MBA med speciale i ledelse og markedsføring af luksus og mode

ESLSCA Business School

Studiebeskrivelse

Læs den officielle beskrivelse

MBA med speciale i ledelse og markedsføring af luksus og mode

ESLSCA Business School

Den MBA ESLSCA ledelse og marketing af luksus og mode I dag efter 13 års eksistens er kendt og anerkendt som en af ​​de bedste input betyder i sådanne aktiviteter.

Det har til formål at give de studerende, ud over den rigdom af viden og analyse af disse sektorer i de økonomiske værktøjer, kunst og kultur, de færdigheder betragtes som afgørende for enhver person, der har eller ønsker at have en professionel ledelse aktivitet i disse områder uanset funktion: Leder, produktchef, indkøbschef, driftschef, retail manager, direktør for visuel merchandising, kommunikation direktør, Event Manager, direktør for detail uddannelse.

Med udgangspunkt i de grundlæggende områder af de aktiviteter, herunder oprettelse, tendenser, samtidskunst, træning i denne specifikke ledelsesmæssige spørgsmål den aktuelle design og mode i de historiske, geografiske og sociologiske aspekter af tværgående måde.

Det forudser også de komponenter digitale, nye markeder, nye økonomi ", som er en del af de færdigheder, der kræves af nutidens virksomheder.

Rankings:

  • Program Indledende pris SMBG og top ti placeringer siden starten
  • Vinder Trophy Pædagogik 2013
  • Verdens Vinder 2017 Bedste Eduniversal Masters: 18. blandt top 50 i verden
  • Ranking 5th i SMBG-Eduniversal de bedste Masters, MS og MBA i 2017 i kategorien "Luxury Management".

MÅL:

Tværfaglig, i stand til at forudse og endda udløse ændringer, den unge udøvende fra denne uddannelse, er forberedt til de forskellige funktioner i forvaltningen: skabelse, der kommer mulighed identifikation, projektering i alle dens aspekter - produktion , markedsføring, finansiering, økonomistyring, ledelse og forandringsledelse.

HVEM ER TRÆNING?

  • Til studerende i sektoren Mode og luksus, der ønsker at integrere en uddybning af passende forvaltning del til deres foretrukne sektor
  • På sektoren for studerende, ledelse, finansiering, der ønsker at tilegne sig historiske determinanter, økonomiske og kulturelle relateret til disse aktiviteter på samme tid handel at menneskelige og kunstneriske komponenter industri praksis, såsom detailhandel, visuel merchandising
  • Til studerende på naturvidenskab strøm, der ønsker at ændre deres verdenssyn i dens komponenter på én gang drømmeagtig og økonomisk
  • Som fagfolk med erfaring kun delområder overvejes (kun i erhvervslivet i en sektor og en bestemt aktivitet), der ønsker at udvide deres synsfelt og forståelse og forbedre deres færdigheder
  • Som fagfolk, der arbejdede primært i ansvarsfulde stillinger, der ønsker at udvide deres branchekendskab områder for at forbedre deres aktionspotentialer
  • I de konvertere uden direkte erfaring med professionelle praksis

kursusprogram

Kurser, selvstudier, konferencer, luksus fora, guidede ture, møder med institutioner for luksus mode og moderne kunst, casestudier, projekter, workshops, virkelige sager i selskaber, der dækker en markedsundersøgelse behandlet hold, forbavselse rapport, praktik, slutningen af ​​cyklus hukommelse.

Modul 1: Luksus og mode

  • Historie og luksus af den globale økonomi
  • Den contenders: luksus grupper, historie, strategi
  • kunst marked
  • Workshops Mode, mode og tekstil, smykker
  • Moderne kunst og udstillingsprojekt kulturel
  • Turisme og luksushoteller
  • grundlæggende parfumer

Modul 2: Marketing Luksus

  • Retsbeskyttelse og lovgivning
  • International markedsføring
  • interpersonel kommunikation
  • Annoncør kommunikation
  • Marketing Management, Brand Management, Visual
  • merchandising

Modul 3: Strategi

  • Business spil (simulation)
  • CRM

Modul 4: Skills

  • Karriere bygning
  • De digitale service-luksus aktiviteter
  • Professionel projekt - Hukommelse
  • International Business Analysis
  • offentlige taler
  • International Human Resources
  • International Business Law
  • iværksætteri

PARTNERSKABER

Abc Luksus, DNA ARPP (f.eks BVP) ARTSPHERE, Balistik kunst, Balenciaga, Berlutti, Carita, CARTIER INTERNATIONAL, Chanel sko WHESTON INTERNATIONAL Chloe De Beers, Dior, Elie Saab, ERES, Expanscience, ESTEE LAUDER, Fashion Group (Hubert Barrère), Federation of Art handler og luksus Firmenich, Hermes, Galeries Lafayette, de gallerier i Marais Art, Galerie Mermoz, Galleri og Atelier Neuf øje Z, Givenchy, FIUF QualiQuanti Institute Issey Miake, ITEC (Beyond skønhedssalon), den SULTANE SABA, Printemps, Paris Kunstindustrimuseet, LVMH, MARTIN MARGIELA, Montblanc, GALLIERA MUSEUM, Montblanc, NELLY RODI, fra L'Occitane, PACO RABANNE mode kapital PARIS, LE PETIT PALACE, Prada, ROBERTO CAVALLI, HEAVENT SALON, SALON 1618, SEMO, SEPHORA, TARA JARMON, TELEPARIS, whos NÆSTE BIJORCA Vanessa Bruno, JMWESTON, Yamamoto ...

MULIGHEDER

  • administrator
  • Product Manager
  • indkøbschef
  • Director of Operations
  • Retail Director
  • Direktør for Visual Merchandising
  • Direktør for kommunikation
  • begivenhed direktør
  • Direktør for detail uddannelse

Og alt kontrolfunktion, hvor denne uddannelse gør det muligt at passe let i luksus business, mode eller sektorer med meget høj værditilvækst.

TIDLIGERE PROFILER:

Hvor virker de?
Alkos, Balmain, Burberrys, Hermes, Carita, Darphin, Celine, Chanel, Clarins, Clear Channel, Dior, Elie Saab, Elizabeth Arden, The Natural, Giorgio Armani, Gucci, Guerlain, L'Oreal, H & M, Sun Apparel, Intercosmétique, Interparfums, Lacoste, Lenotre, LACURE Officine, Lanvin, La Perla, Martin Margiela Dufte Menard, Paul Smith, QualiQuanti, Sephora, Richard Mille, Société des Bains de Mer de Monaco, Montblanc, Hublot, Vanessa Bruno, Van Cleff, Vuitton, designe Christian Restoim - Carine Roitfeld

Hvad laver de?
Inden for de store grupper som små og mellemstore virksomheder, marketingfunktioner, detailhandel eller ledelse: ledelse detail (sælge i - sælger ud), visuel merchandising, Event Director, Product, indkøb af råvarer, International Training Manager - Retail, CRM manager, direktør, PR Assistant Brand manager, Business Analyst, assisterende produktchef Trade Marketing Eksport ...

Denne skole tilbyder programmer i:
  • Engelsk
  • Fransk
Varighed og pris
This course is Campusbaseret
Start Date
Startdato
Okt. 2018
Duration
Varighed
Fuldtid
Price
Pris
12,000 EUR
Information
Deadline
Locations
Frankrig - Paris, Île-de-France
Startdato : Okt. 2018
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen
Dates
Okt. 2018
Frankrig - Paris, Île-de-France
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen