MBA Fashion Management - Luksus Major
IFA Paris
Nøgleinformation
Vælg placering
Campus placering
Paris, Frankrig
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
Blandet, Fjernundervisning, På campus
Varighed
24 - 24 Måneder
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 14.800 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* Ansøgningsgebyr 150 EUR - Undervisningsgebyr: 9500 EUR for online programmet
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
IFA Paris MBA -certificeret af FEDE (Fédération Européenne Des Écoles)
- Varighed: 24-måneders program på engelsk
- Campusser: Paris, Istanbul
- Format*: Paris eller Istanbul/Paris
- ECTS -point: 120
- Ansøgningsgebyr: € 150
- Undervisningsgebyr: € 14.800
- Begrænset til: 25 elever pr. Klasse
* tilgængelighed af format (er) kan variere fra et år til et andet
Introduktion
Mere end nogensinde har modeprofessionelle brug for at vise fleksibilitet og evne til at tilpasse sig et hårdere økonomisk miljø, men også til ændrede forbrugertendenser og skift i modesystemet med stigende efterspørgsel efter mere bæredygtig og etisk forretningspraksis. Virksomheder leder efter ledere, der kan udvikle mere engagerende og sociale oplevelser for at tilskynde forbrugere til at oprette forbindelse, og trygt kan navigere i innovative strategier i et digitalt miljø.
Vores MBA Fashion Management er blevet tilbudt siden 2008 og er blevet fuldstændig renoveret for at drage fuld fordel af IFA Paris arv og kulturelle egenskaber og vores ekspertise inden for banebrydende teknologier og tilpasning af mere bæredygtig praksis til modeindustrien.
Vores prioritet: at give vores kandidater de fremragende marketing- og ledelsesevner, der kræves for at navigere i dette skiftende landskab. Da branchen er på vej til at skabe flere nicher for at opretholde langsigtet rentabilitet for sine produkter eller tjenester, har vi udviklet TRE majors, der opnår en blanding mellem den franske traditionelle savoir-faire og en indgående forståelse af modeens fremtidige behov beklædning, modemedier og luksusindustrien:
- Luksus (dette program)
- Beklædning
- Medier
Luksusprodukter blev traditionelt defineret ud fra sjældenhedens perspektiv. Eksklusive råvarer kombineret med raffineret og forfædret håndværk er værdiforøgere, der hjælper med at styre en høj pris. Denne definition, selvom den stadig er acceptabel, har udviklet sig dramatisk, da begreber som tid, rum og erfaring nu er forbundet med begrebet luksus.
Hovedbranchen problematisk er at omdefinere dens essens. Der er to potentielle hypoteser:
- Strukturelle ændringer skubber luksusindustrien til at forvandle sig og eksplodere i forskellige og til tider paradoksale ideologier.
eller, - Strukturelle ændringer presser luksusindustrien til at iværksætte en nedskæring til sine traditionelle og sekulære værdier, tilbage til sin oprindelige kerne.
MBA i Fashion Management - Luxury Major er blevet omstruktureret for at sikre, at kandidaterne når et optimalt niveau af smidighed, så de kan navigere i den eksistentielle krise, luksusindustrien går igennem.
Vores MBA -kurser er struktureret med ECTS -rammerne for øje som fastsat af Bologna -konventionen. Efter afslutningen af deres studier vil deltagerne samle i alt 120 ECTS, som de vil være i stand til at overføre, hvis de ønsker at fortsætte deres studier. Dette program er også certificeret af FEDE (Fédération Européenne Des Écoles).
Vil du have mere information om dette MBA -program via e -mail? Klik her → Send mig flere oplysninger!
Dette MBA -program er også tilgængeligt til onlinestudie på vores fjernundervisningssite IFA Paris - Lær online. For alle oplysninger om den fulde online version af dette kursus, besøg: MBA Fashion Management - Luxury Major (Online).
Indlæggelser
Læreplan
Kursusstruktur
År 1:
Det første år er helliget tilegnelse af kernefærdigheder og kompetencer i et klassemiljø.
Denne intensive og praktiske træning leveres via underviste moduler organiseret i fire modulgrupper.
To af disse modulers grupperinger udgør kernekomponenterne i MBA Fashion Management. Det er fælles for alle tre hovedfag (Luksus, Beklædning, Medier):
Marketing Management
Denne gruppering omfatter en række moduler, der vil blive sekventielt planlagt baseret på strukturen af en marketingplan. Den samlede viden, som de studerende har erhvervet, vil forberede dem til at:
Analyser komplekse marketingudfordringer baseret på praktiske casestudier
Tildel ressourcer strategisk for at nå forudbestemte mål
Fremstil brand-DNA'er, der muliggør opnåelse af en bæredygtig konkurrencefordel.
Forretningsmæssige spørgsmål
Evnen til at lytte og fortolke markedets signaler er en nøglekomponent i nutidens ledere. Det skal løbende dyrkes. Inden for denne modulgruppering vil studerende opdage modeindustriens idiosynkrasier fra et økonomisk og finansielt synspunkt.
Ud over kernemodulet er denne luksus hovedfag centreret omkring to modulgrupperinger, der repræsenterer næsten halvdelen af læseplanen:
Luksus processer
Eleverne får en grundig forståelse af de processer, der er involveret i produktion, merchandising og distribution af luksusvarer.
Luksus livsstil
Luxury Lifestyle-modulgrupperingen vil give vores studerende mulighed for at opleve forskellige brancher og give dem mere specifik indsigt i hver enkelt af dem. Emner som Haute Couture, luksussmykker, skønhedsindustrien eller gæstfrihed vil blive dækket af specialister fra sektorerne, som vil guide de studerende gennem deres opdagelsesproces.
År 2:
Det andet år er dedikeret til implementering og eksperimentering af disse færdigheder gennem gennemførelsen af et obligatorisk praktikophold og udviklingen af Capstone-afhandlingen, et unikt og individuelt projekt, der skylder meget til IFA Paris learning by doing pædagogik.
I Capstone-projektet forventes de studerende at skabe et link mellem kursusviden og deres praktiske forståelse af branchens opdaterede bedste praksis for at udarbejde en fuldt udbygget plan for et forretningsprojekt.
IFA Paris fra start til eksamen, og uanset deres placering, drage fordel af støtten fra en unik afdeling kaldet "Career and Alumni Centre".
Ved at udnytte stærke samarbejder med grupper som LVMH, Richemont eller Kering, vil Career and Alumni Center give adgang til eksklusive brandlanceringsbegivenheder, modeshows, kunstudstillinger eller professionelle messer for at opbygge de studerendes eget professionelle netværk.
Credits:
År 1: 60 ECTS
Marketing & Management - 18 ECTS
Business Issues - 13 ECTS
Luksusprocesser - 9 ECTS
Luksus livsstil - 20 ECTS
2. årgang: 60 ECTS
Praktik - 20 ECTS
Capstone Project - 40 ECTS
Programundervisning
Om skolen
Spørgsmål
Lignende kurser
MBA i Luxury Brand Management
- Montreux, Schweiz