MBA i Global Luxury Brand Management

Institut Supérieur de Marketing du Luxe - SUP de LUXE

Studiebeskrivelse

Læs den officielle beskrivelse

MBA i Global Luxury Brand Management

Institut Supérieur de Marketing du Luxe - SUP de LUXE

Et program, der forbereder eleverne til ledelsesjob via grundig undersøgelse af produktion, logistik og kontrol med vægt på finansielle strategier og global ledelse.

Omfattende træning i marketing og brand management, med særlig vægt på sociale medier.

Et særligt fokus på detailhandel, merchandising og online salg.

Dette program forbereder eleverne de færdigheder, der er nødvendige for en vellykket luksuskarriere.

Dette nye program i Global Luxury Management er udviklet for at give en særlig styrke til 30-årsdagen for det første Sup de Luxe-program, der blev oprettet i 1990.

Det var åbenlyst, at Sup de Luxe efter at have været pioner inden for Luksus Management og Marketing Training havde mulighed for at oprette dette nye program på fuld tid på engelsk.

Sammenlignet med andre eksisterende programmer har denne ambitionen at være anderledes:

  • 1) Det er ikke et "Marketing" -program, men et "Global" Luxury-program, der træner elever i General Management og for alle aktiviteter, der er nødvendige for at være vellykkede inden for dette område: Forretningspolitik, Kontrol og Finansielle forhold, men også Logistik og Supply Chain, til at uddanne kandidater til på mellemlang og lang sigt at blive generalforvaltere af luksus datterselskaber i større strategiske lande.
  • 2) Det lægger vægt på ledelsen af ​​skabelsen og det kreative team , da vi mener, at dette er et meget vigtigt element for, at et mærke kan skille sig ud og give interessante og fremragende produkter, genstande eller tjenester.
  • 3) Det udvikler specielle færdigheder i sociale medienetværk og digital markedsføring .
  • 4) Det ønsker at skille sig ud som den bedste ledige træning i Luxury Retail og Luxury Merchandising .

Bortset fra dette specifikke indhold styrkes dette nye program i Global Luxury Management med sin tilstedeværelse som et Sup de Luxe-venture, en skole og et miljø, der kan defineres af:

  • 1) Den største MBA i luksus graduate gruppe, da den nu har en krop på ca. 1.700 alumni, de fleste arbejder for internationale luksusvirksomheder.
  • 2) En særlig vægt på et tæt og produktivt forhold til luksusindustrien generelt og de største virksomheder i sektoren.

Med en klasse begrænset til et forholdsvis lille antal studerende med internationalt potentiale, forventer dette nye program i Global Luxury Management at blive en kilde til interessante profiler for luksusvirksomhederne.

De skal finde kandidater klar til at starte, for eksempel i salg, detailhandel eller digital marketing job og udvikle en langsigtet karriere i deres firma. Det håber også at blive et kryds af internationale viden og interaktioner om luksusverdenen.

Programindhold

Alle undervisningsmetoder, herunder proaktive og internetsystemer, vil blive brugt, men hovedparten af ​​kurserne vil være baseret på forretningsmetoden.

En dybdegående analyse af en reel forretningssituation (et holdprojekt præsenteret for et luksusfirma) afslutter programmet.

Dybtgående ekspertise inden for virksomhedsledelse

  • Regnskabskontrol, rapportering og budgettering
  • Corporate financial management
  • Global international strategi
  • Global forretningspolitik

Luksus marketing management

  • Forbrugeranalyse og forbrugeradfærd; markedsundersøgelse
  • Produktpolitik og ledelse
  • Brand management
  • Internationale distributionssystemer
  • Kommunikation og reklame
  • Sociale netværk og digital markedsføring

Luksus detailhandel og merchandising

  • Grundlæggende detailøkonomi og ledelse
  • Store placering og konceptudvikling
  • Merchandising og visuel merchandising

Forvaltning af oprettelsen

  • Kunstforvaltning og særlige forhold
  • Designadministration og styring af det kreative team
  • Introduktion til produktdesign og kommunikationsdesign

Luksus talent management

  • Organisationsudvikling
  • Talent management
  • Executive karriere i luksus

Produktion, forsyningskæde og indkøb. Logistik

  • Verdensomspændende indkøbskilder
  • Kvalitetsstyring
  • Logistik, forsyningskæde og planlægningsprocesser

Luksus juridiske spørgsmål

  • Brandregistrering og immaterielle rettigheder. Kontraktforhandling og opfølgning

Sektoranalyse

  • Parfume og kosmetik
  • Smykker og ure
  • Fashion management
  • Vin og spiritus
  • Hospitality management
  • Udfordringerne på det kinesiske marked
  • Muligheder på andre energimarkeder
  • Stedet for andre BRICS-markeder

Job beskrivelse

Dette program giver en global og omfattende tilgang til luksus sektoren.

Studerende vil være parat til at blive landschefer eller marketingudviklingschefer samt supportforvaltere på nøgleområder.

Men de vil lære at have fleksibilitet til at starte deres karriere inden for salg, marketing og merchandising.

Deres store fagområder vil være:

  • Digital og en-til-en-markedsføring
  • Detailhandel, Merchandising og Visual Merchandising
  • Salgsaktiviteter, og især udvikling og styring af internationale netværk
  • Udvikling og Anvendt Marketing
  • Supply Chain og Logistik
  • indkøb
  • Global Management

De vil være forberedt på job inden for følgende sektorer:

  • Mode og tilbehør
  • Smykker og ure
  • Parfume og kosmetik
  • Vin og spiritus
  • Hotel og Hospitality Management
  • Turisme og opskalere Rejse
  • Andre sektorer, hvor begrebet "handel op" er en kilde til udvikling og rentabilitet

Da de tager udgangspunkt i dette program, vil de være klar til en helt international karriere.

Ansøgning

Sup de Luxe-programmet i Global Luxury Brand Management er designet til:

  • Graduate studerende med en grad fra et anerkendt universitet med gode karakterer og forestillinger (Bachelor, Master eller Engineering Programs),
  • Mindst 3 år meningsfuld erhvervserfaring (med undtagelse af usædvanlige profiler),
  • Unge fagfolk, der håber at fremskynde deres karrierevej.

Kandidater skal udfylde ansøgningsskemaet og vedlægge et foto og et CV.

En eller to anbefalingsbrev kan vedhæftes ansøgningsfilen.

Når filen er modtaget og udvalgt, vil en jury nøje gennemgå det og interviewe udvalgte kandidater under et ansigt til ansigt møde eller via et elektronisk link.

Denne skole tilbyder programmer i:
  • Engelsk


Sidst opdateret April 18, 2018
Varighed og pris
This course is Campusbaseret
Start Date
Startdato
Sep. 2019
Duration
Varighed
9 måneder
Fuldtid
Price
Pris
26,000 EUR
Information
Deadline
Locations
Frankrig - Paris, Île-de-France
Startdato : Sep. 2019
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen
Dates
Sep. 2019
Frankrig - Paris, Île-de-France
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen