MBA i kommunikation og public relations
EU Business School
Nøgleinformation
Campus placering
Barcelona, Spanien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
1 - 2 År
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
EUR 7.300 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Mar 2024
* Barcelona studieafgift. For München er studieafgiften € 22.500. Undervisning i Genève/Montreux er 37.800 CHF om året. Onlineundervisning er € 17.400 om året
Introduktion
Bliv en Game Changer!
Deltag i vores online informationssession - Tilmeld dig nu!
De færdigheder, der kræves til kommunikation og public relations, er blevet drastisk omdefineret med fremskridt inden for sociale og digitale medier. Fagfolk på området er forpligtet til at koordinere stadig mere komplekse PR-kampagner og definere indviklede strategier og mikromål for at sikre, at en organisations centrale budskaber når ud til deres centrale målgrupper. Dette program vil give eleverne den knowhow, de har brug for for at holde sig foran de nuværende tendenser og anvende de nyeste teknologier og kommunikationsstrategier.
- Varighed : Tre semestre/et år (90 point)
- Steder : Barcelona, Genève, Montreux, München, Online
- Undervisningssprog : engelsk
- Startdatoer : oktober/januar/marts
- Adgang: Året rundt
Grad tildelt
- For studerende, der studerer på vores campus i Barcelona og Schweiz, er en statsanerkendt, universitets-MBA-grad akkrediteret af Universidad Católica de Murcia (UCAM), Spanien.
- En EU Business School Schweiz privat og internationalt akkrediteret MBA -grad.
Galleri
Indlæggelser
Læreplan
MBA i digital kommunikation (90 ECTS) er en etårig, tre-sigtet uddannelse. Studerende gennemfører fem til seks kursusmoduler pr. semester, som kombineres med blandt andet seminarer, virksomhedsbesøg, gæstetalersessioner og casestudier. For at opgradere skal de studerende gennemføre et modul for ledelsesforskningsmetoder og en afhandling. Dette program er også tilgængeligt som en to-årig, seks-sigtet, deltidsuddannelse.
År 1
Term 1 (18 Ch | 23 Ects)
- Transformationel ledelse og ledelse
- Organisatorisk adfærd
- Finansiel rapportering og analyse
- Markedsføring i en digital verden
- Dataanalyse for ledere
- Forhandling
- Konsulentlaboratorium
- Business Immersion Week
Term 2 (21 Ch | 27 Ects)
- Selskabsfinansiering
- People & Talent Management
- Global økonomi for ledere
- Strategi og beslutningstagning
- Management Information Systems
- Kommunikation for succes
- Juridiske spørgsmål og forretningsetik
- Business Immersion Week
- Business Strategy Simulation
Termin 3 (15 Ch | 20 Ects)
- Offentlig tale og offentlig kommunikation i en digital æra
- Interessenters digital kommunikationsstrategi
- Organisatorisk digital kommunikationsstrategi
- Digital Mediestrategi, Planlægning & Jura
- Udnyttelse af brandværdi i en digital kontekst
Eksamen (krav)
afhandling
Programresultat
Læringsresultater
MBA i digital kommunikation er designet til at give de studerende en grundlæggende forståelse af erhvervslivet og de relevante og moderne faglige færdigheder, der er nødvendige for marketing- og kommunikationsprofessionelle i nutidens digitale verden. Studerende vil lære effektiv strategisk beslutningstagning inden for moderne marketing og kommunikation.
- Udforsk en integreret marketingplan som en nøglekomponent i en forretningsplan
- Præsentere mundtlige og skriftlige rapporter baseret på erfaring
- Opdag, hvordan gensidigt fordelagtige relationer skabes i erhvervslivet
- Støt beslutningstagning med omkostningsvolumen-profit relationer og trinvis analyse.
Stipendier og finansiering
Der er flere muligheder for stipendier. Se venligst instituttets hjemmeside for mere information.
Programundervisning
Karrieremuligheder
MBA'en med hovedfag i digital kommunikation giver de studerende forretningsfærdigheder samt avanceret viden inden for kommunikations- og PR-arenaen. Kandidater fra dette MBA-program kan være interesserede i følgende karrierer.
Leder af Corporate Communication
Chefen for virksomhedskommunikation er ansvarlig for en organisations eksterne kommunikation. Disse fagfolk har til opgave at skrive og redigere virksomhedsmaterialer på vegne af topledelsen, herunder pressemeddelelser om finansiel information. De sikrer, at virksomhedens budskaber er ensartede for sammenhæng og troværdighed og er nøglen til krise- og omdømmehåndtering. De kan blive organisationens talsmand og repræsentere topledelsen ved arrangementer. Marketing- og reklamechefer kan tjekke med denne fagperson for at sikre justering af budskaber. Intern kommunikation kan også falde ind under denne fagpersons ansvar.
Disse fagfolk er fremragende skriftlige og mundtlige kommunikatorer med stærke interpersonelle færdigheder. De er selvsikre oplægsholdere.
Fundraising Manager
Fundraising ledere er ansvarlige for at indsamle midler fra offentligheden og donorer, de har gode kommunikations- og interpersonelle evner. De kan kontakte nøglepersoner for at finansiere aktioner og føre tilsyn med fundraising-aktiviteter og frivillige. De vil administrere strenge konti for modtagne penge for at sikre, at de opfylder rapporteringsstandarderne. De har også til opgave at skrive fundraising-ansøgninger og bud.
Fundraising-ledere har fremragende kommunikations-, præsentations- og interpersonelle færdigheder. De er meget organiserede.
Direktør for Public Relations
Direktører for public relations er ansvarlige for at skabe og føre tilsyn med implementeringen af strategier til at etablere, fremme og vedligeholde et positivt billede af en organisation. Disse fagfolk danner relationer med nøglepersoner i regeringen, medierne og offentligheden for at sikre, at en virksomhed har støtte til sine aktiviteter. Public relations vil overvåge den offentlige mening og træffe foranstaltninger for at sikre, at den er positiv. I modsætning til annoncering vil de drage fordel af en organisations nyheder og aktiviteter til at promovere virksomheden uden betaling. Event management kan falde inden for dette område.
Direktører for PR er dygtige formidlere og oplægsholdere. De har stærke interpersonelle og organisatoriske færdigheder.
Medieredirektør
Mediedirektører vil sikre det optimale mediemix for en organisations betalte annonceringsaktiviteter for at nå organisationens mål. Med ansvaret for store budgetter på tværs af off- og online medieplatforme planlægger og udvælger disse fagfolk medier, der bedst passer til organisationens mål og målgruppe. De har til opgave at forhandle med mediesælgere og bør have solide analytiske færdigheder, når de skal definere medieplanen og analysere ydeevnen. De vil koordinere med marketingafdelingen for reklamemateriale og kende de vigtigste aktiviteter, der skal fremmes i løbet af året, og vil rapportere resultater til ledelsen.
Mediedirektører har stærke analytiske, numeriske, forhandlings- og rapporteringsevner.
Arbejdsområder
MBA med hovedfag i digital kommunikation giver de studerende forretningsviden og de nødvendige færdigheder til at arbejde inden for kommunikation og public relations. Kandidater fra dette MBA-program kan være interesseret i at arbejde i følgende sektorer og / eller faglige områder.
- Kommunikation i Nonprofit
- Kommunikation i regeringen
- Krisestyring
- Digital kommunikation