Innovation og iværksætteri
EDC Paris Business School
Nøgleinformation
Campus placering
Paris, Frankrig
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk, French
Studieformat
På campus
Varighed
1 År
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 10.400 / per year
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Bliv morgendagens virksomhedsleder
Læringsmetode
- Case studie metode
- Projektbaseret læring
- Tværfaglig tilgang
- Selvstyret læring (adgang til databaserne for forretningsindhold)
Programmets struktur
Gennemførelsen af det faglige kursus selv, som består af fire forskellige læringsblokke : orientering, kerne kurser, koncentration og MBA-afhandling.
På samme tid har studerende adgang til et sæt tjenester uden for klasseværelset, der er designet til at gøre deres læringserfaring fuldt ud omfattende, såsom de professionelle karriereservices, erhverv og sociale netværkstjenester, blandt andre.
Vores MBA vejer 75 ECTS-point. Det inkluderer franske crashkurser (4 dage - 24 timer) og en induktionsdag (6 timer).
- Workshops / seminarer vil blive spredt ud gennem hele programmet.
- Profil af instruktører: Eksperter med en stærk track record i førende innovative og iværksætterprojekter Kernefakultet ved EDC Paris Business School (Top-rangerede Business School i Frankrig)
- Deltagernes mål: Ledere og ledere, der er villige til at styrke deres transportør gennem en innovativ og iværksættervision af ledelse.
- Programvarelængde: 12 måneder (herunder afhandling).
Indlæggelser
Læreplan
Curriculum
Zoom på orientering
Det inkluderer franske crash -kurser (4 dage - 24 timer) og en introduktionsdag (6 timer).
Zoom på Core-kurser (48 point)
Grundkurser dækker grundlæggende og væsentlige forretningsområder; kernekurser er opdelt i blokke, der vægter 6 ECTS-point (36 timer). Hver blok er lavet af 2 kurser, der vægter 3 point hver.
- Strategi og innovation
- Strategisk ledelse
- Innovation Management
- Regnskab & økonomi
- Finansiel analyse
- Selskabsfinansiering
- Værdiarkitektur & processer
- Forvaltning af Supply Chain
- Håndtering af informationssystem og processer
- Styring af mennesker og organisationer (HRM & organisatorisk opførsel)
- International HRM (Human Resources Management)
- Organisatorisk adfærd
- Marketing og international forretning
- Marketing Management
- International forretning
- Performance Management
- Omkostningsregnskab
- Management Control
- Datastyret beslutningstagning
- Ledelsesøkonomi (Micro & Macro)
- Modeller til beslutningstagning / kvantitative metoder
- Ledelses- og lederudvikling
- Team og interkulturel ledelse
- Følelsesmæssig intelligens & CSR
Studerende vil lære:
- At forstå dynamikken i miljøet for at definere strategiske og markedsføringsaktioner for at skabe bæredygtige konkurrencefordele
- Sådan driver man værdiskabelse for interessenter og vurderer muligheder og investeringer, som en virksomhed kan opretholde
- At en vellykket strategiudførelse ligger ikke kun i kloge og motiverede mennesker, men også i effektive og effektive processer.
Zoom på koncentrationen "Innovation og iværksætteri" (16 ECTS -point)
Koncentrationskurser dækker avancerede forretningsområder; hvert koncentrationsforløb består af 4 point (24 timer) - Koncentrationskurser vejer 16 ECTS -point
- Business Model Innovations i den digitale tidsalder
- Ny produktudvikling
- Fra forretningsmulighed til forretningsplan
- Transformation af organisationen - Corporate Entrepreneurship
Nøglefordele for studerende
- Berigelse-takket være en tværfaglig tilgang
- Holder opdateret, da programmerne løbende revideres
- Beskæftigelsesegnethed - som følge af at erhverve kompetencer, der er i størst efterspørgsel
Zoom på MBA-afhandlingen (11 point)
MBA-afhandlingen er en mulighed for at sætte al viden erhvervet i praksis og akkreditere dine færdigheder som en eksekutiv.
Alle projekter udføres som en gruppe og forsvares derefter foran et akademisk panel
MBA-afhandlingen er den centrale kerne af programmet og har status som et kursus i sig selv. På dette kursus designer og udarbejder gruppen en forretningsplan baseret på en af to muligheder: et teoretisk forskningsprojekt relateret til ethvert aspekt af virksomhedsorganisation; eller en funktionel driftsplan baseret på et reelt selskab og en situation.
Retningslinjerne for udarbejdelsen af denne plan og dannelse af arbejdsgrupperne præsenteres under kurset.
MBA-afhandlingen har 4 hovedmål:
- Udvikling af de færdigheder og teknikker, der kræves for at gennemføre et forskningsprojekt
- Forbedre kapaciteten til at løse problemer i ukendte miljøer i sammenhænge relateret til iværksætteri og erhvervsliv
- Integrering af den viden, du har erhvervet på MBA
- Forstå dynamikken i gruppens roller og holdproduktivitet i relation til forskning.
Inden de begynder at arbejde på deres MBA-afhandling, følger deltagerne et seminar om, hvordan man leder en ledelses- / virksomhedsundersøgelse og forskning (9 timer)
Zoom på Personlig udvikling og karriereydelser (48 timer)
Personlig udvikling er kritisk (en MBA er en livsændrende oplevelse!), Men karriereservice er lige så kritisk for placeringen og elevernes generelle tilfredshed.
- 24 timer omkring personlig udvikling, herunder emner omkring kommunikation og præsentation, en gratis MBTI-vurdering (eller lignende) og netværk,
- 24 timer omkring karriereydelser inklusive workshops, begivenheder, CV-klinikker, spotte interviews osv.
Workshops / seminarer vil blive spredt over hele programmet.
Corporate Relations Department vil være dybt involveret i design og levering af dette spor.
Karrieremuligheder
Karrieremuligheder
Chief Marketing Officer - Chief Digital Officer - Chief Operation Officer - Business Development Manager - Innovation Manager - Strategic Project Director/Manager, etc.