEF), FC Barcelona, Real Madrid, Valencia CF, Rakuten, TAG Heuer, BMW, Banco Santander, Red Bull, TIDAL, New Balance, Turkish Airlines, BWIN, Adidas, 2K Sports, Nike, Spalding, Efes Pilsner, Intersport, New Era Cap, Beats by Dre og Upper Deck, blandt andre mærker, skaber altid et afkast af investeringen.

Marketing og kommerciel professionel med mere end 15 års international erfaring, der er specialiseret i sportsmarkedsføring og sponsorering.

Hans tidligere og nuværende karriere involverer projektledelse med mærker, atleter, klubber, agenturer, forbund og medier i sports- og underholdningsmiljøer for EMEA, APAC og Americas. Saml mere end 200 begivenheder blandt populære sportsgrene: Fodbold, Basketball, Motorcykling, Surfing og premium: Tennis, Golf, F1, Sejlads, Ridning, Polo. Han begyndte sin karriere hos de multinationale Sportsworld Media

Program undervist i:
  • Spansk
Senest opdateret September 15, 2019
Dette kursus er Campusbaseret
Start Date
Okt 2019
Duration
12 måneder
Fuldtid
Price
11,500 EUR
Deadline
Efter placeringer
Efter dato
Start Date
Okt 2019
End Date
Ansøgningsfrist

Okt 2019

Location
Ansøgningsfrist
End Date