MBA I International Business Management

Generelt

Program beskrivelse

Kandidatuddannelse i Finland! Hovedprogrammet for dette program er at gøre det muligt for dig at udvikle faglige færdigheder, nyt innovative ideer, løse komplekse forretningsproblemer og udforske nye forretningsmuligheder. Vores program er for dem, der efter at have oplevet de mange facetter i erhvervslivet, ønsker at tage deres karriere frem og opgradere deres kompetence.

  • Grad: Master of Business Administration
  • Træningstype: Deltidsstudier
  • Længde: 90 ECTS
  • Årligt indtag: 15
  • Ansøgningsperiode: 8.-22. Januar 2020


Dette program er beregnet til deltidsstuderende. Studerende forventes at gennemføre programmet i seks semestre (i gennemsnit 15 ECTS pr. Semester). Forelæsninger finder sted i klasseværelset i løbet af hverdage i arbejdstid i et internationalt miljø sammen med studerende fra JAMK internationale partnere.

Find nye muligheder

I løbet af dine studier får du værktøjer til at udvikle din faglige profil og den organisation, du er tilknyttet. Vores mål er, at vores kandidater vil være i stand til at anerkende ændringer i forretningsmiljøet, finde nye forretningsmuligheder og formulere de rigtige strategier til at indfange dem.

Løs problemer og nyt

Under Masterstudiet vil du blive bekendt med problemer i forbindelse med internationalisering og styring af virksomheder på globale markeder. Studier inden for forskning og udvikling vil øge din kompetence i kreativ og innovativ problemløsning og beslutningstagning.

Undervisningsgebyr og stipendium

Studieafgiften i International Business Management (kandidatuddannelse) er 9000 euro / studieår. I det første studieår dækker JAMK 50% af studieafgiften hos JAMK . I de følgende akademiske år dækker stipendet 50% af studieafgiften, hvis en studerende tjener mindst 30 point pr. Studieår.

Programstruktur

90 ECTS-programmet består af følgende moduler: Global business management, Forskning og udvikling, Valgfag og kandidatafhandling. Global Business Management | 35 ECTS Det globale business management modul har til formål at udvikle elevernes kompetencer til at anerkende muligheder fra ændringer i det globale miljø og formulere rigtige strategier til at indfange dem. Vækststrategier, udenlandske markedsadgangsstrategier, lederskab, kultur og rollen i klynger med aktører fra markedet og institutionelle miljøer i udformningen af ​​passende strategier er omfattet af dette modul i de følgende kurser.

  • Finansiel analyse og økonomisk kommunikation
  • Globale vækststrategier
  • Globalt lederskab og kultur
  • Global markedsføring og salg
  • Styring af nye ventures til global vækst
  • Mikroøkonomi af konkurrenceevne
  • Strategisk ledelse

Forskning og udvikling | 15 ECTS Forsknings- og udviklingsmodulet er 15 ECTS. Det sigter mod at udvikle elevernes kompetencer gennem studierne, især for at gennemføre individuel forskning. Som forberedelse til deres kandidats speciale lærer de at identificere forskningsproblemer og bruge forskellige forskningsmetoder til at løse dem. Dette modul indeholder følgende kurser.

  • Professionel udvikling
  • Forskningsmetoder i erhvervsadministration
  • Kvalitative eller kvantitative forskningsmetoder

Valgfag | 10 ECTS Studerende skal vælge to valgfrie kurser i deres studier (i alt 10 ECTS). Mulige alternativer omfatter følgende kurser. Studerende kan også vælge valgfag fra andre kandidatuddannelser eller deltage i JAMK Studerende i udlandet programmer som Grand Study Tour, Cypern, Grand Study Tour, Hong Kong eller JAMK lederskabsprogram i Silicon Valley, USA.

  • Brand management
  • Finansiering af nye ventures på globale markeder
  • Projektledelse
  • Strategisk human resource management
  • Strategisk ledelsesregnskab

Speciale | 30 ECTS Afhandlingen er et forsknings- eller udviklingsprojekt, der er designet til at tjene arbejdsliv. Det understreger praktisk anvendelse og understøtter den studerendes karriereudvikling. Afhandlingen er baseret på innovativ videnproduktion, der bruges til at kombinere dokumenterede erfaringsoplysninger opnået gennem udviklingsaktiviteter og en videnskabelig tilgang. Afhandlingen kan udgøre et projekt, en undersøgelse eller en udviklingsopgave. Masterafhandling er det primære bevis for, at eleverne viser de kompetencer, de udvikler gennem deres studier. Studerende opfordres til at komme med opgaverideer på tidlige stadier i deres studier og ledes gennem regelmæssige kandidatseminarer til deres gennemførelse.

Virksomhedskarrierer

Målene, strukturen, indholdet og leveringen af ​​MIB-programmet er fuldt afstemt for at forbedre beskæftigelsespotentialet for kandidater. Desuden skal kravet om mindst tre års relevant erhvervserfaring efter bacheloruddannelsen sikre, at eleverne forstår deres konceptuelle viden og er i stand til at relatere det til fagområder på en holistisk måde. Den succes, som JAMK opnået i ansættelsesarenaen, kan henføres til stærk konceptuel viden, forretningsevner, iværksætterkompetencer, kundeorientering, selvstændige arbejdsevner, løbende læringsevner, oplysningsfærdigheder, problemløsningskompetencer, kommunikationsfærdigheder og it-tekniske færdigheder.

Finland: et sikkert land

En af vores internationale studerende var meget overrasket over at få hende tabt tegnebog tilbage. Det kan faktisk ske i Finland! Finerne siges at være meget ærlige. Jyväskylä: En bydel Hver 4. person, du passerer i Jyväskylä, er studerende. Byen er meget dynamisk. Tag et kig på sports- og kulturaktiviteterne, for ikke at nævne restauranter og caféer.

Senest opdateret Mar 2020

Om skolen

There is demand for JAMK graduates: they have know-how, the right kind of attitude and pride for their professional skills. Being a professional offers you more choices in life and career. The facilit ... Læs mere

There is demand for JAMK graduates: they have know-how, the right kind of attitude and pride for their professional skills. Being a professional offers you more choices in life and career. The facilities at JAMK combine a relaxed atmosphere with high technology. Our international students report that the teaching is excellent and our staff are very supportive. Our graduates have the knowledge and skills to succeed in the global working environment. Minimer