MBA Fashion Management - Apparel Major
IFA Paris
Nøgleinformation
Vælg placering
Campus placering
Paris, Frankrig
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
Blandet, Fjernundervisning, På campus
Varighed
24 - 24 Måneder
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 14.800 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* Ansøgningsgebyr 150 EUR - Undervisningsgebyr: 9500 EUR for online programmet
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
IFA Paris MBA -certificeret af FEDE (Fédération Européenne Des Écoles)
- Varighed: 24-måneders program på engelsk
- Campusser: Paris, Istanbul
- Format: Paris eller Istanbul/Paris
- ECTS -point: 120
- Ansøgningsgebyr: € 150
- Undervisningsgebyr: € 14.800
- Begrænset til: 25 elever pr. Klasse
"En komplet 360-graders visning af modevirksomhed"
Introduktion
malm end nogensinde har modeprofessionelle brug for at vise fleksibilitet og evne til at tilpasse sig et hårdere økonomisk miljø, men også til skiftende forbrugertendenser og skift i modesystemet med stigende efterspørgsel efter mere bæredygtig og etisk forretningspraksis. Virksomheder leder efter ledere, der kan udvikle mere engagerende og sociale oplevelser for at tilskynde forbrugere til at oprette forbindelse, og trygt kan navigere i innovative strategier i et digitalt miljø.
Vores MBA Fashion Management er blevet tilbudt siden 2008 og er blevet fuldstændig renoveret til fuldt ud at udnytte IFA Paris arv og kulturelle egenskaber og vores ekspertise inden for banebrydende teknologier og tilpasning af mere bæredygtig praksis til modeindustrien.
Vores prioritet: at give vores kandidater de fremragende marketing- og ledelsesevner, der kræves for at navigere i dette skiftende landskab. Da branchen er på vej til at skabe flere nicher for at opretholde langsigtet rentabilitet for sine produkter eller tjenester, har vi udviklet TRE majors, der opnår en blanding mellem den franske traditionelle savoir-faire og en indgående forståelse af modeens fremtidige behov beklædning, modemedier og luksusindustrien:
- Beklædning (dette program)
- Luksus
- Medier
Fremkomsten af sociale medier har genoprettet forestillinger om ansvarlighed og gennemsigtighed som kerneværdier, vores samfund skal opretholde. Forestillinger om mangfoldighed, inklusivitet og miljøbevarelse er med rette blevet hævet fra status som "fashion faux pas" til tvingende spørgsmål, der skal løses.
Svigter mode os? Et svært spørgsmål at besvare, da det satte mærker og forbrugere foran deres ansvar. Et spørgsmål, ikke desto mindre har vi en moralsk forpligtelse til at besvare!
MBA i Fashion Management - Apparel Major er blevet omstruktureret for at sikre, at kandidater bliver uddannet til at blive opmærksomme brancheledere. Evnen til at læse og foregribe samfundsændringer er i centrum for den pædagogiske strategi implementeret inden for dette program.
Vores MBA -kurser er struktureret med ECTS -rammerne for øje som fastsat af Bologna -konventionen. Efter afslutningen af deres studier vil deltagerne samle i alt 120 ECTS, som de vil være i stand til at overføre, hvis de ønsker at fortsætte deres studier. Dette program er også certificeret af FEDE (Fédération Européenne Des Écoles).
Vil du have mere information om dette MBA -program via e -mail? Klik her → Send mig flere oplysninger!
Dette MBA -program er også tilgængeligt til onlinestudie på vores fjernundervisningssite IFA Paris - Lær online. For alle oplysninger om den fulde online version af dette kursus, besøg: MBA Fashion Management - Apparel Major (Online).
Indlæggelser
Læreplan
Kursusstruktur
År 1:
Det første år er helliget tilegnelse af kernefærdigheder og kompetencer i et klassemiljø.
Denne intensive og praktiske træning leveres via underviste moduler organiseret i fire modulgrupper.
To af disse modulers grupperinger udgør kernekomponenterne i MBA Fashion Management. Det er fælles for alle tre hovedfag (Luksus, Beklædning, Medier):
Marketing Management
Denne gruppering omfatter en række moduler, der vil blive sekventielt planlagt baseret på strukturen af en marketingplan. Den samlede viden, som de studerende har erhvervet, vil forberede dem til at:
Analyser komplekse marketingudfordringer baseret på praktiske casestudier
Tildel ressourcer strategisk for at nå forudbestemte mål
Fremstil brand-DNA'er, der muliggør opnåelse af en bæredygtig konkurrencefordel.
Forretningsmæssige spørgsmål
Evnen til at lytte og fortolke markedets signaler er en nøglekomponent i nutidens ledere. Det skal løbende dyrkes. Inden for denne modulgruppering vil studerende opdage modeindustriens idiosynkrasier fra et økonomisk og finansielt synspunkt.
Ud over kernemodulet er denne Apparel Major centreret omkring to modulgrupperinger, der repræsenterer næsten halvdelen af læseplanen:
Modeprocesser
Studerende får en grundig forståelse af alle trin i logistikaktiviteterne i et modehus, fra indkøb og indkøb til detailhandel og distribution.
I kollektionsudvikling bliver eleverne fordybet i et værkstedsmiljø, der giver dem mulighed for at få en intensiv og praktisk træning baseret på hvert udviklingstrin af en modekollektion, fra start til kommercialisering.
Modemiljø
Denne modulgruppering forbereder vores studerende til at imødekomme de fremtidige behov for en konkurrencedygtig modeindustri, hvad enten det er vedtagelse af nye teknologier, implementering af avancerede kvalitetsprocesser eller overvejelser om moderne modefænomener.
År 2:
Det andet år er dedikeret til implementering og eksperimentering af disse færdigheder gennem gennemførelsen af et obligatorisk praktikophold og udviklingen af Capstone-afhandlingen, et unikt og individuelt projekt, der skylder meget til IFA Paris learning by doing pædagogik.
I Capstone-projektet forventes de studerende at skabe et link mellem kursusviden og deres praktiske forståelse af branchens opdaterede bedste praksis for at udarbejde en fuldt udbygget plan for et forretningsprojekt.
IFA Paris fra start til eksamen, og uanset deres placering, drage fordel af støtten fra en unik afdeling kaldet "Career and Alumni Centre".
Ved at udnytte stærke samarbejder med grupper som LVMH, Richemont eller Kering, vil Career and Alumni Center give adgang til eksklusive brandlanceringsbegivenheder, modeshows, kunstudstillinger eller professionelle messer for at opbygge de studerendes eget professionelle netværk.
Credits:
År 1: 60 ECTS
Marketing & Management - 18 ECTS
Business Issues - 13 ECTS
Modeprocesser - 16 ECTS
Modemiljø - 13 ECTS
2. årgang: 60 ECTS
Praktik - 20 ECTS
Capstone Project - 40 ECTS
Programundervisning
Om skolen
Spørgsmål
Lignende kurser
Global MBA i design, mode og luksusvarer
- Bologna, Italien