Read the Official Description

Sports Management School er en international skole specialiseret i Sports Management placeret i Paris, Lausanne og Barcelona .

Dens position som en ”Pure player” fokuserede udelukkende på Sports forretning giver det reelle erfaring i alle de områder, der er knyttet til sportens verden erhvervslivet såsom handel og distribution, markedsføring, kommunikation og begivenhed organisation.

Sports Management School blev oprettet i 2010 og har over 600 studerende og mere end 180 kandidater. Med en 90% integrationsrate i sportbranchen efter graduering taler fakta for sig selv.

Mål for den internationale MBA i Sports Management

Vores internationale MBA i Sports Management er et skræddersyet program, der kombinerer en stærk baggrund i almen erhvervsuddannelse med en dybdegående forståelse af sportens økonomi og det internationale sports erhvervsmiljø.

Vores elevkrop består af forskellige nationaliteter.

Vores mål er at uddanne unge fagfolk og sportsforvaltere.

Vores faglige mål er at give de studerende markedsførings-, ledelsesmæssige og operationelle færdigheder, der gør det muligt for dem at arbejde i sportsmiljøet.

SMS stræber efter excellence inden for sportstrategi, marketing og økonomi.

Dette MBA-program løber over et år efter opnåelsen af den fireårige bachelorgrad, eller en kandidatgrad (bac 4).

Studerende tildeles en kandidatgrad efter vellykket gennemførelse.

Dette yderst specialiserede program er designet til fremtidige ledere og eksperter i sportsbranchen.

Til hvem er træningen

Til studerende fra sportssektoren, der ønsker at gå videre i sportsmarkedsføring, som er deres primære felt.

Til studerende fra handels-, distributions-, institution-, udstyrs- eller agentursektorer, der ønsker at specialisere sig i økonomistyring og ledelsesbestemmende faktorer, der er forbundet med deres oprindelige aktiviteter, samt at håndtere de menneskelige komponenter i industriens praksis (såsom detailhandel eller visuel merchandising).

Til fagfolk, der har en ufuldstændig erfaring inden for sportsbranchen (som er eksperter inden for bestemte sektorer og aktiviteter), og som ønsker at åbne deres kompetenceområde og øge deres færdigheder.

Til fagfolk, der primært har arbejdet som ledere eller direktører, og som ønsker at udvide deres viden om sektoren for at styrke deres evne til at drive og overvåge deres hold.

Til personer, der er i en omstillingsproces, uden nogen konkret erfaring i erhvervets praksis.

Muligheder

  • Sportsartikler producenter og leverandører (marketing manager, sponsor manager, produkt manager, forretningsudvikler, network manager osv.)
  • Sportsvarer distributører (butikschef, hyldechef, salgskoordinator, presentator, event manager osv.)
  • Professionel og amatør sportsklub og føderation (leder af presse, kommunikationschef, administrativ leder, pressemedarbejder, sponsor manager, event operations manager osv.)
  • Lokal og regional reklame og business sponsorering (forretningsudvikling og partnerskabsadministrator, sponsor manager, gæstfrihed og event manager osv.)
  • Medier og nye medier (sportsjournalist, reklamemanager, kommerciel sponsorering osv.
  • Organiseringsorganisation for sportsbegivenheder (teknisk leder, logistikchef, projektkoordinator, direktør, kommunikationschef, mediekoordinator, sponsorering af gæstfrihed, ledelse af strategiske arrangementer mv.
  • Sports marketing og kommunikationskonsulent (projektleder, fællesskabschef, salgschef, webdesigner og / eller designer, konsulent osv.)
  • Lokale, regionale og nationale myndigheder (kommunal, regional eller fransk «afdeling» sportschef, sports projektleder, arrangementskoordinator osv.)
  • Fitness, velvære og sport fritidssektor (sports gym manager, leder af et "FIVE" center, ferie eller rekreative center manager, arrangement og underholdning manager osv.)
  • Sports velgørenhedsorganisationer og sponsorering (grundleder, partnerskabskoordinator osv.)

Klasse Skema

Den internationale MBA i Sports Management er organiseret på denne måde:

  • Kurser
  • Vejledninger
  • Konferencer
  • Besøg og møder med sportsinstitutioner (tilbringe en akademisk uge i Lausanne, London og Barcelona)
  • Casestudier
  • Projekt workshops (Frankrig 2023, Paris 2024)
  • Consulting Field Experience i en reel situation
  • Kandidatafhandling

Programmet er opdelt i 7 moduler og en Academic Sports Business Tour i Europa.

Program

Idrætsmiljø

  • Grundlag for europæisk sport
  • International Sports Governance *
  • Sport International Relations, Business
  • Sports socioøkonomisk sammenhæng
  • Europa vs amerikanske sammenlignende sportsorganisationer

* undervist i Lausanne

Sportsmarkedsføringsstrategi

A - Mix markedsføring i sports miljø

  • Sports Marketing, Sponsorering
  • Licensing
  • Sports Business Communications
  • Digital Sports Media
  • Sportsindtægter strategi

B - Værdikæde og markedsføringsstrategi

  • Aftaler om aftaler om rettigheder
  • Tv-net sportsgrene **
  • Sportscenter
  • Global Marketing Strategy

** undervist i London

*** undervist i Barcelona

Administrere internationale sportsbegivenheder (IOC, UEFA, FIFA)

  • Driftskonkurrencer: Fodboldkampens liga
  • Organisering af sportsbegivenheder: UEFA Euro
  • Workshop Fokus på PARIS 2024 og Frankrig 2023: kandidatur, operationel, levering

Ledelsesstrategi i sportsbranchen

  • Ledelsesfærdigheder
  • Sports regnskab
  • Strategisk ledelse
  • Oprettelse af nye ventures i sportsmiljøet

Juridiske aspekter af sport

  • Sportslov
  • International Comparative Sports Laws
  • Forretningsret

Valgfrie kurser (2 ud af 5)

  • Sports Management Strategy (undtagen fodbold)
  • Forretningsplan
  • Ledelse
  • Introduktion til e-sport
  • Management Consulting Field Experience

Afsluttende kandidats speciale

Program taught in:
Engelsk

See 3 more programs offered by SMS - Sports Management School »

Last updated February 28, 2019
This course is Campus based
Start Date
Okt. 2019
Duration
1 år
Fuldtid
Price
11,500 EUR
Deadline
By locations
By date
Start Date
Okt. 2019
End Date
Application deadline

Okt. 2019

Location
Application deadline
End Date