MBA Global Fashion Media

IFA Paris

Studiebeskrivelse

Læs den officielle beskrivelse

MBA Global Fashion Media

IFA Paris

IFA Paris MBA CERTIFICERET AF FEDE (FÉDÉRATION EUROPÉENNE DES ÉCOLES)

  • VARIGHED: 15-måneders program på engelsk
  • KAMPUSER: Paris
  • NÆSTE INTAKE: September 2019
  • ECTS KREDIT: 120
  • ANSØGNING FEE: € 150
  • UDGIFTSGIFT: € 14.800
  • BEGRÆNSET TIL 25 elever pr. Klasse

"Fashion i en alder af sociale medier er meget spændende"

INTRODUKTION

Mode handler lige så meget om historier, ord og billeder som det handler om produkter, beklædningsgenstande og tilbehør. Det er blevet et globalt kulturelt og socialt fænomen, og reklame, fotografering, magasiner og arrangementer er hovedparten af ​​dette skift. De seneste ændringer i digitale kommunikationsværktøjer og sociale medier har ført til, at ord og billeder bliver endnu mere afgørende for det, men har også gjort systemet mere og mere komplekst og svært at kontrollere.

Vores Global Fashion Media MBA var specielt designet til at imødegå disse ændringer. Det er primært rettet mod studerende eller unge fagfolk fra en bred vifte af baggrunde, der er interesseret i karriere relateret til visuelle repræsentationer og kommunikation, journalistik, reklame, fotografisk styling, kunstnerisk retning, e-handel, PR, fotografi og endda digitale teknologier og social media management, enten i modeverdenen eller i de kreative industrier som helhed.

Dette kursus har 3 hovedmål: Berigelse af vores elevernes mode-, visuelle og mediekultur med moduler som «Fashion Photography History», der sætter perspektiv på de historiske ændringer i visuelle repræsentationer af mode og skaber forbindelse til andre kreative felter, eller «Fashion 2.0 », der fokuserer på de seneste udviklinger inden for digital kommunikation.

At hjælpe vores studerende med at forstå de strategiske udfordringer, som moderselskaber og mærker står over for, og rollen som kommunikationsværktøjer i den. Moduler som "International Marketing Communication", "Branding" eller "Sensorial Marketing" formulerer kommunikationsværktøjer med den globale ledelse af virksomheder, der har kreative aktiviteter i centrum for deres forretning.

At give eleverne mulighed for at bruge de færdigheder, de har erhvervet i løbet af de mange workshops, der drives af fagfolk, som vi tilbyder hele året. Eksempler på dette er at opretholde en blog dedikeret til mode og kultur gennem hele programmet og producere et modemagasin i sin helhed, fra funktion og artikel til skrivning til fotografering og kunstnerisk retning.

Dette program slutter med det, vi kalder Capstone Project, en individuel forskning og et kreativt projekt. Når man arbejder på Capstone, opfordres hver elev til at tilpasse specifikke emner i MBA Global Fashion Media i henhold til egne faglige projekter og områder af interesse.

Flytning fra Paris til Shanghai campuserne giver eleverne ikke kun mulighed for at sammenligne de sektorforskelle mellem modne og nye markeder, men også for bedre at forstå, hvilke virkninger lokale kulturer kan have på kommunikation og billedproduktion.

I begge byer har eleverne mulighed for at deltage i en bred vifte af arrangementer, møde med fagfolk, modeshows, udstillinger og professionelle messer til at tage selskabsture, så de kan bygge deres eget faglige netværk. Karriere- og Alumni Center er også der for at tilbyde vejledning til IFA Paris studerende og alumner og samler et stort netværk af kandidater og alumner fra over 50 forskellige nationaliteter.

Alle vores programmer er formuleret omkring ECTS-rammen som defineret i Bologne-konventionen. Efter afslutningen af ​​deres kursus modtager de i alt 120 ECTS, der nemt kan overføres, hvis de beslutter at studere yderligere. Dette program modtog også IDEL / IDEART akkreditering og er certificeret som en "International Master".

ADGANG

Adgangskrav:

  • Fortrinsvis 2 års erhvervserfaring (Praktikophold tages i betragtning)
  • Bachelor Graduate eller betydelig erhvervserfaring inden for beslægtede områder
  • IELTS 6.5 eller TOEFL IBT 79 (eller ækvivalens) eller bevis på studier på engelsk for ikke-engelsktalende engelsktalende
  • Interview (på campus eller Skype)
  • Online test

Dokumenter at give:

  • Udfyld ansøgningsskemaet online
  • Seneste transkription
  • Kopi af bachelorgrad eller ækvivalens
  • Motivations brev
  • CV / CV
  • Pasfoto
  • Kopi af pas

Alle ansøgninger vil blive gennemgået af programdirektør og akademisk direktør for postgraduate afdeling. Hvis ansøgerne anses for ikke at opfylde minimumskravene for adgang til akademisk baggrund, vil de blive bedt om at tilmelde sig på en stiftelsesworkshop, der blev afholdt inden startdatoen for deres MBA-program.

KURSSTRUKTUR

Vores MBA Global Fashion Media kursus dækker en bred vifte af moduler grupperet i fem hovedmodul grupperinger:

Markedsføring og ledelse: Denne gruppe omfatter en række moduler, der planlægges successivt på baggrund af strukturen i en marketingplan. Den overordnede kendskab til de studerendes kendskab vil forberede dem på:

  • analysere komplekse markedsføringsudfordringer baseret på praktiske case studies

  • allokere ressourcer strategisk for at nå forudbestemte mål

  • håndværksmærke DNA'er, der giver mulighed for at opnå en bæredygtig konkurrencefordel

Forretningsproblemer: Kapaciteten til at lytte og fortolke markedernes signaler er en vigtig bestanddel af dagens ledere. Det skal kontinuerligt dyrkes. Inden for denne modulgruppering vil eleverne opdage medieindustriens idiosyncraser ud fra et økonomisk og finansielt synspunkt.

Teknisk proces: Modulerne under "Teknisk proces" er baseret på en innovativ læringsfilosofi. Studerende vil blive sat i en real-life kontekst gennem en serie af praktiske workshops lige fra fotografering til kreativ journalistik.

Mediemiljø: Deltagerne vil udvikle et tema, som vil repræsentere et fælles koncept, der skal implementeres gennem forskellige medieunderstøttelser i modulerne BLOG, SKOOT, WORD og VIDEO.

Media livsstil: En række seminarer baseret på erfaringsmæssig læring, hvorunder studerende vil blive nedsænket i specifikke universer, der strukturerer medieindustrien.

Stiftelsen workshop vil blive undervist i 2 hele uger (75 timer) og omfatter følgende moduler:

Principper for markedsføring - 15 timer
Kvantitative forskningsmetoder - 15 timer
Regnskabsprincipper - 15 timer
Arbejdsmetode - 15 timer
Projektledelse - 15 timer

Studiearbejde:

567 timers ansigt til ansigt foredrag
713 timers selvstudium
840 timer af et capstone projekt
200 timers industriel kontakt og samarbejde

For flere oplysninger og for at downloade programbrochuren henvises til https://www.ifaparis.com/courses/postgraduate/mba-global-fashion-media

Denne skole tilbyder programmer i:
  • Engelsk


Sidst opdateret September 5, 2018
Varighed og pris
This course is Campusbaseret
Start Date
Startdato
Sep. 2019
Duration
Varighed
15 måneder
Fuldtid
Price
Pris
14,800 EUR
Ansøgningsgebyr 150 EUR
Information
Deadline
Locations
Frankrig - Paris, Île-de-France
Startdato : Sep. 2019
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen
Dates
Sep. 2019
Frankrig - Paris, Île-de-France
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen
Videoer

IFA Paris: Capstone Project by MBA Global Fashion Media Student David Requena