MBA I Luksus Marketing

Generelt

Program beskrivelse

Specialiseret MBA i luksus marketing

EIML Paris MBA i Luxury Marketing er beregnet til studerende og fagfolk, der ønsker at forfølge en karriere i luksus sektoren. Denne uddannelse giver eleverne mulighed for at erhverve de færdigheder, der er nødvendige for ledelsen i luksussektoren, mens de mestrer de tekniske, kunstneriske og kulturelle aspekter.

Den specialiserede MBA i luksus marketing giver eleverne mulighed for at opnå en grad certificeret og anerkendt af den franske stat (Etat Niveau 1 BAC 5), udstedt under myndighed af IPE Management School.

mba

ORGANISATION

EIML Paris 'specialiserede MBA i Luxury Marketing finder sted over en periode på 15 måneder (november N til februar N 1).

Studie rytmen er kurser hver fredag ​​og en af ​​ud to lørdage. Klasser er slukket i august og i skoleferier.

EIML Paris 'specialiserede MBA i luksus marketing er opdelt i tre semestre hver bestående af et eller flere store mål:

Mål for 1. semester: Grundlaget for ledelsen
I 1. semester har eleverne mulighed for at vælge mellem en fransk læreplan og en engelsk pensum.

  • Marketing Management
  • Meddelelse
  • Globalisering og Luksusmærker
  • Luksus og mode forbruger adfærd
  • Økonomistyring
  • Organisatorisk adfærd
  • HR afdeling
  • Interkulturel Ledelse
  • Introduktion til den franske civilisation

c

Mål for 2. semester: Ledelsesteknikker og markedsføring af luksus
Under 2. semester kurser er kun undervist på engelsk.

  • Luksus Brand management
  • Markedsundersøgelser og paneler i luksus
  • Kunsthistorie
  • Luksus koder
  • Luksus kvalitetsstyring
  • Licensering i luksus
  • Sponsorering
  • Produktstyring og detailhandel
  • Luksus distribution
  • Luksus indkøbsforvaltning
  • Oprettelsesprojekt: tekniske, kommercielle og juridiske spørgsmål
  • Forretningsplan for iværksættere
  • Forretningskonsulent i luksus
  • Strategi og kommunikation i luksus
  • E-business og sociale netværk i luksus
  • Etik og bæredygtig udvikling i luksus

Mål for 3. semester: Specifikationen af ​​fem store sektorer af luksus
Endelig i løbet af tredje semester, helt undervist i engelsk, eleverne anvender de store luksus sektorer gennem specialiserede kurser og sektorspecifikke casestudier.

  • Modeindustrien (sektorspecifikke casestudier, kendskab til farver, stoffer, materialer)
  • Skønhedsbranchen (case study sektorspecifik viden om kosmetik, parfume)
  • Smykkerindustrien (case study segment, produkt viden og geologi)
  • Turisme og gæstfrihed industrier (sektor case study, besøg på paladser, luksus rejse)
  • Den gastronomiske og enologiske industri (sektorstudie, besøg af vinmarker og værksteder)

grad

Graduation

  • Grad certificeret og anerkendt af den franske stat (Etat Niveau 1 BAC 5), udstedt under IPE Management School.
  • MBA specialiseret i luksus marketing
Senest opdateret Mar 2020

Om skolen

EIML Paris Ecole Internationale de Marketing du Luxe is the unique school of its own in France that offers a five-year higher education program from Bachelor to Master’s levels. Created in collaborati ... Læs mere

EIML Paris Ecole Internationale de Marketing du Luxe is the unique school of its own in France that offers a five-year higher education program from Bachelor to Master’s levels. Created in collaboration with the major economic players in the luxury sector, the program provided at EIML Paris trains managers to be and is particularly suited to those seeking a career with high responsibilities in various sectors. Minimer