Commonwealth Executive Master of Business Administration (cemba)
Wawasan Open University
Nøgleinformation
Campus placering
George Town, Malaysia
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
Blandet
Varighed
Kontakt skolen
Hastighed
Deltid
Studieafgifter
MYR 24.750 / per year
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Commonwealth Executive Master of Business Administration (CeMBA)
Udviklet som et program i samarbejde med Commonwealth of Learning (COL), Vancouver, og et konsortium af fire deltagende universiteter i Asien, er dette program designet til at hjælpe fagfolk der arbejder som ledere og tilsynsførende i malaysiske organisationer, for at få en grundig forståelse af ledelsesprincipper og udvikle færdigheder og kompetencer, der kræves for at fungere som effektive ledere i det stærkt konkurrenceprægede globale erhvervsklima. Præsentationen af kursusindhold i Åben fjernundervisning (ODL) sikrer, at eleverne ikke behøver at forskubbe fra deres arbejdsplads. Den moderne og yderst relevant indhold program understøttes af online og ansigt-til-ansigt tutor support, videokonference baseret interaktion og Residential School cum Project Workshop.
Programfunktioner
Programmet tilbydes som en fjernundervisning form for uddannelse med attendability adgang og fleksibilitet elementer passer til kravene i arbejde voksne i Malaysia.
- Indhold udviklet i fællesskab gennem deltagelse af COL og førende åbne universiteter i Asien.
- Global indhold, som er passende tilpasset lokale erhvervsliv.
- Effektiv læring understøttes af meget interaktiv og veldesignede læring support system, herunder ansigt til ansigt tutorials, online og telefonisk vejledning, videokonferencer support, trådede diskussioner og mulige interaktion med industrien ledere.
- Program levering af kvalificeret universitetets fakultet medlemmer.
- Højt ansøgning orientering gennem brug af cases og projektarbejde komponent.
Karriereudsigter
Management kandidater af programmet kan positionere sig til mellemste og højeste niveau ledende stillinger i nationale og internationale organisationer, stræber efter opadgående mobilitet i deres egne organisationer eller tage op udfordrende opgaver i ledende stillinger i industrien eller servicesektoren.
Kursus støtteaktiviteter
Ser man på de særlige forhold i den udøvende MBAprogramme, og den forventede studerende profilen, programmet levering indeholder flere funktioner i online-studerende støtte ud over den ansigt til ansigt støtte. Følgende er thecomponents af theprogramme levering:
Face-to-face Tutor support: Underviserne vil engagere 5 tutorial sessioner per kursus, for at give ansigt til ansigt tutorials til de elever, sammen med e-mail baseret support som reaktion på de studerendes forespørgsler. Ikke foreslås mere end 25 elever, der skal tildeles hver vejleder for et givet kursus. Den onlinetutorial støtte vil blive ydet på grundlag af en på forhånd annonceret tidsplan og de studerende forventes at deltage aktivt i møderne. Der er planlagt i alt 5 tutorial sessioner per semester for hvert kursus. Underviserne vil føre diskussioner på tutorials og give præciseringer om spørgsmål vedrørende kurset, markere dine opgaver, give feedback og rådgive dig samt overvåge dine fremskridt. Underviserne vil også foretage diskussioner case study som en del af tutorials.
Online chat-session kan udføres enten med eller uden lyd og video præsentation. Diskussioner og meddelelser på klasse projekter og casestudier kan bogføres for hele klassen eller for en bestemt gruppe af studerende. Der er også chat log funktionen indeholder oplysninger om chat-sessioner, som eleverne kan se når som helst. Underviserne og fagansvarlige vil også foretage online trådede diskussioner om aktuelle temaer for hvert kursus.
Videokonference support: Den videokonference facilitet er til rådighed for at gennemføre tutorials lejlighedsvis. Det kan også anvendes til udførelse af Viva Voce for studerendes forskningsprojekter under programmet. Til gavn for de studerende, kan de offentlige foredrag af fremtrædende akademikere og brancheeksperter organiseres gennem videokonferencer.
Diskussion plads til Learner interaktion som en del af de Wawasanlearn funktioner: Dette er et interaktivt miljø, hvor de studerende kan have diskussioner og stille spørgsmål indbyrdes, organisere case diskussioner, erfaringsudveksling og andre peer-interaktion. Eleverne opfordres til at danne læring samfund til at øge deres læring gennem deling andres erfaringer samt lære om forskellige anvendelser af koncepter i forskellige organisationer
Residential School cum Project Workshop (RSPW): En Residential School cum Project Workshop, fordelt over en weekend, vil der blive arrangeret en gang i hvert semester til at give intensiv samspil med branchens eksperter til at øge deres viden og hjælpe med at udfylde deres projektarbejde. Desuden vil den Residential School skabe en platform for eleverne til at dele erfaringer og etablere brugbare netværk.
Digital Library Access: Registrerede elever efter godkendelse, skal have adgang til elektronisk bibliotekskataloger, databaser, e-bøger, e-tidsskrifter og andre referencepunkter ressourcer virtuelle.
Handy Guide til Management guruer: Gennem et samarbejde mellem BBC og COL, Charles Handy, den bemærkede ledelse professor fra London Business School og nu en uafhængig forfatter, fik til opgave at forberede "The Handy Guide til The guruer for Ledelse" som en slags "væsentlig introduktion" til en program af denne type. Vejledningen er en radio serie, i alt 12 programmer af en varighed 15 minutter hver, første broadcast i BBC World Learning streng af uddannelsesprogrammer, i de sidste tre måneder af 2001. Eleverne kan nu høre denne serie - som ser på det arbejde tolv management guruer, herunder Peter Drucker, Tom Peters, Sumantra Ghoshal, Kenichi Ohmae og Bill Gates - online på BBC World Service Learning engelsk hjemmeside http://www.bbc. co.uk/worldservice/learningenglish/work.
Adgangskrav
(1) Regelmæssig indtastning
- Bacheloruddannelse med CGPA på mindst 2,5; ELLER
- Bacheloruddannelse med CGPA på mindre end 2,5 med et minimum af 5 års erhvervserfaring på det pågældende område; ELLER
- Enhver anden tilsvarende kvalifikationer er anerkendt af den malaysiske regering og godkendes af Senatet på universitetet
(2) Akkreditering af erfaringsbaseret læring (APEL)
Akkreditering af erfaringsbaseret læring (APEL) giver en mulighed for personer med erhvervserfaring, men mangel på formelle akademiske kvalifikationer til at forfølge deres tertiære studier. APEL omfatter identifikation, dokumentation og evaluering af tidligere erfaringsbaseret læring til at bestemme, i hvilket omfang en person har opnået de ønskede læringsmål, for at få adgang til et program for undersøgelse.
Ansøgere bør opfylde følgende optagelseskriterier fastsat af ministeriet for højere uddannelse (MOHE) og malaysiske Qualifications Agency (MQA):
- Kandidaten skal være mindst 30 år i det år, ansøgningen og have mindst STPM / Diploma / ækvivalent (f.eks fond) med relevant erhvervserfaring.