Executive Master of Business Administration - Digital Management
USEK - Holy Spirit University of Kaslik
Nøgleinformation
Vælg placering
Campus placering
Jounieh, Libanon
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
Blandet
Varighed
18 Måneder
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
USD 480 / per credit
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Oct 2024
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
USEK Business School (UBS) i samarbejde med ESSCA (École Supérieure des Sciences Commerciales d'Angers), medlem af "Conférence des Grandes Écoles" (CGE) og AACSB, EQUIS og AMBA triple-akkrediteret, kan nu tilbyde en unik program i Libanon, der giver studerende et dobbelt diplom:
- En specialiseret kandidatgrad i digital ledelse fra ESSCA;
- En executive MBA fra USEK.
Dette program, leveret på ESSCA campus i Paris og akkrediteret af "Conférence des Grandes Écoles" (CGE), leveres også på USEK i Libanon og er designet til libanesiske unge fagfolk.
Det foreslår følgende specialiseringer til interesserede kandidater:
- Digital Management, Corporate Digital Transformation, der danner leder-ledere, der arbejder med agile metoder, og som kan etablere en digital strategi til gavn for deres brand (i B2C eller i B2B);
- Digital ledelse, forretningsudviklingsmulighed, der danner intrapreneurielle ledere, der kan gennemføre og udvikle avancerede teknologiske projekter, samtidig med at de økonomiske resultater af virksomhedens digitale aktivitet bevares godt.
Programmål
Dette program danner digitale ledere, der er i stand til:
- Definere digitale forretningsmodeller til fordel for strategiske udfordringer
- Beherskelse af brugerens oplevelse, big data og webmarkedsføringshåndtagene
- Synkronisering af marketingstrategier og følge væksten i virksomhedens digitale aktivitet
- Udvikling og kontrol af en e-business aktivitet
- Stimulering af kulturelle og organisatoriske ændringer gennem agility og innovation
Læreplan
Programmets varighed er 18 måneder; en professionel afhandling bør udarbejdes af de studerende i slutningen af uddannelsen. Kurser afholdes hovedsageligt en gang om måneden i slutningen af ugen.
Halvdelen af uddannelsen leveres på fransk, mens den anden halvdel leveres på engelsk. Dens struktur kombinerer 38 amerikanske kreditter.
Lærende ekspedition
I slutningen af første semester bliver de studerende kaldt til at rejse til Silicon Valley, den californiske teknopol, til en "Learning Expedition". Denne studietur omfatter møder med innovations- og virksomhedsskabende personligheder, netværkssamlinger og besøg på virksomheder, forskningscentre, universiteter og startups.
Kurser
Fælles kerne
- DMGT515 Forretningsforskningsmetoder og professionel udvikling
- DMGT520 kundesti, mobilstrategier og sociale medier
- DMGT530 digitale forretningsmodeller, innovation og big data
- DMGT525 digital markedsføring og tilsluttede enheder
- DMGT510 Essentials of Business Studies
- DMGT535 International Learning Expedition
Mulighed 1 - Specialisering i digital transformation af virksomheden
- DMGT610 Brand Strategy in a Digital World
- DMGT615 Digital Transformation og Change Management
Mulighed 2 - Specialisering i forretningsudvikling
- DMGT625 Forretningsudviklingsstrategier
- DMGT620 Webdesign og e-handelsplatform
Capstone
- DMGT690A Professionel speciale
I samarbejde med ESSCA School of Management, Frankrig. Studerende vil blive forsynet med et dobbelt diplom: en specialiseret mastergrad i digital ledelse fra ESSCA og en Executive MBA fra USEK
Læringsmål 1: Kandidater vil mestre den strategiske digitale marketingoplevelse.
- Læringsmål 1. Analyser erfaringsbaserede marketingstrategier for at implementere en e-shoppingoplevelse.
- Læringsmål 2. Demonstrere evne til at synkronisere en mobil marketingplan inden for en multikanalstrategi.
- Læringsmål 3. Udnyt data og konstruer en effektiv forretningsmarkedsføringstilgang baseret på kundeviden.
Læringsmål 2: Kandidater vil øve sig i innovation vedrørende digitale forretningsmodeller.
- Læringsmål 1. Udvikle en innovation og brug et forretningsmodellærred.
- Læringsmål 2. Definer en digital kommunikationsstrategi.
Læringsmål 3: Kandidater vil besidde digitale strategiske brand management-evner.
- Læringsmål. Udvikle og implementere en 360-graders digital brandhandlingsplan.
Læringsmål 4: Kandidater får de nødvendige færdigheder relateret til digital transformation.
- Læringsmål 1. Forstå den digitale transformation af organisationer og ledelsesudviklinger relateret til digital udvikling.
- Læringsmål 2. Forstå agile projektledelseskoncepter og anvende passende ledelsesmetoder i et digitalt forretningsmiljø.
Læringsmål 5: Kandidater vil have effektive kommunikationsevner.
- Læringsmål 1. Organiser, skriv og eksekver mundtlige og skriftlige faglige rapporter for virksomheder i et globalt miljø.
- Læringsmål 2. Tale og præsentere ved hjælp af professionelle kommunikationsevner og teknologi.
Indlæggelser
Karrieremuligheder
Dette program giver følgende arbejdsmuligheder:
- Chief digital officer
- Marketing og digital direktør
- E-business digital iværksætter/intraprenør
- Web marketing projektleder og digital kommunikation
- Digital strategikonsulent
- Forretningsudvikler
- E-business direktør
- Brand manager
- Social Media Manager